Strona 1 z 1
SchwanII/PinguinII
: 2012-06-30, 21:21
autor: BALROG
Szukałem na necie ale znaleźć nie mogę
Poszukuję jakiejkolwiek informacji jakie uzbrojenie i jak malowany był statek pasażersko towarowy Schwan II po przejęciu przez kriegsmarine przemianowaniu na Pinguin II ( nie mylić z riderem )
Wiem że jakieś uzbrojenie miał a używany był jako łamacz blokady oraz do ewakuacji wojsk
Podejrzewam że kolor był szary być może dali jakieś Camo
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Argo_Schwan_1907.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/6213/page02.jpg
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-01, 03:09
autor: CHRIS
Balrog
Pomyliles dwa statki tego samego armatora ARGO Bremen.
Pierwszy SCHWAN (07/983 BRT) ktorego vita i rysunek zamiesciles zmienil nazwe na PINGUIN w 1938 roku. Przetrwal wojne.
Drugi SCHWAN (1312 BRT) to nowoczesny motorowiec zbudowany dla ARGO w stoczni Howaldtswerke A.G. Kiel, wszedl do sluzby w 1938 roku.
Jak latwo sie domyslic zmiana nazwy nastapila z powodu przejecia nowego frachtowca przez armatora.
Przejety przez Marynarke 1.10.39 roku poczatkowo jako Vorpostenboot 101 (1 VpFl.).
Dokladnie rok pozniej zostal Sperrbrecher 31 (3. SpbrFl.) a od 1.08.41 Spbr.131.
Uzbr.: 2-88mm/8-20mm; 100 zalogi
Po wojnie przejety przez GB.
Malowanie raczej typowe dla Sperrbrecher bylo czterokolorowe nieregularny (bialy, niebieskoszary-jasny, niebieskoszary-ciemny i czarny)
PS.: Tak SCHWAN jak i PINGUIN nigdy nie byly "łamaczami blokady".
Ch.
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-01, 13:47
autor: BALROG
CHRIS
stąd mam wycinek tego tekstu bo tylko ten okres mnie interesuje
i tłumaczenie przez koleżankę która dobrze zna niemiecki
w 1938 schwan II zostal przemianowany na Pingwin II. Pod ta nazwa wykonywal dla krigsmarine nastepujace funkcje: 1939 statek matka-pilot, od 1940 łamacz blokady w różnych obszarach jak np. flota obserwacyjna zachodniego morza bałtyckiego. parowiec pingwin bral takze udział w ewakuacji prus wschodnich 1944/45. Na koniec wojny był na zachodzie w komandzie/dowództwie pilotów Wilhelmshaven. Parowiec Pingwin nie musial po wojnie byc odeslany, nalezal do 31 jednostek ktore zostaly zachowane do zeglugi w Bremie. Po naprawie i przebudowie w Cuxhaven mogl od Maja 1948 kontynuowac przewozy 16 pasazerow? nie wiem o co chodzi. Od 1949 wyczarterowany przez Schuld/OPDR pływał poMorzu Środziemnym.
Ponadto kilka razy spotkałem sie z ze zmiana nazwy
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-01, 14:01
autor: BALROG
CHRIS pisze:
Uzbr.: 2-88mm/8-20mm; 100 zalogi
Po wojnie przejęty przez GB.
2x88mm rozumiem na dziobie i rufie
czy to były lądowe armaty postawione na okręcie czy używali morskich czyli 8,8cm SK/C30 z pancerną maską
a flaki 20mm były 4x2 czy 8x1 ?? po wielkości jednostki podejrzewam że 4x2 dwa mogły byc na skrzydłach mostka a dwa nie wiem
CHRIS pisze:Malowanie raczej typowe dla Sperrbrecher bylo czterokolorowe nieregularny (bialy, niebieskoszary-jasny, niebieskoszary-ciemny i czarny)
PS.: Tak SCHWAN jak i PINGUIN nigdy nie byly "łamaczami blokady".
Ch.
po zakończeniu budowy barki chcę się wziąć za tą jednostkę w skali 1:35 czyli by miała 2,1metra
to moja obecna budowa
http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=89&t=32830
to chyba ta sama jednostka

Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-01, 16:28
autor: BALROG
rozgryzłem armatę 88mm
http://www.landships.freeservers.com/jp ... K_L45a.jpg
pełne oznaczenie to 8,8cm SK L/45 zauważyłem ze często stosowana na jednostkach handlowych
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-01, 20:12
autor: CHRIS
Balrog
Tak, w czerwonej ramce to wlasnie ten statek (Schwan) Sperrbrecher 31.
Nawet jak zna to z tego co czytam to z cala pewnoscia nie zna fachowych okreslen.
Sperrbrecher nie jest rownoznaczne z Blockadebrecher.
Ch.
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-01, 20:36
autor: CHRIS
Dopiero teraz zauwazylem.
Ten AF wyglada naprawde imponujaco gratulacje. Kiedy bedzie gotowy?
Ch.
PS.: Schwan posiadal w poczatkowym okresie sluzby 1xI 88mm (Dziob)
dopiero w 1942(?) otrzymal drugie (na rufie) zdjeto wtedy maszty na miejsce przedniego otrzymal (typowe) okragle stanowisko 1xIV 20mm.
W 1944 otrzymal swoje maszty ponownie. A wspomniane stanowisko zlikwidowano w zamian otrzymal zaraz za dziobowym stanowiskiem 88, konstrukcje-kratownicowa z pojedynczym 20mm.
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-01, 20:46
autor: BALROG
do AF zbierałem dokumentacje trochę czasu
a w sumie zaczęło sie na tym forum bo znalazłem rzut boczny w Camo i jednostka mnie zainteresowała
Dzięki temu forum zostałem naprowadzony na trop i wtedy zaczęło się kluczowe zbieranie materiałów już właściwej jednostki
uważam że na tym forum siedzą ludzie którzy śledzą historię jednostek, czego brakuje na forach modelarskich gdzie ludzie robią przeważnie to co w zestawie
Ja staram się dowiedzieć wszystkiego co możliwe o jednostce którą zamierzam zbudować.
Jak nie mam wystarczająco dokumentacji to zwlekam z budową albo dosłownie ja odstawiam
do Schwana mam plany modelarskie ale z okresu przed wcieleniem do kriegsmarine
A że przyjąłem że buduję jednostki od 1939 do 45 to chciałbym rozlokować uzbrojenie na tej jednostce i dać jej właściwe barwy
Barkę AF skończę pewnie za jakiś rok i wtedy wrzucę galerię na to forum jak dziś wrzuciłem galerię moich schnellbootów
http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=7286
http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=7285
dziękuję CHRIS za wszelka pomoc
i zamierzam wszystko wykorzystać w modelu
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-01, 20:53
autor: BALROG
CHRIS pisze:Ch.
PS.: Schwan posiadal w poczatkowym okresie sluzby 1xI 88mm (Dziob)
no ja własnie słyszałem o konfiguracji 88 na dziobie dwa podwójne flaki 20mm na skrzydłach mostka i dwa za szalupami ale nie wiem czy pojedyńcze zy podwójne
jakie mógł mieć malowanie w początkowym okresie służby czyli sprzed 1940 bo po tym roku go dozbroili
a fajnie jakby model miał jednak te maszty bo dodają mu uroku
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-02, 01:19
autor: CHRIS
W ksiazce Deutsche Sperrbrecher 1914-1945
sa cztery rzuty boczne Spbr.31/131 kolejo 1940/1942/1944/1947
i zdjecie z okresu 1940-42 czyli z masztami i dzialem na dziobie.
Pozdrowienia
Ch.
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-02, 10:15
autor: crolick
O Sperrbrecherach był cykl artykułów w OW (autorstwa RM Kaczmarka).
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-02, 10:55
autor: BALROG
CHRIS pisze:W ksiazce Deutsche Sperrbrecher 1914-1945
sa cztery rzuty boczne Spbr.31/131 kolejo 1940/1942/1944/1947
i zdjecie z okresu 1940-42 czyli z masztami i dzialem na dziobie.
Pozdrowienia
Ch.
Już książeczkę zamówiłem
Całe szczęście dostępna w Polsce
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-02, 20:56
autor: BALROG
Ja już sie pogubiłem który jest który
czy można sie gdzieś dowiedzieć czegoś o tej jednostce? (mam do niego plany)
jak była malowana w czasie wojny i czy była uzbrojona jeśli tak to jak
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-03, 00:20
autor: CHRIS
Balrog
Ten rysunek przedstawia pierwszy SCHWAN.
Drugi SCHWAN byl motorowcem o nowoczesnej linii.
Parowiec zbudowany w 1907 roku.
W czasie I.w.s. przejety przez Kaiserliche Marine sluzyl od 10.06.1916 jako tzn. Sperrschiff w ujsciu rzeki Ems (Schiffssperre der Ems). Sluzba byla dosc krotka bo juz 26.11.1916 zwrocony zostal wlascicielowi. Tyle bylo jego sluzby w cesarskiej marynarce.
28.01.1918 zostal wyrzucony na brzeg kolo Bodo, ale sciagniety i przeholowany do stoczni.
Ach uzbrojenie, otrzymal 2xI 88mm i Reflektor.
Ch.
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-08, 21:41
autor: BALROG
No i dzięki wam doszedłem do ładu
Bede budował tą jednostkę
w szarym malowaniu, pod banderą
Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu
Re: SchwanII/PinguinII
: 2012-07-16, 16:42
autor: BALROG
dzięki wam stałem się szczęśliwym posiadaczem tej oto wspaniałej pozycji
Przeglądam ją od 3 godzin i napatrzyć się nie mogę