Data położenia stępki HOOD'a
: 2004-10-17, 00:38
Mam problem z ustaleniem krotności układania stępki HOOD'a. Niektóre źródła, w tym monografia p.Klimczyka wydana przez AJ.Press mówią o dwóch datach. Pierwsza to 31 maja 1916 a druga to 1 wrzesnia 1916. Sugerują niejako, że stępkę kładziono dwukrotnie. Przyczyną tego miał być fatalny dla krążowników liniowych rezultat bitwy jutlandzkiej i wprowadzanie zmian do projektu. Niestety trudno znaleźć potwierdzenie tej pierwszej daty w papierach stoczniowych i zapisach okrętowych. Na stronie poświęconej stoczni John Brown napisano nawet, że ta pierwsza data to skutek krążącej złośliwej anegdoty mówiącej, że decyzja o budowie została podjęta właśnie w dniu bitwy. Niektórzy wzięli ponoć tę anegdotę za prawdę i napisali o położeniu stępki w dniu 31 maja. Podkreśla się tam wyraźnie, że stępkę kładziono tylko raz 1 września. Można o tym przeczytać tutaj
W związku z powyższym mam pytanie do p.Klimczyka na czym opierał swój opis o dwukrotnym kładzeniu stępki?
Oto fragment tekstu ze wspomnianej strony:
Hood's keel was officially laid on 1 September 1916. Based on some anecdotal mentions in an Admiralty file, some authors have noted 31 May 1916 as the "first keel laying date." The records of John Brown Shipyards do NOT support this. The official date for the ship that became Hood as we know it, was 1 September of that year. This date is further backed-up by the "Ship's Books" (ADM 136/13) heald at the Public Record Office.
W związku z powyższym mam pytanie do p.Klimczyka na czym opierał swój opis o dwukrotnym kładzeniu stępki?
Oto fragment tekstu ze wspomnianej strony:
Hood's keel was officially laid on 1 September 1916. Based on some anecdotal mentions in an Admiralty file, some authors have noted 31 May 1916 as the "first keel laying date." The records of John Brown Shipyards do NOT support this. The official date for the ship that became Hood as we know it, was 1 September of that year. This date is further backed-up by the "Ship's Books" (ADM 136/13) heald at the Public Record Office.