Masy wież działowych i innych elementów
: 2010-05-24, 11:06
Tak się grzebię w danych dotyczących mas wież i różnych elementów wyposażenia - siłowni, kotłów, turbin z przekładniami itd.
Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że panuje w tym totalny bałagan.
dla przykładu:
masa 4 lufowej wieży KGV jest podawana na trochę ponad 1500 ton ( mniejsza o parę ton w te czy tamte )
Masa takowej dla Richelieu trochę ponad 2400 ton. ( mniejsza o parę ton w te czy tamte )
Ja rozumiem cięższe działa, inna konstrukcja itd, ale wzrost masy o ~60%?
Zagadka się rozwiązała, jak dotarło do mnie, że jeden i ten sam autor podał masę wieży brytyjskiej bez dział, a francuskiej z działami. Jak dodamy ~360 ton na działa z przeciwwagami do Anglika to już wychodzi to bardziej realna różnica ( zakładam, że Francuz ma masę z działami ).
Jeśli chodzi o masę elementów siłowni, choćby przybliżoną, czy innych elementów wyposażenia jest jeszcze gorzej.
Ma ktoś sposób na odróżnienie które dane ( szczególnie dla wież ) są z działami a które bez ( że o amunicji przechowywanej na elementach obracających się z wieżą szkoda wspominać ), poza własnym wyczuciem czy dana masa jest "ciut" za duża albo za mała?
EDIT:
A z siłowniami jest jeszcze fajniej. Amerykanie masę agregatów prądotwórczych wliczali to masy siłowni, Anglicy do masy kadłuba ( znowu wszystkich, czy tylko tych umieszczonych poza pomieszczeniami siłowni? )
No i idziemy dalej.
Mamy czasem podaną masę siłowni danego okrętu jako całości.
Dla uproszczenia dzielę to na 4 elementy.
Pomieszczenie kotłów
turbin
przekładni
skraplaczy
Po ile procent pi razy drzwi powinno wypaść na każdy rodzaj pomieszczenia?
Oczywiście są pomieszczenia "kombinowane" - turbiny + przekładnie + skraplacze razem, albo Unit jak w USA ( to już naprawdę upraszcza sprawę ).
Potrzebuję tego w celach oczywistych. Przesunięcie paruset ton z kotłowni to maszynowni czy odwrotnie strasznie wpływa na wytrymowanie jednostki....
Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że panuje w tym totalny bałagan.
dla przykładu:
masa 4 lufowej wieży KGV jest podawana na trochę ponad 1500 ton ( mniejsza o parę ton w te czy tamte )
Masa takowej dla Richelieu trochę ponad 2400 ton. ( mniejsza o parę ton w te czy tamte )
Ja rozumiem cięższe działa, inna konstrukcja itd, ale wzrost masy o ~60%?
Zagadka się rozwiązała, jak dotarło do mnie, że jeden i ten sam autor podał masę wieży brytyjskiej bez dział, a francuskiej z działami. Jak dodamy ~360 ton na działa z przeciwwagami do Anglika to już wychodzi to bardziej realna różnica ( zakładam, że Francuz ma masę z działami ).
Jeśli chodzi o masę elementów siłowni, choćby przybliżoną, czy innych elementów wyposażenia jest jeszcze gorzej.
Ma ktoś sposób na odróżnienie które dane ( szczególnie dla wież ) są z działami a które bez ( że o amunicji przechowywanej na elementach obracających się z wieżą szkoda wspominać ), poza własnym wyczuciem czy dana masa jest "ciut" za duża albo za mała?
EDIT:
A z siłowniami jest jeszcze fajniej. Amerykanie masę agregatów prądotwórczych wliczali to masy siłowni, Anglicy do masy kadłuba ( znowu wszystkich, czy tylko tych umieszczonych poza pomieszczeniami siłowni? )
No i idziemy dalej.
Mamy czasem podaną masę siłowni danego okrętu jako całości.
Dla uproszczenia dzielę to na 4 elementy.
Pomieszczenie kotłów
turbin
przekładni
skraplaczy
Po ile procent pi razy drzwi powinno wypaść na każdy rodzaj pomieszczenia?
Oczywiście są pomieszczenia "kombinowane" - turbiny + przekładnie + skraplacze razem, albo Unit jak w USA ( to już naprawdę upraszcza sprawę ).
Potrzebuję tego w celach oczywistych. Przesunięcie paruset ton z kotłowni to maszynowni czy odwrotnie strasznie wpływa na wytrymowanie jednostki....