Strona 1 z 1
Zatonął żaglowiec zbudowany w Polsce
: 2010-02-20, 20:19
autor: Piotr S.
U wybrzeży Brazylii zatonął w czwartek wieczorem kanadyjski żaglowiec szkoleniowy "Concordia". Uratowano wszystkich 64 pasażerów, wraz z dwoma Polakami.
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/ ... ie,53965,1
Concordia to Trójmasztowa, stalowa barkentyna, parametrami zbliżona do znanej Pogorii. Żaglowiec zbudowano w Szczecinie w latach 1991-1992, wg projektu Ryszarda Langera. Przeznaczona była dla Kanadyjskiej Szkoły pod Żaglami, a następnie West Island College. Brała udział w Operacji Żagiel w 1992r. w Nowym Jorku. Każdego roku na jej pokładzie szkolili się głównie studenci, stała załoga była częściowo polska.
: 2010-02-20, 22:31
autor: Marek T
Szkoda statku, dobrze ze wszystkich uratowano.
Ale na marginesie: jaki jest status uczniów na takim statku? Pasażerowie, czy praktykanci?
: 2010-02-20, 22:35
autor: jefe de la maquina
Ale na marginesie: jaki jest status uczniów na takim statku? Pasażerowie, czy praktykanci?
MarekT
Praktykanci
...stała załoga była częściowo polska.
PiotrS
stala zaloga byla polska.
Jefe
: 2010-02-20, 23:04
autor: Wicher
ZATONĄŁ, na Boga!!
: 2010-02-20, 23:13
autor: Marek T
Już poprawione ...
: 2010-02-20, 23:22
autor: Piotr S.
Wicher pisze:ZATONĄŁ, na Boga!!
nie musisz tego tak eksponować (poprawiłem)
: 2010-02-20, 23:36
autor: Wicher
W "będzie wojna?..." niewyeksponowałem i błąd nadal tkwi...
: 2010-02-20, 23:42
autor: pothkan
Co zrobić, dbałość o polszczyznę upada w narodzie...
: 2010-02-22, 14:16
autor: jefe de la maquina
S.V. Concordia Crew (informacja z website):
Bill Curry - Master
John Beebe-Center - Relief Master
Piotr Leszczynski - Relief Master
Adam Busz - Relief Master
Kim Smith - First Officer
Rob Macdonald - Second Officer
Marek Chorzepa - Chief Engineer
Jan Jablonski - Chief Engineer
Krzysztof Grzybowski - Second Engineer
Wygląda, że w czasie zatonięcia kapitanem był Bill Curry.
Jefe
: 2010-02-24, 17:50
autor: J-23
W 1993 roku będąc na "Rybaku Morskim" byliśmy zdać chorego w Bahia Blanca (Argentyna). Stojąc na redzie zagadał do nas ma UKF-ce ktoś z załogi tego żaglowca. Był to rejs szkoły pod żaglami dla synalków bogatych amerykanów, rozpieszczeni hamburgożercy nie mieli ochoty na żadną naukę i pracę przy żaglach, myśleli jedynie najczęstszych i najdłuższych postojach w portach.
: 2010-02-24, 21:23
autor: jefe de la maquina
Kapitan żaglowca Bill Curry utrzymuje, że` przyczyną zatonięcia był tzw. “microburst”, mało znane zjawisko, którego opis znajduje się :
http://www.downdraftchasing.com/thunder ... ucture.htm
Microburst jest odwrotnym zjawiskiem do tornada.
Niemniej, najważnieszym kryterium oceny w postępowaniu mającym na celu wyjaśnienie zatonięcia statku będzie ile miał żagli na masztach w momencie wypadku.
Również nie ma wyjaśnienia dlaczego przez ponad 48 godz. załoga znajdująca się na tratwach ratunkowych musiała czekać na pomoc.
Jefe