Flota Pruska
Flota Pruska
Moze ktos cos doda
Uecker paddle tug
1847 built Newcastle
28t
2 SE engines 36nhp, 1 water tube boiler
Crew :7
1847 Prussian Navy
1853 Dampfschiff-Verein; Stettin
1864 tender gunboat flotilla
fates ?
Royal Victoria paddle tug
buiilt 1851
purchased c 1855 Prussian navy
Danzig paddle tug
1847 built ?
1849 tug for oared gunboats flotilla
Delphin paddle tug
1847 E.Nüscke, Stettin #46
92t
1 SE 50nhp
Crew: 6
Stettiner Dampf-Bugsir-Gesellschaft
1849 tug for oared gunboats flotilla
1850 returned
1853 converted into barge
Die Oder paddle tug
1843 Marshall, Newcastle
64t 26,21x4,27m
1 SE vertical cyl 50nhp
Crew:7
1849 tug for oared gunboats flotilla
1850 returned
1853 Dampfschiff-Verein; Stettin
1857 from service
Stralsund paddle tug
1841 ?
72t
55nhp
owner J.H.Bartels, Stralsund
11.1848 tug for oared gunboats flotilla
1850 returned
1859 F.A.Spalding & Sohn, Stralsund
1859 scrapped
Uecker paddle tug
1847 built Newcastle
28t
2 SE engines 36nhp, 1 water tube boiler
Crew :7
1847 Prussian Navy
1853 Dampfschiff-Verein; Stettin
1864 tender gunboat flotilla
fates ?
Royal Victoria paddle tug
buiilt 1851
purchased c 1855 Prussian navy
Danzig paddle tug
1847 built ?
1849 tug for oared gunboats flotilla
Delphin paddle tug
1847 E.Nüscke, Stettin #46
92t
1 SE 50nhp
Crew: 6
Stettiner Dampf-Bugsir-Gesellschaft
1849 tug for oared gunboats flotilla
1850 returned
1853 converted into barge
Die Oder paddle tug
1843 Marshall, Newcastle
64t 26,21x4,27m
1 SE vertical cyl 50nhp
Crew:7
1849 tug for oared gunboats flotilla
1850 returned
1853 Dampfschiff-Verein; Stettin
1857 from service
Stralsund paddle tug
1841 ?
72t
55nhp
owner J.H.Bartels, Stralsund
11.1848 tug for oared gunboats flotilla
1850 returned
1859 F.A.Spalding & Sohn, Stralsund
1859 scrapped
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 09:06 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Royal Victoria wooden paddle tug
1847 S. Shields
23nrt /82grt 83.5x16.0x9.1ft
43nhp
21.5.47 W. Hardcastle,Stockton
6.2.54 Messrs. Hardcastle and Cass,Stockton
c1855 sold
1857 Bugsirboot Royal Victoria
1861 Dampfboot Royal Victoria
1847 S. Shields
23nrt /82grt 83.5x16.0x9.1ft
43nhp
21.5.47 W. Hardcastle,Stockton
6.2.54 Messrs. Hardcastle and Cass,Stockton
c1855 sold
1857 Bugsirboot Royal Victoria
1861 Dampfboot Royal Victoria
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 00:15 przez AvM, łącznie zmieniany 4 razy.
- pothkan
- Posty: 4480
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Flota Pruska
Wg listy statków gdańskich S. Fornaçona:AvM pisze:Danzig paddle tug
1847 built ?
1849 tug for oared gunboats flotilla
Danzig Passagier- und Frachtdampfer
15.12.1846 J.W. Klawitter, Danzig
50 L = 94 tdw (70 NRT)
1 Einfach-Exp. Maschine, 1 Kessel, 216 PSi
9 Mann
1846 Dampfschiffs-AG "Danzig"
1849 Preussische Marine (Charter), Danzig
1850 and die Reederei zurückgegeben
1855 a, 17.4 auf Reise Königsberg-Memel an der Süderspitze vor Memel gestrandet und zerschlagen (ca.90 Tote).
Wg bazy Boiego zbudowany przez A. & R. Hoppes, Newcastle.AvM pisze: Stralsund paddle tug
1841 ? 72t
I jeszcze jeden
Victor
1858 London
110t
1SE 60nhp 127ihp
Crew 10 men
Dampfschiff-Verein, Stettin
1863 Rudolph Krohn, Stettin
7.70 Norddeutschen Bund
1871 Ludwig Preußner, Misdroy
1873 still in service
Gröner : paddle tug
Pittelkow:: 55CL cargo vessel (JDCT)
1871 77,5CL
Mam kandydata, ale chyba srubowy:
Victor (1858) iron screw John Scott Russel, Millwall, London
Znalazlem ogloszenie ze kursowal do Koenhagi w 1868
Victor
1858 London
110t
1SE 60nhp 127ihp
Crew 10 men
Dampfschiff-Verein, Stettin
1863 Rudolph Krohn, Stettin
7.70 Norddeutschen Bund
1871 Ludwig Preußner, Misdroy
1873 still in service
Gröner : paddle tug
Pittelkow:: 55CL cargo vessel (JDCT)
1871 77,5CL
Mam kandydata, ale chyba srubowy:
Victor (1858) iron screw John Scott Russel, Millwall, London
Znalazlem ogloszenie ze kursowal do Koenhagi w 1868
Pruskie rejestry z lat 60-tych.pothkan pisze:Może Groner się myli, i wcale nie bocznokołowiec?
Victor -statek morski
srubowy 55CL 25nhp zbud 1858
myli sie z Victor (1850) kolowy holownik drewnianiy (Melattlgfest-chyba wzmocnienie) Stettiner Dampfschiffs Verein
11CL 60nhp
Jako holownik musial byc ten drugi uzyty:
34 CL (old) 68ts
2 SE oscillating engine 60nhp
Crew:7
1868 still listed as NOT seagoing.
Uecker czasami jako Ücker byl zelaznym statkiem,
co zmienia tropche mozliwosci poszukiwan.
AvM pisze:Mam z notatek polozenia stepki
Fuchs i Hay 1.8.1859
Kanonenboote II. Klasse wzgl.
- DAMPFKANONENBOOTE II. KLASSE
- okręty bliźniacze: Jäger, Crocodill, Hay, Scorpion, Sperber, Hyäne, Habicht, Pfeil, Natter, Schwalbe, Salamander, Wespe, Tiger, Wolf.
Michał
PS - Fuchs - wodowany 14.02.1860 r./J.W. Klawitter, Gdańsk (Danzig)
zastąpił torpedowiec "Flink" (zgodnie z uzupełnieniem planu rozbudowy floty z roku 1873 r. ujętym w memorandum Capriviego z roku 1884)
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".
Wszytko fajnie tez moge z Grönere przepisac, ale:
Kiedy polozono stepki innych kanonierek, kiedy zwodowano Jäger, Crocodill, Hyäne, Habicht i kiedy wprowadzono te jednostki do sluzby ?
Jakie maszyny mialy te kanonierki, Gröner podaje ze zbudowano maszyny dla Jäger i Krakodile w Schichale, co nie jest tez chaba prawda.
Pozostale kanonierki maily maszyny:
Borsig , Berlin- 8 maszyn (okrety Klawittera)
AG Vulcan, Stettin - 3 maszyny
F,Schiichau - 2 maszyny (ale nbylo tropche inaczej)
Möller & Hollberg,Stettin - 2 maszyny
Maszyny mialy 2 cylindry, a nie jak w Grönerze dwie
Ponadto dla kanonierek I klasy zamowiono:
AG Vulcan, Stettin - 4 maszyny
Penn & Co - 4 maszyny od Blita, a nie jak Gröner podaje Schichau!,
avm
Kiedy polozono stepki innych kanonierek, kiedy zwodowano Jäger, Crocodill, Hyäne, Habicht i kiedy wprowadzono te jednostki do sluzby ?
Jakie maszyny mialy te kanonierki, Gröner podaje ze zbudowano maszyny dla Jäger i Krakodile w Schichale, co nie jest tez chaba prawda.
Pozostale kanonierki maily maszyny:
Borsig , Berlin- 8 maszyn (okrety Klawittera)
AG Vulcan, Stettin - 3 maszyny
F,Schiichau - 2 maszyny (ale nbylo tropche inaczej)
Möller & Hollberg,Stettin - 2 maszyny
Maszyny mialy 2 cylindry, a nie jak w Grönerze dwie
Ponadto dla kanonierek I klasy zamowiono:
AG Vulcan, Stettin - 4 maszyny
Penn & Co - 4 maszyny od Blita, a nie jak Gröner podaje Schichau!,
avm
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 15:53 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Langsam AvM,
an einem Tag wurde Rom nicht erbaut,
poszukamy u trzech autorów i dam znac, bo to bardzoi opasłe tomisko, a bez niego ani rusz, bo to książka wszystkich książek!
Michał
PS - są tylko daty odania do służby, jak zresztą w zestawieniu, które tutaj wstawiłem, ale nikt nie zareagował, bo chyba temat za trudny, nieciekawy i Bóg wie co jeszcze? Za jakąś godzinę uzupełnię, albo wstawię jeszcze raz te strony, bo 2 się straciły, bo nikt tam nie zaglądał.
an einem Tag wurde Rom nicht erbaut,
poszukamy u trzech autorów i dam znac, bo to bardzoi opasłe tomisko, a bez niego ani rusz, bo to książka wszystkich książek!
Michał
PS - są tylko daty odania do służby, jak zresztą w zestawieniu, które tutaj wstawiłem, ale nikt nie zareagował, bo chyba temat za trudny, nieciekawy i Bóg wie co jeszcze? Za jakąś godzinę uzupełnię, albo wstawię jeszcze raz te strony, bo 2 się straciły, bo nikt tam nie zaglądał.
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".