Strona 1 z 1
Możliwosci przewozowe państw Osi na M. Śródziemnym 1940-1943
: 2009-12-08, 12:03
autor: Chemik
Panowie... jaki był ów potencjał sił niemiecko-włoskich na trasie do Afryki Północnej w czasie zmagań afrykańskich? czy byli wstanie powiększyć kontyngent wojsk i zapewnić im zaopatrzenie....?
: 2009-12-08, 16:08
autor: cochise
Teoretycznie byli w stanie zwiększyć kontygent i zapewnić mu zaopatrzenie, potencjał był. W praktyce jednak mizernie im to wychodziło chyba głównie dlatego, że im Anglicy w karty zaglądali.
: 2009-12-11, 10:19
autor: Chemik
no dobrze a może jakies konkretne liczny by padły... np tonaż floty pełnomorskiej w poszczególnych latach, zdolnosci przewozowe itp.
: 2009-12-11, 17:03
autor: cochise
Niestety jestem kompletnie zielony w kwestiach flot handlowych, ale kojarzę że gdzieś czytając o RM pojawiało się stwierdzenie, że włoska handlówka była w światowej czołówce. Szczegóły to musi podać ktoś bardziej kompetentny.

: 2009-12-13, 15:56
autor: Bartłomiej Batkowski
Myślę, że problem należałoby rozpatrzyć w kilku aspektach:
1. Ilość dostępnego tonażu włoskiego, niemieckiego, sojuszników Osi oraz statków zdobycznych, w basenie Morza Śródziemnego.
2. Możliwości przeładunkowe portów włoskich i afrykańskich
3. Możliwości transportowe (kolej + samochody) w Afryce Północnej
4. Zapotrzebowanie (dobowe?, miesięczne?) na: amunicję i mat. wybuchowe, żywność, paliwa i smary, inne - dla dywizji piechoty, dywizji zmotoryzowanej, dywizji pancernej
W wyniku czego możnaby określić, który z tych elementów stanowił wąskie gardło. Jestem głęboko przekonany, że Niemcy (i/lub) Włosi robili takie analizy, rzecz w tym aby dotrzeć do tych materiałów.