Chilijski pancernik Almirante Latorre (czyli HMS Canada)
: 2004-09-05, 10:56
Mam sporo książek - m.in. Breyer BB/CB, Breyer Grosskampschiffe, Conway zielony 1906-1921, Conway czerwony 1922-1946, Burt British BB'w of WW1, Burt British BB's 1919-1939, Whitley Enc. BB's of WW2, JFS 1920, JFS z lat 1944-1955, Campbell Naval Weapons of WW2 i nie mogę znaleźć odpowiedzi na kilka pytań (szukałem tez bezskutecznie w Internecie):
1. Czy jest znana fotografia A.Latorre z końca budowy, jeszcze przed zmianami dokonanymi na rachunek Royal Navy - tzn. z innym większym pomostem, brakiem kopuły pancernej z dalmierzem na CT, dwoma słupami do dźwigów łodziowych po bokach I komina, innym masztem rufowym, zapewne znacznie skromniejszym, i... jeszcze wyższymi kominami (JFS 1920 i 1929 pisze o powodach wydłużenia, a Conway zielony i Whitley o skróceniu). Moze jest w Combat Fleets 1915 lub JFS 1914 i 1915?
Potrzebne takie foto, najlepiej by było dużo widać
2. Jakie było rozplanowanie pierwotne siłowni na lata 1914-1929. Z grubsza znam układ - były 2 turbiny Brown Curtis HP i 2 Parsonsa LP oraz 21 kotłów Yarrow na węgiel i ropę (w Burcie WW1 jest opisany słownie podział na przedziały). Był to napęd bezpośredni, bez przekładni. Wskazany rysunek z urządzeniami.
3. Jakie było rozplanowanie siłowni po modernizacji w Devonport 1929-1931, kiedy dostał m.in. bąble i siłownię 'renewed'. JFS z lat 1944-1955 podają, ze Vickers-Armstrong dostarczył 4 zespoły Parsonsa, każda na osobny wał (zapewne z przekładnią), zas kotłom (tym samym) zmieniono opalanie na wyłącznie ropne. Być może ich liczba zmniejszyła się z 21 do 18. Moc siłowni wzrosła podobno z 37 000 do 60 000 (AJ? w necie znalazłem też gdzies wartość 56 800 na wałach) KM. Potrzebny - plizzzzz - rysunek z miarę dokładnym rozplanowaniem urządzeń!.
Będę wdzięczny za pomoc - to dla mnie ważne (redaguję super artykuł T. Klimczyka)
Andrzej J.
1. Czy jest znana fotografia A.Latorre z końca budowy, jeszcze przed zmianami dokonanymi na rachunek Royal Navy - tzn. z innym większym pomostem, brakiem kopuły pancernej z dalmierzem na CT, dwoma słupami do dźwigów łodziowych po bokach I komina, innym masztem rufowym, zapewne znacznie skromniejszym, i... jeszcze wyższymi kominami (JFS 1920 i 1929 pisze o powodach wydłużenia, a Conway zielony i Whitley o skróceniu). Moze jest w Combat Fleets 1915 lub JFS 1914 i 1915?
Potrzebne takie foto, najlepiej by było dużo widać
2. Jakie było rozplanowanie pierwotne siłowni na lata 1914-1929. Z grubsza znam układ - były 2 turbiny Brown Curtis HP i 2 Parsonsa LP oraz 21 kotłów Yarrow na węgiel i ropę (w Burcie WW1 jest opisany słownie podział na przedziały). Był to napęd bezpośredni, bez przekładni. Wskazany rysunek z urządzeniami.
3. Jakie było rozplanowanie siłowni po modernizacji w Devonport 1929-1931, kiedy dostał m.in. bąble i siłownię 'renewed'. JFS z lat 1944-1955 podają, ze Vickers-Armstrong dostarczył 4 zespoły Parsonsa, każda na osobny wał (zapewne z przekładnią), zas kotłom (tym samym) zmieniono opalanie na wyłącznie ropne. Być może ich liczba zmniejszyła się z 21 do 18. Moc siłowni wzrosła podobno z 37 000 do 60 000 (AJ? w necie znalazłem też gdzies wartość 56 800 na wałach) KM. Potrzebny - plizzzzz - rysunek z miarę dokładnym rozplanowaniem urządzeń!.
Będę wdzięczny za pomoc - to dla mnie ważne (redaguję super artykuł T. Klimczyka)
Andrzej J.