Leander-ilość turbin
: 2008-09-21, 13:39
Witam .
Właśnie skończyłem czytac MSiO ,zwrócił moją uwagę tekst A . Perepeczki "Ośmiodziałowa Osemka",autor bez wątpienia specjalista w sprawach napędu statków -okrętów {przecież wiadomo chief},określa napęd typu Leander jako: 3 zespoły turbin Parsonsa + 6 kotłów ,moc 72 000 KM ,4 śruby ,przy czym każda ze śrub bocznych napędzana była oddzielnym zespołem turbinowym poprzez przekładnię ,natomiast obie śruby wewnętrzne napędzane były od jednego zespołu poprzez tzw.rozdzielny układ przekładniowy , w tabeli powtarza ta informację .Przy typie imp.Leander podaje 4 turbiny + 4 kotły + śruby ,moc niezmieniona 72 000 KM.
No i tu zaczynają się schody ,nie znalazłem nigdzie np Conway itp potwierdzenia tej tezy ,wszędzie jest mowa o napędzie Leandera : 4 turbiny + 6 kotłów + 4 śruby .A.M.Jaskuła w dawnym Morzu pisze o 4 turbinach + 4 kotłach {no ale to dawno było}.Zresztą porównując niezmienioną moc 72 tyś. , czy mogła być inna ilość turbin pomiędzy Leander a imp.Leander ? Z drugiej strony autor dość szczegółowo opisuje siłownie . W innym typie bryt.lekkich krążowników też nie znalazłem takiego rozwiązania .
Może ktoś wyjaśnić moje wątpliwości ?
Pozdrawiam.Krzysiek.
Właśnie skończyłem czytac MSiO ,zwrócił moją uwagę tekst A . Perepeczki "Ośmiodziałowa Osemka",autor bez wątpienia specjalista w sprawach napędu statków -okrętów {przecież wiadomo chief},określa napęd typu Leander jako: 3 zespoły turbin Parsonsa + 6 kotłów ,moc 72 000 KM ,4 śruby ,przy czym każda ze śrub bocznych napędzana była oddzielnym zespołem turbinowym poprzez przekładnię ,natomiast obie śruby wewnętrzne napędzane były od jednego zespołu poprzez tzw.rozdzielny układ przekładniowy , w tabeli powtarza ta informację .Przy typie imp.Leander podaje 4 turbiny + 4 kotły + śruby ,moc niezmieniona 72 000 KM.
No i tu zaczynają się schody ,nie znalazłem nigdzie np Conway itp potwierdzenia tej tezy ,wszędzie jest mowa o napędzie Leandera : 4 turbiny + 6 kotłów + 4 śruby .A.M.Jaskuła w dawnym Morzu pisze o 4 turbinach + 4 kotłach {no ale to dawno było}.Zresztą porównując niezmienioną moc 72 tyś. , czy mogła być inna ilość turbin pomiędzy Leander a imp.Leander ? Z drugiej strony autor dość szczegółowo opisuje siłownie . W innym typie bryt.lekkich krążowników też nie znalazłem takiego rozwiązania .
Może ktoś wyjaśnić moje wątpliwości ?
Pozdrawiam.Krzysiek.