metalowe zapadki na drewnianych bębnach windy kotwicznej
: 2008-01-08, 15:42
Witam,
w jednym z popularnonaukowych opracowań dotyczących żaglowców 19 wiecznych przeczytałem, że około 1820 na drewnianych bębnach wind kotwicznych zaczęto montować ulepszenie w postaci metalowego pierścienia na zapadki. Niestety w opracowaniu tym brak odnośnika do literatury. Chciałem się w związku z tym zwrócić z zapytaniem czy ktoś z Szanownych Foruwiczów ma informacje kiedy to ulepszenie pojawia się na brytyjskich żaglowcach handlowych typu bryg lub snow żeglujących po Bałtyku? albo kto o tym pisze?. Problem ten ma pomóc w precyzyjnej identyfikacji wieku żaglowca prawdopodobnie brytyjskiego który zalega na północ od Łeby i ma takie właśnie takie metalowe wzmocnienie na bębnie windy kotwicznej.
Z góry dziękuje za informacje
W.
w jednym z popularnonaukowych opracowań dotyczących żaglowców 19 wiecznych przeczytałem, że około 1820 na drewnianych bębnach wind kotwicznych zaczęto montować ulepszenie w postaci metalowego pierścienia na zapadki. Niestety w opracowaniu tym brak odnośnika do literatury. Chciałem się w związku z tym zwrócić z zapytaniem czy ktoś z Szanownych Foruwiczów ma informacje kiedy to ulepszenie pojawia się na brytyjskich żaglowcach handlowych typu bryg lub snow żeglujących po Bałtyku? albo kto o tym pisze?. Problem ten ma pomóc w precyzyjnej identyfikacji wieku żaglowca prawdopodobnie brytyjskiego który zalega na północ od Łeby i ma takie właśnie takie metalowe wzmocnienie na bębnie windy kotwicznej.
Z góry dziękuje za informacje
W.