Strona 1 z 2
SHINANO od pasa w górę
: 2007-11-19, 13:54
autor: radarro
Porównując rysunki Yamato i Shinano można ustalić pozycje podnośników, rufowy jakby w miejscu pierwotnego podnośnika wsam, ale dziobowy całkiem przypadkowo. Wydaje mi się, że jednak Shinano nie miał barbet i pod pokładem krył się gigantyczny hangar dla setki abo i więcej maszyn.
Macie jakieś przekroje tego monstrum ?
: 2007-11-19, 14:35
autor: MiKo
: 2007-11-19, 15:17
autor: shigure
U Krzysztofa Zalewskiego jest rysunek ( nie znam żródła ) na którym oba podnośniki znajdują się na skraju pokładu lotniczego - dziobowy bliżej śródokręcia niż rufowy.
Re: SHINANO od pasa w górę
: 2007-11-19, 16:01
autor: MiKo
radarro pisze:Porównując rysunki Yamato i Shinano można ustalić pozycje podnośników, rufowy jakby w miejscu pierwotnego podnośnika wsam, ale dziobowy całkiem przypadkowo. Wydaje mi się, że jednak Shinano nie miał barbet i pod pokładem krył się gigantyczny hangar dla setki abo i więcej maszyn.
Macie jakieś przekroje tego monstrum ?
Tak czy owak podnośniki nie pokrywały sie z barbetami, a hangar był jednopoziomowy, czyli żadne tam setki.
: 2007-11-19, 21:06
autor: radarro
Znalazłem model Shinano z podziałem hangaru na dwie sekcje, rufowa do grupy macierzystej i 2x większa dla innych "gosci" . Miko, lekko wchodziła setka. Shinano miał hangary otwarte , czyli od burty do burty.
Tylko jak się wkleja te obrazki ?.
: 2007-11-20, 11:27
autor: MiKo
radarro pisze:Znalazłem model Shinano z podziałem hangaru na dwie sekcje, rufowa do grupy macierzystej i 2x większa dla innych "gosci" . Miko, lekko wchodziła setka. Shinano miał hangary otwarte , czyli od burty do burty.
Tylko jak się wkleja te obrazki ?.
http://fow.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=491
A jakie były wymiary hangarów?
: 2007-11-20, 12:39
autor: MiKo
udało mi sie wcisnać ze 30

: 2007-11-20, 14:22
autor: jogi balboa
Bo żeś skrzydeł nie poskładał cwaniaku.
: 2007-11-20, 14:27
autor: MiKo
Pomnóżmy zatem wynik przez dwa

: 2007-11-20, 15:35
autor: radarro
MiKo pisze:
udało mi sie wcisnać ze 30

1. Shinano miał dysponować 42 własnymi operacyjnymi maszynami upchanymi w częsci rufowej hangaru. W większej części dziobowej planowali "gościniec" dla 50-60 maszyn.
2. W 1944 r. częśc maszyn obsługiwano na pokładzie lotniczym.
: 2007-11-23, 10:42
autor: domek
MiKo pisze:
udało mi sie wcisnać ze 30

To ja poprosze wersje jak dla 'Akagi' tylko bez oszustw
Skrzydelka na zakadke i sailnikami do srodka
pozdrawiam domek
wzur jest w gakenie chyba 14 y
: 2007-11-23, 11:17
autor: radarro
Przecież jest w monografii AKAGI AJ-PRESS, Niedługo wydadzą ponownie, pewno w 2 cz.
: 2007-11-23, 23:18
autor: Maciej
radarro pisze:1. Shinano miał dysponować 42 własnymi operacyjnymi maszynami upchanymi w częsci rufowej hangaru. W większej części dziobowej planowali "gościniec" dla 50-60 maszyn.
2. W 1944 r. częśc maszyn obsługiwano na pokładzie lotniczym.
I tylko po jednej windzie na każde towarzystwo..? Dziwne...
Pozdrawiam.
Maciej
P.S.
Mam ten modelik - bardzo fajny!
: 2007-11-27, 08:29
autor: domek
ten model jest cos nie tego
ja mam podzial na trzy sekcje
w dziobowa wsadzilem na styk 26 zer + dwa na podnoniki ale niewiem czy i ile skadaly sie skrzydla w innych maszynach pokladowych
pozdrawiam domek

: 2007-11-27, 22:14
autor: radarro
Shinano, Shokaku i chyba Kaga na dziobie miały hangary "otwarte" tzn. od burty do burty, a w nich rolety lub płyty umożliwiające upuszczenie energii eksplozji na zewnątrz. Szerokie hangary były bardzo pojemne i funkcjonalne. Z kolei Taiho, przy szerokości ok 30m, jako pancerny, miał dwa 18m. wąskie hangary aby pancerz pokładowy był możliwie lekki [od windy do windy, szer. 20m]. W ten sposób IJN zbudowała coś ala Lexington.Hangar obudowany pomieszczeniami bez jakichkolwiek otworów burtowych.
Finał był podobny
Re: SHINANO od pasa w górę
: 2007-11-28, 10:40
autor: domek
radarro pisze:Porównując rysunki Yamato i Shinano można ustalić pozycje podnośników, rufowy jakby w miejscu pierwotnego podnośnika wsam, ale dziobowy całkiem przypadkowo. Wydaje mi się, że jednak Shinano nie miał barbet i pod pokładem krył się gigantyczny hangar dla setki abo i więcej maszyn.
Macie jakieś przekroje tego monstrum ?
Ten podnonik dziobowy jest chyba OK wolisz tachac pod gorke maszyny puste czy pelne. Poklad changaru jest pochyly to pozostalosc po pancerniku
Ma makabryczny spadek ciekawe co im przeszkadzao w przerubce
pozdrawiam domek
