Strona 1 z 1
Spis trafień w krążowniki liniowe w Skagerraku (?)
: 2004-08-01, 14:25
autor: Przezdzieblo
Znak zapytania w temacie wątku, bo ja takiego spisu trafień i uszkodzeń nie znam.
Znalazłem w Sieci jedną tabelkę z liczbą trafień w brytyjskie okręty, bez podania jednak kalibrów i efektów -->
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/FWWjutland.htm
Nie wnikam skąd są te dane.
Czy istnieje dokładniejsze zestawienie, który z brytyjskich krążowników liniowych oberwał, iloma i jakimi pociskami oraz jaki był efekt tych trafień? Jest coś takiego dla niemieckich
Schlachtkreuzerów? Czy wypada poprzestać na odnotowaniu, że Seydlitz zainkasował te 22 różnej wielkości "kuferki" i wyłapywać miejsca oraz uszkodzenia z literatury i fotografii? Czy wreszcie czekać na nową książkę Tadeusza Klimczyka?
: 2004-08-01, 15:20
autor: Gość
Witaj , zajrzyj na tą strone może coś znajdziesz , straty w ludziach są wyszczególnione , na jakim okręcie ilu . Być może są gdzieś i trafienia . Narazie nie moge ci pomuc szukać brak czasu
http://www.gwpda.org/naval/n0000000.htm#bac
janik41
: 2004-08-01, 15:24
autor: MiKo
: 2004-08-01, 15:36
autor: dakoblue
za dokladnie

: 2004-08-01, 16:21
autor: Przezdzieblo
O, wielkie dzięki, o to chodziło. Szkoda, że bez zdjęć. Interesująca różnica pomiędzy rysunkami brytyjskimi a niemieckimi - te pierwsze "atrakcyjniejsze". No to mam w czym kopać.
: 2004-08-04, 15:09
autor: Smok EKS
Jak juz sie przekopiesz - daj mi dane to zrobie tabelke
: 2004-08-04, 15:24
autor: Tadeusz Klimczyk
Czy istnieje dokładniejsze zestawienie, który z brytyjskich krążowników liniowych oberwał, iloma i jakimi pociskami oraz jaki był efekt tych trafień? Jest coś takiego dla niemieckich Schlachtkreuzerów? Czy wypada poprzestać na odnotowaniu, że Seydlitz zainkasował te 22 różnej wielkości "kuferki" i wyłapywać miejsca oraz uszkodzenia z literatury i fotografii? Czy wreszcie czekać na nową książkę Tadeusza Klimczyka?
Nie znam lepszego źródła w tej materii niż Campbell (i w ogóle ta niepozorna książka jest kopalnią bardzo ogólnej wiedzy o ówczesnych okrętach). Na moją książkę nie czekaj, nie koncentruje się ona w żadnym wypadku na technicznej analizie uszkodzeń. Nie ma co powielać śp.Campbella
: 2004-08-04, 16:00
autor: Przezdzieblo
Smok EKS pisze:Jak juz sie przekopiesz - daj mi dane to zrobie tabelke
Smoku, a czego Ci trzeba do tabelki? Dane brytyjskich kr. lin. mam, grubości i typy stali (KC, KNC i HT, nic więcej). Problem jest z kątami, bo te u J. Robertsa (
Battlecruisers, London 1997) trzeba by czytać z obrazków 3 cm na 3cm

Zawsze można jednak sięgnąć do rysunków z Campbella (papierowej wersji nie miałem w ręku

), za link do których raz jeszcze dziękuję MiKo.
Tadeusz Klimczyk pisze:Nie znam lepszego źródła w tej materii niż Campbell (i w ogóle ta niepozorna książka jest kopalnią bardzo ogólnej wiedzy o ówczesnych okrętach). Na moją książkę nie czekaj, nie koncentruje się ona w żadnym wypadku na technicznej analizie uszkodzeń. Nie ma co powielać śp.Campbella
Ale można oczekiwać podobnych informacji co w artykule z zatopieniu Queen Mary z MSiO 1/2002? Prócz wspomnianego Campbella jest coś jeszcze na ten temat?
: 2004-08-04, 16:56
autor: Gość
Queen Mary w duzej mierze jest tekstem, który ukaże się w książce.
A jeśli chodzi o techniczną stronę bitwy, to jest sporo ogólnych uwag w "The Grand Fleet" Browna, a także w "British BB of WW One" Burta. Poza tym sporo materiału rozrzuconego po różnych artykułach i przyczynkach. Zależy czego szukasz...
Tadeusz K.