Strona 1 z 1

Landing Ship, Tank

: 2007-03-16, 00:04
autor: pothkan
Ot, zagwozdka...

W latach 1940-50tych Argentyna otrzymała od USA kilkanaście okrętów tego typu. Określono je jako BDT (Buque de Desembarco de Tanques), a pierwszym (w 1947 r.) był BDT №1, później "Cabo San Bartolomé " (nr burtowy Q.41), wycofany w 1972 r. Argentyńczycy (histarmar, Arguindeguy) piszą że był to dawny LST-875. Jednak navsource podaje, że 875 został w 1948 r. oddany Filipinom (gdzie służył jako "Misamis Oriental"). Jane'sy z lat 1960-tych przy obu okrętach (argentyńskim i filipińskim) wymieniają "ex LST-875".

Dwóch LST-875 na pewno nie było (bo byłoby to wbrew amerykańskiej tradycji niepowtarzalności hull numbers). Zatem dawny BDT №1 nosił inny numer. Pytanie, jaki?

Pomoże ktoś? :-(

: 2007-03-16, 07:33
autor: Marek S.
Trzeba by przejrzeć wykaz u Friedman'a "U.S Landing Ship" (czy jakoś tak). Niestety nie mam go pod ręką ale zapytaj Andrzeja J.

: 2007-03-16, 09:05
autor: AvM
Tu jest dyskusja na ten temat:

z udzialem Paula Silverstone , moim i naszego Krisa alias Creese alias Krzysztof

http://warsailors.com/forum/read.php?1, ... #msg-34070


AvM

Re: Landing Ship, Tank

: 2007-03-16, 16:22
autor: nek
pothkan pisze:Ot, zagwozdka...

W latach 1940-50tych Argentyna otrzymała od USA kilkanaście okrętów tego typu. Określono je jako BDT (Buque de Desembarco de Tanques), a pierwszym (w 1947 r.) był BDT №1, później "Cabo San Bartolomé " (nr burtowy Q.41), wycofany w 1972 r. Argentyńczycy (histarmar, Arguindeguy) piszą że był to dawny LST-875. Jednak navsource podaje, że 875 został w 1948 r. oddany Filipinom (gdzie służył jako "Misamis Oriental"). Jane'sy z lat 1960-tych przy obu okrętach (argentyńskim i filipińskim) wymieniają "ex LST-875".

Dwóch LST-875 na pewno nie było (bo byłoby to wbrew amerykańskiej tradycji niepowtarzalności hull numbers). Zatem dawny BDT №1 nosił inny numer. Pytanie, jaki?

Pomoże ktoś? :-(
BDT nr 1 to wg Amerykanów były LST-851 , :wink: Jane'som zbytnio bym nie ufał , o ile to nie są floty starego NATO

: 2007-03-16, 16:50
autor: pothkan
Fakt, Jane'sy są jak WSI - "wieczna weryfikacja" :-)

Ale i tak są lepsze od np. Weyersów.

LST-851 ma w navsource "fate unknown", więc by pasował. Ale jeszcze przejrzę link od AvM (dzięki swoją drogą, przyznam że nie znałem głębiej tego forum).

Z tym że zapytam: "BDT nr 1 to wg Amerykanów były LST-851", skąd ta informacja (źródło?).

: 2007-03-16, 17:27
autor: nek
pothkan pisze:Fakt, Jane'sy są jak WSI - "wieczna weryfikacja" :-)

Ale i tak są lepsze od np. Weyersów.

LST-851 ma w navsource "fate unknown", więc by pasował. Ale jeszcze przejrzę link od AvM (dzięki swoją drogą, przyznam że nie znałem głębiej tego forum).

Z tym że zapytam: "BDT nr 1 to wg Amerykanów były LST-851", skąd ta informacja (źródło?).
m.in tu Panie Oskarze
http://www.coltoncompany.com/shipbldg/u ... bridge.htm

: 2007-03-16, 20:02
autor: pothkan
Pojawia się kolejny problem (po przeanalizowaniu dyskusji na Warsailors) - BDT 5 / BDT 13. W końcu jak, czy to ten sam okręt (i jakie okoliczności zmiany, wspomniano o wyrzuceniu na brzeg), czy dwa inne (a wówczas, jeśli pierwszy to LST-801, skąd drugi?).