Strona 1 z 1

Włoskie trałowce o rodowodzie japońskim z lat 1916-1917.

: 2007-02-17, 14:34
autor: Janusz Kluska
Szukam informacji na temat włoskich jednostek zbudowanych w latach 1916-1917 mających coś wspólnego z Japonią. W spisach floty Włoskiej określane są one jako Giapponesi vedette dragamine, w następnych latach cytuję „ … dopo la guerra vennero convertite in ; 12 cannoniere, 2 navi idrografiche, 2 navi cisterna ..”. Będę wdzięczny za informacje o rodowodzie tych okrętów jak też danych technicznych, datach wodowań, wejścia do służby, jak też losów końcowych tych jednostek.
Podaję pełną listę:
G1 ex Tahamine Maru
G2 ex Kayriu Maru
G3 ex Tayio Maru
G4 ex Kaiskin Maru
G5 ex Takin Maru
G6 ex Kaiko Maru
G7 ex Hinode Maru no1
G8 ex Taisei Maru no1
G9 ex Shinfu Maru
G10 ex Kaisei Maru no1
G11 ex Togo Maru
G12 ex Hogei Maru
G13 ex Hoyio Maru
G14 ex Higo Maru
G15 ex Fumi Maru
G16 ex Fuku Maru
G17 ex Dairy Maru
G18 ex Taisei Maru no2
G19 ex Tamashima Maru
G20 ex Saikai Maru
G21 ex Fukuhaku Maru no8
G22 ex Fukuhaku Maru no10
G23 ex Sekcjo Maru
G24 ex Fukuhaku Maru no2
G25 ex Fukuhaku Maru no3
G26 ex Hakata Maru no6
G27 ex Fukuhaku Maru no5
G28 ex Hakata Maru no5
G29 ex Hakata Maru no2
G30 ex Hakata Maru no7
G31 ex Hakata Maru no8
G32 ex Hakata Maru no3
G33 ex Tomi Maru no2
G34 ex Tomie Maru no2
G35 ex Tomin Maru no5
G36 ex Sumie Maru
G37 ex Oshima Maru
G38 Tamaye Maru
G39 ex Himeshima Maru
G40 ex Sakae Maru
G41 ex Yura Maru
G42 ex Koryo Maru no2
G43 ex Muko Maru
G44 ex Meshima Maru
G45 ex Ono Maru no2
G46 ex Wada Maru
G47 ex Koryo Maru no1.
Pozdrawiam Janusz.

: 2007-02-17, 15:39
autor: Marek S.
Mam tylko coś takiego:
(Jap., 1912; 31.1.1917) – 425 tn; 38.15 x 6.78 x 3.28 m; 10 w; 303 KM; 2x76; z. 0+24;
G 1 (eks jap. TY „Tamahime Maru”) 16.6.1922:-> Berenice
(Jap., 1913; 31.1.1917) – 329 tn
G 2 (jw. „Kairyu Maru”)
(Jap., 1912; 31.1.1917) – 370 tn; 34.80(mp) x 6.46 x 3.00 m; 8 w; VTE; z. 2+27;
G 3 (jw. „Taiyu Maru”) 26.3.1920:-> Maggiore Toselli (b+15.9.30)
(Jap., 1911; 31.1.1917) – 410 tn
G 4 (jw. „Kaishinka Maru”) (z+28/29.10.1918)
(Jap., 1912; 31.1.1917) – 368 tn; 35.50 x 6.55 x 2.16 m; 9 w; 221 KM; 1x76; z. 0+21;
późn.:-> ZW – 398 tn; zan. 3.1 m; uzbr. zdj.
G 5 (jw. „Takin Maru”) 21.7.1919:-> Frigido (późn.:-> ZW)
(Jap., 1911; 31.1.1917) – 370 tn
G 6 (jw. „Kaiko Maru”) (+12.8.1918)
(Jap., 1911; 1.1.1917) – 370 tn
G 7 (jw. „Hinode Maru Nr 1”) (1919:-> JMH „Ascania”)
(Jap., 1911; 1.1.1917) – 440 tn; 35.50(mp) x 6.70 x 3.40 m; 11 w; 2x76; z. 0+24;
G 8 (jw. „Taisei Maru 1”)
(Jap., 1912; 1.1.1917) – 356 tn; 11 w; 1x76; z. 0+20;
G 9 (jw. „Shinfu Maru”)
(Jap., 1911; 1.1.1917) – 380 tn; 36.00(mp) x 6.20 x 3.10 m; 10 w; 1x76; z. 0+21;
G 10 (jw. „Kaisei Maru”)
(Jap., 1909; 1.1.1917) – 320 tn
G 11 (jw. „Togo Maru”)
(Jap., 1907; 1.1.1917) – 280 tn; 9 w; 1x76
G 12 (jw. „Hogei Maru”)
(Jap., 1912; 1.1.1917) – 384 ts, 500 tn; 37.00(mp) x 7.00 x 3.65 m; 12.5 w; 300 KM; 2x76; z. 0+24;
G 13 (jw. „Hoiyo Maru”) 16.1.1922:-> Cirene (+11.6.41)
(Jap., 1913; 1.1.1917) – 490 tn; 12 w; 2x76; z. 0+24;
G 14 (jw. „Higo Maru”) (1919:-> JMH „Nicomedia”)
(Jap., 1912; 1.1.1917) – 290 ts, 380 tn; 35.00(mp) x 6.68 x 2.92 m; 12 w; 296 KM; 2x76; z. 0+24;
G 15 (jw. „Fumi Maru”) 15.10.1923:-> Porto Corsini (8.4.41 zd.,-> br. „General Platt”)
(Jap., 1912; 1.2.1917) – 320 ts, 420 tn; 35.25 x 6.90 x 2.90 m; 9.5 w; 340 KM; 2(-> 1)x76; z. 1+24;
G 16 (jw. „Fuku Maru”) 15.10.1923:-> Rimini (9.9.43 zd.,-> nm., s+ .5.45)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 380 tn; 36.42 x 6.62 x 3.11 m; 7.5 w; 2x76; z. 0+22;
G 17 (jw. „Dairy Maru”)
(Jap., 1913; 1.1.1917) – 335 tn; 2x76; z. 0+23;
G 18 (jw. „Taisei Maru 2”)
(Jap., 1913; 1.2.1917) – 450 tn; 42.15 x 6.70 x 3.12 m; 9.8 w; 491 KM; 2x76; z. 1+24;
1922:-> OH – 339 tn
G 19 (jw. „Tamashima Maru”) (15.4.1919:-> OOR „Sardegna”; 1922:-> OH „Tritone”)
(Jap., 1909; 1.2.1917) – 382 tn; 2x76; z. 0+24;
G 20 (jw. „Saikai Maru”) (+3.3.1917)
(Jap., 1912; 1.2.1917) – 329 ts, 440 tn; 28.50 x 6.68 x 3.30 m; 10 w; 450 KM; 2x76; z. 1+24;
G 21 (jw. „Fukuhaku Maru Nr 8”) (4.1.1923:-> OH „Cariddi”) (+6.4.43)
(Jap., 1912; 1.2.1917) – 440 tn; 2x76; z. 0+24;
G 22 (jw. „Fukuhaku Maru Nr 10”)
(Jap., 1912; 1.2.1917) – 308 ts, 430 tn; 40.10(mp) x 6.49 x 3.00 m; 13 w; 480 KM; 1x76; z. 0+20;
G 23 (jw. „Sakijo Maru”) 2.6.1921:-> Alula (9.9.43 zd.,-> nm. „GA 77”, + .10.44)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 385 tn; 33.30 x 7.00 x 3.05 m; 11.4 w; 340 KM; 2x76; z. 1+24;
późn.:-> tender – 258 tn; zan. 2.4 m
G 24 (jw. „Fukuhaku Maru”) 21.7.1921:-> Mario Bianco (1928:-> OH; późn.:-> tender dozoru latarń morskich) (+11.6.41)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 460 tn; 10.5 w; 2x76; z. 0+24;
G 25 (jw. „Fukuhaku Maru 3”) (7.6.1919:-> ZW „Zuara”) (1921:-> JMH „Richard”)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 402 tn; 36.20 x 6.80 x 3.10 m; 10 w; 400 KM; 2x76; z. 0+24;
G 26 (jw. „Hakata Maru 6”)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 500 tn; 10 w; 2x76; z. 1+24;
G 27 (jw. „Fukuhaku Maru 5”)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 400 tn; 35.87(mp) x 6.70 x 3.50 m; 9.5 w; 440 KM; 2x76; z. 0+24;
G 28 (jw. „Hakata Maru 5”)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 420 tn; 38.94 x 6.70 x 3.43 m; 9.5 w; 329 KM; 2x76; z. 0+24;
G 29 (jw. „Hakata Maru 2”)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 394 tn; 2x76; z. 0+24;
G 30 (jw. „Hakata Maru 7”)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 310 ts, 400 tn; 36.04 x 6.72 x 3.20 m; 10.5 w; 339 KM; 2x76 z. 0+24;
G 31 (jw. „Hakata Maru 5”) (8.5.-30.6.1922:-> JMH) 15.10.1923:-> Gallipoli (II w.ś.:-> SS) (=9.9.1943; 9.43 zd.,-> nm. „GA 79”, +1944)
(Jap., 1911; 1.2.1917) – 425 tn; 11 w; 2x76
G 32 (jw. „Hakata Maru 3”) (+7.2.1918)
(Jap., 1911; 15.3.1917) – 410 tn; 38.45 x 6.46 x 3.32 m; 8 w; 2x76; z. 0+24;
G 33 (jw. „Tomi Maru 3”)
(Jap., 1911; 15.3.1917) – 266 ts, 370 tn; 32.80(mp) x 6.50 x 3.00 m; 12 w; 400 KM; 2x76; z. 0+24;
G 34 (jw. „Tomiye Maru”) (21.7.1921:-> OH „Dante de Lutti”) (+6.7.41)
(Jap., 1911; 15.3.1917) – 425 tn; 2x76; z. 0+24;
G 35 (jw. „Tomi Maru 1”) (+7.2.1918)
(WBr., 1911; 15.3.1917) – 290 ts, 385 tn; 33.84(mp) x 6.38 x 3.32 m; 10 w; 544 KM; 2x76; z. 0+24;
G 36 (jw. „Sumiye Maru”) 15.10.1923:-> Otranto (II w.ś.:-> SS) (=9.9.43; 9.43 zd.,-> nm. „GA 78”, +1944)
(Jap., 1911; 15.3.1917) – 305 ts, 390 tn; 37.15 x 6.40 x 3.40 m; 12 w; 514 KM; 2x76; z. 0+24;
G 37 (jw. „Oshima Maru”) 15.10.1923:-> Augusta
(WBr., 1909; 1.4.1917) – 452 tn; 11 w; 2x76; z. 0+24;
G 38 (jw. „Tamaye Maru”)
(Jap., 1911; 1.4.1917) – 450 tn; 12 w; 2x76; z. 0+24;
G 39 (jw. „Himeshima Maru”)
(Jap., 1912; 1.4.1917) – 395 tn; 36.00 x 6.60 x 3.00 m; 10.4 w; 514 KM; 2x76; z. 0+24;
G 40 (jw. „Sakae Maru”) (Jap., 1911; 1.4.1917) – 388 tn; 11.8 w; 2x76
G 41 (jw. „Yura Maru”) (Jap., 1911; 1.4.1917) – 380 tn; 12 w; 2x76; z. 0+24;
G 42 (jw. „Koryo Maru 2”) (1919:-> JMH „Artynia”)
(Jap., 1911; 1.4.1917) – 380 tn; 12 w; 2x76; z. 0+24;
G 43 (jw. „Muko Maru”)
(Jap., 1910; 1.4.1917) – 396 tn; 36.35 x 6.60 x 3.33 m; 9.4 w; 268 KM; 2x76; z. 0+24;
G 44 (jw. „Meshima Maru”)
(Jap., 1912; 1.4.1917) – 431 tn; 36.56 x 6.65 x 3.50 m; 10 w; 356 KM; 2x76 (1919 zdj.); z. 0+24;
G 45 (jw. „Ono Maru 2”) (16.11.1919:-> OH „Luigi Garavoglia”) (b+21-lub-24?.8.21)
(Jap., 1912; 1.4.1917) – 416 tn; 10.5 w; 2x76; z. 0+24;
G 46 (jw. „Wada Maru”) (+30.6./1.7.1917)
(Jap., 1911; 1.4.1917) – 465 tn; 37.00(mp) x 7.00 x 3.50 m; 9 w; 400 KM; 2x76 (1919 zdj.); z. 0+24;
G 47 (jw. „Koryo Maru 5”) (1919:-> JMH)

: 2007-02-17, 16:10
autor: AvM
G 17 jest tu:

http://fow.aplus.pl/forum/viewtopic.php ... sc&start=0

Moze ktos laskawie przerobi ta liste na excel, lub tabelki w FOW.

AvM

: 2007-02-17, 17:30
autor: pothkan
Luźno pozbierane dane, powinny się przydać (2 MB):

http://rapidshare.com/files/16915250/vedette_G.rar.html

: 2007-02-17, 19:09
autor: Janusz Kluska
Pytanie czy takie japońskie okręty służyły w innych krajach? Kto wpadł na pomysł ich zakupu i czym spowodowany był taki krok ze strony Wlochów. Czyżby mało mieli swoich trałowców?

: 2007-02-17, 20:13
autor: Andrzej J.
Piszę z pamięci:
We Francji - 12 niszczycieli typu Kaba - jakieś były w Gdyni ok. 1930.
Brytyjczycy mieli jakieś armaty rzędu 4 cali.
Powodem - brak mocy przerobowych w Europie WW1.

: 2007-02-17, 20:39
autor: AvM
34 trawlery zakupila Francja (180-220grt) w 1916 roku

AvM