EOW 49 AKAGI
: 2007-02-07, 11:57
Posiadłem 1 cz. wznowienia. Polecam, i zapytuję.
1. Akagi miał 3 poziom hangarowy między 2 a 3 podnośnikiem. Wiemy, że IJN CVs miały dwupoziomowe windy, tzn. każdy hangar miał "swoją platformę" w podnośniku. W takim razie podnosząc Kate z 3-ego poziomu na pokład, nad pokładem winny pojawić się aż 2 wyższe platformy podnośnika ?!.
W jednym cyklu podnoszenia, można było podnieść 3 sam. !?. To oznacza, że ustawienie na pokładzie samolotów dowolnego typu było realnie sprawniejsze, niż do tej pory zakładano.
Z drugiej strony, redukcja ilości Kate po operacji hawajskiej wskazuje, że 3 poziom został przeznaczony dla maszyn rezerwowych i nie był już używany w operacjach lotniczych.
2. Dlaczego w rzutach czołowych widać niesymetryczne zarysy burt Akagi. ?
3. Czy jest jakieś logiczne wyjaśnienie, dlaczego nie zabudowano przestrzeni pod dziobowymi hangarami ?
4. Do czego słuzyły owalne otwory w hangarach ?
1. Akagi miał 3 poziom hangarowy między 2 a 3 podnośnikiem. Wiemy, że IJN CVs miały dwupoziomowe windy, tzn. każdy hangar miał "swoją platformę" w podnośniku. W takim razie podnosząc Kate z 3-ego poziomu na pokład, nad pokładem winny pojawić się aż 2 wyższe platformy podnośnika ?!.
W jednym cyklu podnoszenia, można było podnieść 3 sam. !?. To oznacza, że ustawienie na pokładzie samolotów dowolnego typu było realnie sprawniejsze, niż do tej pory zakładano.
Z drugiej strony, redukcja ilości Kate po operacji hawajskiej wskazuje, że 3 poziom został przeznaczony dla maszyn rezerwowych i nie był już używany w operacjach lotniczych.
2. Dlaczego w rzutach czołowych widać niesymetryczne zarysy burt Akagi. ?
3. Czy jest jakieś logiczne wyjaśnienie, dlaczego nie zabudowano przestrzeni pod dziobowymi hangarami ?
4. Do czego słuzyły owalne otwory w hangarach ?