Podchorąży, który nie zdązył...

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
miczman
Posty: 551
Rejestracja: 2005-12-29, 17:54
Lokalizacja: Gdynia

Podchorąży, który nie zdązył...

Post autor: miczman »

...żeby go ktoś wyratował. Teraz stoi i rdzewieje :cry:

Obrazek
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Podchorąży, który nie zdązył...

Post autor: polsteam »

miczman pisze:...żeby go ktoś wyratował. Teraz stoi i rdzewieje :cry:

Obrazek

jeden z jego blizniakow (juz odrobine zdemontowany) stoi w Gdyni, w gestii armatora J. Stepniewski i S-ka (posiadacz kilku coaster'ow / rzeczno-morskich towarowcow oraz kilku holownikow)... - podobno ma byc przerabiany na statek bialej floty.. NIE KONIECZNIE do eksploatacji w Polsce, a calkiem mozliwe, ze do pchnięcia dalej (czyli na zachód)...
Awatar użytkownika
miczman
Posty: 551
Rejestracja: 2005-12-29, 17:54
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: miczman »

A widać go może z jakiegoś miejsca żeby cyknąć fotki, ewentualnie posiadasz jakieś zdjęcia?? Eks Podchorąży rdzewieje sobie w Łebie na oczach turystów bodajże koło urzędu miasta. Ciekawe kto jest jego właścicielem?
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

To jest właśnie to - brak osób zainteresowanych - a potencjalnie mógłby być nawet jachtem motorowym :P
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4358
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

a jak wygląda ekonomia użycia? Mitoko, do turystyki nie jest potrzebne 17 węzłów i zużycie ropy jak lokomotywa :wink:
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

karol pisze:a jak wygląda ekonomia użycia? Mitoko, do turystyki nie jest potrzebne 17 węzłów i zużycie ropy jak lokomotywa :wink:
Zależy od dochodów :P
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
Baltic
Posty: 561
Rejestracja: 2006-01-04, 10:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Baltic »

karol pisze:a jak wygląda ekonomia użycia? Mitoko, do turystyki nie jest potrzebne 17 węzłów i zużycie ropy jak lokomotywa :wink:
Karolku ale Podchorąży, Kadet czy Elew nie popłynie z szybkością 17 węzłów, maksimum to 10.5 "pętelki".
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4358
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

no tak, ale paliwo jakieś tam żarł, znając sposoby ustawiania wszystkiego w wojsku, to raczej niemało, więc? Warto eksploatować jako wycieczkowiec czy jacht, czy nie? ktoś zna koszty okrętu? :)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
miczman
Posty: 551
Rejestracja: 2005-12-29, 17:54
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: miczman »

1 III 2006 ceną wywoławczą za Podchorążego było 250 tyś. zł. Za Kadeta 18 VIII 2005 chcieli 60 tyś. zł. Ciekawa rozbieżność w cenie startowej, czyżby Kadet osiągnął tyle, że Podchorąży już na starcie kosztował więcej?? Polsteam, ten który stoi w Gdyni to Kadet może?
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

miczman pisze:1 III 2006 ceną wywoławczą za Podchorążego było 250 tyś. zł. Za Kadeta 18 VIII 2005 chcieli 60 tyś. zł. Ciekawa rozbieżność w cenie startowej, czyżby Kadet osiągnął tyle, że Podchorąży już na starcie kosztował więcej?? Polsteam, ten który stoi w Gdyni to Kadet może?

poniewaz marwojem sie nie interesuje, wiec w przypadku tej jednostki nie moge gwarantowac, ze mnie pamiec nie myli, ale chyba Kadet stoi w Gdyni przy Rotterdamskim...

no problem sfotografowac.. zreszta chyba mam gdzies juz jakas fotke czy dwie, ale szukanie bedzie czasochlonne, wiec latwiej bedzie mi go w najblizszych dniach od nowa sfocic...
Adam
Posty: 1770
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Baltic pisze:
karol pisze:a jak wygląda ekonomia użycia? Mitoko, do turystyki nie jest potrzebne 17 węzłów i zużycie ropy jak lokomotywa :wink:
Karolku ale Podchorąży, Kadet czy Elew nie popłynie z szybkością 17 węzłów, maksimum to 10.5 "pętelki".
Tylko, że one to dość chybotliwe chyba były...
Przebudowa do turystyki to też spory koszt, a małych pasażerów sporo chyba jest jeszcze na rynku po likwidacji żeglugi wolnocłowej...

Osobiście jakoś nie wróżę im dłużeszj kariery, chyba, że gdzieś w Afryce.
Swoją grogą - a co z Gryfem? Ten to chyba bardziej by się nadawał do jakiejś bardziej sensownej przebudowy?
Awatar użytkownika
miczman
Posty: 551
Rejestracja: 2005-12-29, 17:54
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: miczman »

Z tego co mi wiadomo to Gryf do nabycia jest :wink: w AMW.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Obrazek
Jarek C.
Posty: 873
Rejestracja: 2004-01-04, 14:13
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Jarek C. »

Jeden lub dwa zostały przekazane przez MON do Akademii MW. Jeden na pewno bedzie przebudowany na cywilną (!) jednostke szkolną, której armatorem będzie własnie AMW.
Jarek C.
Posty: 873
Rejestracja: 2004-01-04, 14:13
Lokalizacja: Rumia

Re: Podchorąży, który nie zdązył...

Post autor: Jarek C. »

miczman pisze:...żeby go ktoś wyratował. Teraz stoi i rdzewieje :cry:

Obrazek
Czy można wiedzieć gdzie i kiedy zrobiono to zdjęcie ?
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4537
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Wyżej chyba było wzmiankowane, że w Łebie...
ODPOWIEDZ