Limity tonażowe, Lotniskowce na Pacyfiku
: 2006-05-17, 15:21
Całkiem przypadkiem przeczytałem, że maszkara CVL Ryujo był związany z limitami IJN 81 000. Nie znam wszystkich szczegółów, wiem natomiast, ze w 1927 r. Akagi oficjalnie wypierał 26 900, Kaga 29660, Hosho 7470 [zalewski]. Zostaje z lekka 17 000 na ładny CV.
Z własnej nieprzymuszonej woli wpadłem na pomysł i ... okazuje się, że IJN została zmuszona do kalkulacji 2x33000 + 7470 i wówczas, w rzeczywistosci zostaje jedynie na skrzyżowanie promu z tendrem węglowym.
Czy ktoś zna szczegóły postanowien, odnośnie A i K. ?
A propos, Lex wypierał oficj. 36 000, ale do obliczeń US mogli przyjąc 2x33 000
W 1934 r. US ma do wykorzystania komfort 69 000 i mimo to rzeźbi Rangera i w końcu 3 kolejne E,Y,W są już tym czego US NAvy potrzebowała.
Otóż w przedstawionej powyżej sytuacji w 1934 IJN ma 2CVL + 2CV w konfrontacji z 6CV. Przyznacie, ze to jest przepaść
Nie dziwię się więc, że IJN zaczeła kombinować z G6
Z własnej nieprzymuszonej woli wpadłem na pomysł i ... okazuje się, że IJN została zmuszona do kalkulacji 2x33000 + 7470 i wówczas, w rzeczywistosci zostaje jedynie na skrzyżowanie promu z tendrem węglowym.
Czy ktoś zna szczegóły postanowien, odnośnie A i K. ?
A propos, Lex wypierał oficj. 36 000, ale do obliczeń US mogli przyjąc 2x33 000



W 1934 r. US ma do wykorzystania komfort 69 000 i mimo to rzeźbi Rangera i w końcu 3 kolejne E,Y,W są już tym czego US NAvy potrzebowała.
Otóż w przedstawionej powyżej sytuacji w 1934 IJN ma 2CVL + 2CV w konfrontacji z 6CV. Przyznacie, ze to jest przepaść
Nie dziwię się więc, że IJN zaczeła kombinować z G6