Niszczyciele
„Marasti” (1917-18)
1391 t; 94.4.x9.5x3,5 m; 31w; w 1944 - 4x120, 4x37AA, 4x20AA, 2x13,2AA, 4rt533, 2wbg, 50 min; 139 l;
MARASTI
MARASESTI
„Regele Ferdinand“ (1928-29)
1400 t; 101.9x9.6x3.5 m; 48000KM/37w; w 1944 - 4x120, 1x88AA, 1x76, 2x37AA, 4x20AA, 2x13AA, 6rt533; 50 min; 211 l;
REGELE FERDINAND
REGINA MARIA
Okrety podwodne
„Delfinul“ (1930)
650/900 t; 68x5.9x3. 6m; 800/800KM; 14/9w; 1x102, 2MG, 8rt533; 40 l;
DELFINUL
„Marsuinul“ (1941)
620/? t; 58x5.6x3.6 m; 1840/?KM; 16/9w; 1x88AA, 1x20AA, 6rt533; 45 l;
MARSUINUL
„Requinul“(1941)
585/? t; 66x5.9x3.6 m; 1840/?KM; 17/9w; 1x88AA, 1x20AA, 4rt533, 20 min; 45 l;
REQUINUL
Ex wł “CB”
36/45 t; 15x3x2.1 m; 90/60KM; 7.5/7w; 2 torp 450; 3 l;
CB 1 – CB 6
Dozorowce
Ex Fr „Friponne” (1920)
350 t; 69x6.9x2.5 m; 900KM/15w; od 1944 1x88, 1x37AA, 1x20AA 2 wbg; 50 l;
LOCOTONENT LEPRI REMUS (+11.01.41 Dunaj miny)
LOCOTONENT-COMANDOR STIHI EUGEN
CAPITAN DUMITRESCU
SUBLOCOTONENT GHICULESCU ION
Ex A-W „Sborul” (1914)
266 t; 58,8x5.8x1.5 m; 24w; 2x76AA, 1x37AA, 1x20AA, 2 rt450; 45 l;
SBORUL
Ex A-W „Naluca” (1914)
266 t; 58,8x5.8x1.5 m; 24w; 2x76AA, 1x37AA, 1x20AA, 45 l;
NALUCA (+ 20.08.44)
SMEUL
Patrolowce
Ex nm „ KFK”
12w; 1x37, 1x20AA, 2wbg;
VS Nr 1
VS Nr 2
VS Nr 3
Stawiacze min
„Amiral Murgescu“ (1934)
812 t; 77x9.1x2.5m; 2200KM/16w; 2x102AA,2x37AA, 2x20AA, 135 min; 79-135 l;
AMIRAL MURGESCU
Różne
I. (1898)
3600 t; 106.7x10,4x5 m; 6500 KM=18 w; 2x105, 2x20AA, 200min; 80 l;
REGELE CAROL I (+.10.41 mina)
II. (1907)
4515 t; 108,3x12,8x5 m; 18 w; 3x105, 2x20AA, 200min;
DACIA (.8.1944Ros; 10.10.44 mina)
III. (1909)
273 t; 49,1x7,9x2,2 m; 20 w; 2x13AA, 40 min;
AURORA (+15.7.41 bomb.11 SB, Sulina)
IV. (1911)
1410 t; 66,2x10,4x6.5 m; 7.4 w;
DUROSTOR (+12.05.44)
Kutry trałowe
Ex nm
1x20AA, 2 wbg
A, B ,D, F
„Remorcher“
1x20AA
REMORCHER
BESARABIA
Kutry torpedowe
„Vosper“ (1939)
28 t; 23.3x6.4x0.9m; 3600KM/43w; 2 MG, 2rt533, 4 bg; 14 l;
VIFORUL (+ 09.11.41 miny)
VIJELIA (+ 09.11.41 miny)
VISCOLUL
Ex hol „TM 52” (1940)
57 t; 28x7.6x1.2m; 2850KM/35 (faktycznie 25)w; 2x20 AA, 2rt533; 14 l;
VANTUL
VARTEJUL
VEDENIA
VULCANUL
Okręty rzeczne
Monitory
Ion C. Bratianu (1907)
680 t; 63,5x10,3x1,6 m; 1800KM=13 w; 3x120, 1x76AA, 2x47, 2MG; pb 75, pp 75, pag 75; 110 l;
ION C. BRATIANU
LASCAR CATARGIU (+24.8.44 ros. Sam)
MICHAIL KOGALNICEANU (jw)
ALEXANDRU LAHOVARI
Ex A-W “Temes” (1903)
650 t; 59x9,5x1,6 m; 1400KM=10 w; 3x120, 4x37AA, 4x20AA; 3 MG; pb 40, pp 25; 129 l;
ARDEA
Ex A-W “Sava” (1914)
550 t; 62,2x10,5x1,7 m; 1700KM=12 w; 4x120, 5x37AA, 2x20AA, 4x13AA, 6MG;
BUCOVINA
Ex A-W”Inn” (1913)
770 t; 62x10,5x1,8 m; 1600KM=12 w; 4x120, 5x37AA, 2x20AA, 4x13AA, 1 MG;
BESARABIA
Patrolowce
Capitan Nicolae Lascar Bogdan (1906-07)
45 t; 30x4x0,8 m; 550KM=18 w; 1x47, 1Mg; 16-20 l;
MAJOR ENE CONSTANTIN (1 MG)
CAPITAN NICOLAE LASCAR BOGDAN (1 MG)
CAPITAN ROMANO MICHAIL
MAJOR GIURASCU DIMITRIE
MAJOR SONTU GHEORGE
MAJOR GRIGORE IOAN (1 MG)
LOCOTONENT CALINESCU DIMITRIE
Ex Cz OMm 35 (1939)
60 t; 32x4x1 m; 900KM=19,5 w; 2 MG, 22 miny; ? l;
OMm 35
OMm 36
Okręt dowodzenia
Macin
MACIN
Okręty pomocnicze
Constanta (1931)
1350 t; 77,3x11,3x4,1 m; 1000KM=13 w; 2x76AA, 2x20AA, 2x13AA; 136 l;
CONSTANTA (OBOP)
Mircea (1938)
1604 t; 73x12x5 m; 500KM=9,5 w; 83 + 140 uczniów;
MIRCEA (OS - żaglowiec)
Luceafarul (1930; 1937)
2050 t; 90,3x10,9x m; 4000KM=17,5 w;
LUCEAFARUL (jacht królewski)
Taifun (1938)
34 t; 16,4x3,8x0,9 m;
TAIFUN (jacht królewski)
Rumunia
Moderator: jareksk
swego czasu trafiłem jeszcze na coś takiego
uzbrojone holowniki 250 t. 1x20,1x2x13,2
Locotenent Stoicescu zat.wiosną 1943 r.
Sublocotenent Vârtosu
holowniki
Inginer Cazimir
Inginer Pâsla
Istria
I.G.Duca
Ovidiu
Negoiul
Dor de Mare
Basarab
Gherdap
Amurgul
Motru
Haralambos M 3
Machis M 2
Motor Transport Pontoons
P.T.A. Nr.1
P.T.A. Nr.2
P.T.A. Nr.3
Maritime Transport Tugs
Elena zat.11.1942 r.
Oltul zat.10.1942 r.
Mure?ul
Arlon
Ardealul zat.1944 r.
Amarilis zat.1944 r.
inne
Alba Iulia
Danubius
Câmpina
MGB nr. 1
Armoured MGB nr.5
łodzie motorowe
nr.31
nr.32
nr,33
nr.34
lodołamacz
Mantuirea
oraz
29 holowników
3 tankowce
3 barki motorowe
169 barek bez własnego napędu
20 comandeered dredging barges
Security Fluvial MGB
2 zat.pomiędzy 24.8-27.12.1944
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 zat.pomiędzy 24.8-27.12.1944
13
14 zat.pomiędzy 24.8-27.12.1944
uzbrojone holowniki 250 t. 1x20,1x2x13,2
Locotenent Stoicescu zat.wiosną 1943 r.
Sublocotenent Vârtosu
holowniki
Inginer Cazimir
Inginer Pâsla
Istria
I.G.Duca
Ovidiu
Negoiul
Dor de Mare
Basarab
Gherdap
Amurgul
Motru
Haralambos M 3
Machis M 2
Motor Transport Pontoons
P.T.A. Nr.1
P.T.A. Nr.2
P.T.A. Nr.3
Maritime Transport Tugs
Elena zat.11.1942 r.
Oltul zat.10.1942 r.
Mure?ul
Arlon
Ardealul zat.1944 r.
Amarilis zat.1944 r.
inne
Alba Iulia
Danubius
Câmpina
MGB nr. 1
Armoured MGB nr.5
łodzie motorowe
nr.31
nr.32
nr,33
nr.34
lodołamacz
Mantuirea
oraz
29 holowników
3 tankowce
3 barki motorowe
169 barek bez własnego napędu
20 comandeered dredging barges
Security Fluvial MGB
2 zat.pomiędzy 24.8-27.12.1944
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 zat.pomiędzy 24.8-27.12.1944
13
14 zat.pomiędzy 24.8-27.12.1944
http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?showtopic=3438III. (1909)
273 t; 49,1x7,9x2,2 m; 20 w; 2x13AA, 40 min;
AURORA (+15.7.41 bomb.11 SB, Sulina)
Ale hjak tam napisalem:
BASILISK according to all sources was built
by MARCO U. MARTINOLICH, LUSSINPICCOLO,
(now Lissiy Nos, Kroatia)
Laid down: 1901
Launched: 28.11.02
Completed: 21.2.03
314t 46x7,9x1,5m
! set Triple Expansion 1 Cylindrical Boiler 550ihp=111kts
In Austrian service 2-47mm/44 2-.8mmMG 145 mines crew:40
AvM