Francja ORz-JP
: 2006-04-13, 11:03
Okręty rzeczne
Doudart de Lagree (1908)
183 t; 54,4x6,7x1 m; 900KM=14 w; 6x37; 64 l;
DOUDART DE LAGREE (1939 rozbr.)
Balny (1920)
201 t; 54,4x6,7x1 m; 900KM=14,5 w; 2x75, 2x37; 61 l;
BALNY (wyc. 1940)
Vigilante (1923)
178 t; 51,8x7,7x1,2 m; 600KM=12 w; 2x75, 2x37, 4 MG; 42 l;
ARGUS (wyc. 1940)
VIGILANTE (+s 9.3.45 Hajfong)
Francis Garnier(1927)
639 t; 2x100, 1x75, 2x37, 4MG
FRANCIS GARNIER (s+ 1945)
Mytho (1933-36)
95 t; 1x75, 1x47, 2 MG, moździerz
MYTHO (s+ 1945)
TOURANE (s+1945)
Bojowe okręty pomocnicze
Krążowniki pomocnicze
Eks JMH – typy różne
ARAMIS - 17537 t; od 6.09.39 do 1.08.40
COLOMBIE - 13390 t; od 11.11.39 do 7.09.40
KOUTOUBIA - 8790 t; od 09.39 do 5.09.40
VILLE D’ORAN - 10172 t; od 09.39 do 1.10.40
EL DJAZAIR - 5818 t; od 10.39 do 17.10.40
EL MANSOUR - 5818 t; od 10.10.39 do 17.10.40
EL KANTARA - 5079 t; od 09.39 do 15.10.44
CHARLES PLUMIER - 4504t; od 3.09.39 do 22.10.40
VICTOR SCHOELCHER - 4504 t; od 09.39 do 15.10.40 i od 27.11.41 BOUGAINVILLE + 6.05.42 Diego Suarez
BARFLEUR - 3259 t; od 11.39 do 1944
ESTEREL - 3100 t; od 10.39 do 2.11.40
QUERCY - 3100 t; od 4.09.39 do 15.11.40
CAP DE PALMES - 3081 t; od 1941
Uzbrojenie: 5-8x138, 2x75 AA i mniejsze AA.
Nadto:
15 małych statków jako pomocnicze dozorowce
60 trawlerów jako patrolowce
5 uzbrojonych jachtów
około 480 jednostek rybackich jako pomocnicze trałowce
Inne okręty pomocnicze
Jules Verne (1931)
4347 t; 122x17,2x5,8 m; 7000KM=16 w; 4x90AA, 4x37AA; 259 l;
JULES VERNE (OBOP)
Impassible (1940)
2450 t; 100x12x4 m; 10000KM=20 w; 46 l;
IMPASSIBLE (OC)
La Belle-Poule (1932)
227 t; 39x7,2x3,6 m; 120KM=6 w; 21 + 30 uczniów;
LA BELLE – POULE (OS żaglowiec)
L’ETOILE (jw.)
Ile d’Oleron (1939)
3300 t; 106,8x15,3x m; 4500KM;
ILE D’OLERON (OSZPIT)
Hulki
Gueydon (1900)
9548 t; 139,9x19,4x7,5 m; 21 w; pb 150, pp 50;
GUEYDON (hulk)
Danton (1909)
18318 t; 146,6x25,8x9,2 m; 22500KM=19,2 w;
CONDORCET (OS-OBhulk; +s 27.11.42 Tulon)
Courbet (1910)
22189 t; 168x27,9x9 m; 28000KM=20 w;
JEAN BART (hulk) (=7.3.44 bomb., +15.3.44 bomb)
Graudenz (1915)
4912 t; 142,7x13,8x5,8 m; 29000KM=26 w;
STRASBOURG (ex Regensburg) (hulk, + 1944 Lorient)
Zbiornikowce
Charente (1940)
4220 t; 132x16x6,3 m; 5200KM=15 w; 2x100;
CHARENTE
BAISE
MAYENNE
Le Mekong (1928)
5482 t; 139x18,8x7,9 m; 4850KM=13,5 w; 2x100, 2x25AA; 76 l;
LA MEKONG
Drome (1920)
1055 t; 74x11,6x4,8 m; 1000KM=10 w; 2x75AA; 70 l;
DROME
Transportowce
Chateau Lafite (1924; 1933)
3500 t; 85,2x12x6 m; 1600KM=10 w; 2x75, 2MG; 30 l;
AUDE (ST) (s+ 27.11.42 Tulon)
Alphee
900 t;
APLPHE
Etel (1922)
2000 t; 65,6x9,9x m;
ETEL
Holowniki
Active (1937-38)
672 t; 40x8,5x m; 1000KM=11 w;
ACTIVE
APPLIQUE
CEPET
COTENTIN
LOCMINE
TEBESSA
Hippopotame (1917-19)
970t; 1800KM=12w; 2x75;
MAMMOUTH
MASTODONTE
HIPPOPOTAME
RHINOCEROS (+ 25.03.43)
Pluvier (1918)
680-780t; 750KM=11w
HERON ( s+27.11.42)
PIGEON ( wyc.1945)
PINGOUIN II
PINTADE ( wyc. 1945)
TOUTERELLE ( s+9.11.42)
FAISAN ( wyc. 1945)
GELINOTTE
PAON ( + 2.10.44)
RAMIER
Typy różne
FORT – 600 t; 1000KM=13 w;
INFATIGABLE – 1200 KM
IMPLACABLE – 1200 KM
ACHARNE – 1000 KM
IMBATTABLE – 1000 KM
INTRAITABLE – 1000 KM
Doudart de Lagree (1908)
183 t; 54,4x6,7x1 m; 900KM=14 w; 6x37; 64 l;
DOUDART DE LAGREE (1939 rozbr.)
Balny (1920)
201 t; 54,4x6,7x1 m; 900KM=14,5 w; 2x75, 2x37; 61 l;
BALNY (wyc. 1940)
Vigilante (1923)
178 t; 51,8x7,7x1,2 m; 600KM=12 w; 2x75, 2x37, 4 MG; 42 l;
ARGUS (wyc. 1940)
VIGILANTE (+s 9.3.45 Hajfong)
Francis Garnier(1927)
639 t; 2x100, 1x75, 2x37, 4MG
FRANCIS GARNIER (s+ 1945)
Mytho (1933-36)
95 t; 1x75, 1x47, 2 MG, moździerz
MYTHO (s+ 1945)
TOURANE (s+1945)
Bojowe okręty pomocnicze
Krążowniki pomocnicze
Eks JMH – typy różne
ARAMIS - 17537 t; od 6.09.39 do 1.08.40
COLOMBIE - 13390 t; od 11.11.39 do 7.09.40
KOUTOUBIA - 8790 t; od 09.39 do 5.09.40
VILLE D’ORAN - 10172 t; od 09.39 do 1.10.40
EL DJAZAIR - 5818 t; od 10.39 do 17.10.40
EL MANSOUR - 5818 t; od 10.10.39 do 17.10.40
EL KANTARA - 5079 t; od 09.39 do 15.10.44
CHARLES PLUMIER - 4504t; od 3.09.39 do 22.10.40
VICTOR SCHOELCHER - 4504 t; od 09.39 do 15.10.40 i od 27.11.41 BOUGAINVILLE + 6.05.42 Diego Suarez
BARFLEUR - 3259 t; od 11.39 do 1944
ESTEREL - 3100 t; od 10.39 do 2.11.40
QUERCY - 3100 t; od 4.09.39 do 15.11.40
CAP DE PALMES - 3081 t; od 1941
Uzbrojenie: 5-8x138, 2x75 AA i mniejsze AA.
Nadto:
15 małych statków jako pomocnicze dozorowce
60 trawlerów jako patrolowce
5 uzbrojonych jachtów
około 480 jednostek rybackich jako pomocnicze trałowce
Inne okręty pomocnicze
Jules Verne (1931)
4347 t; 122x17,2x5,8 m; 7000KM=16 w; 4x90AA, 4x37AA; 259 l;
JULES VERNE (OBOP)
Impassible (1940)
2450 t; 100x12x4 m; 10000KM=20 w; 46 l;
IMPASSIBLE (OC)
La Belle-Poule (1932)
227 t; 39x7,2x3,6 m; 120KM=6 w; 21 + 30 uczniów;
LA BELLE – POULE (OS żaglowiec)
L’ETOILE (jw.)
Ile d’Oleron (1939)
3300 t; 106,8x15,3x m; 4500KM;
ILE D’OLERON (OSZPIT)
Hulki
Gueydon (1900)
9548 t; 139,9x19,4x7,5 m; 21 w; pb 150, pp 50;
GUEYDON (hulk)
Danton (1909)
18318 t; 146,6x25,8x9,2 m; 22500KM=19,2 w;
CONDORCET (OS-OBhulk; +s 27.11.42 Tulon)
Courbet (1910)
22189 t; 168x27,9x9 m; 28000KM=20 w;
JEAN BART (hulk) (=7.3.44 bomb., +15.3.44 bomb)
Graudenz (1915)
4912 t; 142,7x13,8x5,8 m; 29000KM=26 w;
STRASBOURG (ex Regensburg) (hulk, + 1944 Lorient)
Zbiornikowce
Charente (1940)
4220 t; 132x16x6,3 m; 5200KM=15 w; 2x100;
CHARENTE
BAISE
MAYENNE
Le Mekong (1928)
5482 t; 139x18,8x7,9 m; 4850KM=13,5 w; 2x100, 2x25AA; 76 l;
LA MEKONG
Drome (1920)
1055 t; 74x11,6x4,8 m; 1000KM=10 w; 2x75AA; 70 l;
DROME
Transportowce
Chateau Lafite (1924; 1933)
3500 t; 85,2x12x6 m; 1600KM=10 w; 2x75, 2MG; 30 l;
AUDE (ST) (s+ 27.11.42 Tulon)
Alphee
900 t;
APLPHE
Etel (1922)
2000 t; 65,6x9,9x m;
ETEL
Holowniki
Active (1937-38)
672 t; 40x8,5x m; 1000KM=11 w;
ACTIVE
APPLIQUE
CEPET
COTENTIN
LOCMINE
TEBESSA
Hippopotame (1917-19)
970t; 1800KM=12w; 2x75;
MAMMOUTH
MASTODONTE
HIPPOPOTAME
RHINOCEROS (+ 25.03.43)
Pluvier (1918)
680-780t; 750KM=11w
HERON ( s+27.11.42)
PIGEON ( wyc.1945)
PINGOUIN II
PINTADE ( wyc. 1945)
TOUTERELLE ( s+9.11.42)
FAISAN ( wyc. 1945)
GELINOTTE
PAON ( + 2.10.44)
RAMIER
Typy różne
FORT – 600 t; 1000KM=13 w;
INFATIGABLE – 1200 KM
IMPLACABLE – 1200 KM
ACHARNE – 1000 KM
IMBATTABLE – 1000 KM
INTRAITABLE – 1000 KM