Stawiacz min/okręt szkolny Bremse
: 2006-02-24, 17:13
Czy nie wydaje się wam, że Bremse był bardziej zbalansowanym stawiaczem min/okrętem szkolnym niż Gryf? 10 węzłów różnicy w prędkości kosztowało 22 000 KM więcej, dwa działa artylerii głównej i 150 min mniej oraz kadłub 3,5 metra węższy...
Bremse był nieco mniejszy czyli być może tańszy. 1870 ton wobec 2250 ton. Wymiary: 103,62x9,50x2,85 m wobec 103,00x13,06x3,60 m.
Uzbrojenie: 4x127, 4x37 plot, 2-8x20 plot wobec 6x120, 4x40 plot i 4x13,2 plot.
Miny: 102 miny EMC lub 132 miny UMA lub 156 min EMA wobec 300 min wz. 08. Spotkałem się też z informacją, że Bremse zabierał więcej min morskich. No i miny wz 08 były chyba lżejsze niż miny niemieckie.
Siłownia: silniki diesla MAN 28 400 shp, 29,1 w i zasięg 8000 Mm/19 w wobec diesli Sulzera 6000 KM, 20,0 w i zasięgu 9500 Mm/14 w.
załoga: 8 oficerów i 191 podoficerów i marynarzy + 90 uczniów wobec 12 oficerów i 176 podoficerów i marynarzy + 60 podchorażych.
No i de gustibus Bremse był chyba ładniejszy

źródło:http://www.german-navy.de/kriegsmarine/ ... story.html
Zastanawiam się czy Bremse ukończony 14 lipca 1932 roku nie stał się jakąś inspiracją dla opracowania takich, a nie innych założeń projektowych dla Gryfa. Te diesle i duży zasięg.
Siłownia Bremse była w jakimś stopniu eksperymentalna bowiem: To be used as a testbed for diesel engines which were later installed in the new build Panzerschiff Deutschland.
Bremse był nieco mniejszy czyli być może tańszy. 1870 ton wobec 2250 ton. Wymiary: 103,62x9,50x2,85 m wobec 103,00x13,06x3,60 m.
Uzbrojenie: 4x127, 4x37 plot, 2-8x20 plot wobec 6x120, 4x40 plot i 4x13,2 plot.
Miny: 102 miny EMC lub 132 miny UMA lub 156 min EMA wobec 300 min wz. 08. Spotkałem się też z informacją, że Bremse zabierał więcej min morskich. No i miny wz 08 były chyba lżejsze niż miny niemieckie.
Siłownia: silniki diesla MAN 28 400 shp, 29,1 w i zasięg 8000 Mm/19 w wobec diesli Sulzera 6000 KM, 20,0 w i zasięgu 9500 Mm/14 w.
załoga: 8 oficerów i 191 podoficerów i marynarzy + 90 uczniów wobec 12 oficerów i 176 podoficerów i marynarzy + 60 podchorażych.
No i de gustibus Bremse był chyba ładniejszy

źródło:http://www.german-navy.de/kriegsmarine/ ... story.html
Zastanawiam się czy Bremse ukończony 14 lipca 1932 roku nie stał się jakąś inspiracją dla opracowania takich, a nie innych założeń projektowych dla Gryfa. Te diesle i duży zasięg.
Siłownia Bremse była w jakimś stopniu eksperymentalna bowiem: To be used as a testbed for diesel engines which were later installed in the new build Panzerschiff Deutschland.