Strona 1 z 1
Nosił Wilk razy kilka ponieśli i ORP WILKA
: 2006-01-26, 21:00
autor: Gość
Re: Nosił Wilk razy kilka ponieśli i ORP WILKA
: 2006-01-26, 22:26
autor: Adam
Jak się poszuka w albumie tego samego użytkownika to jest chyba więcej ujęć.
W ogóle na Shipspottong pojawia się sporo ciekawostek, w często wręcz rewelwcji, jednak przez obszerność coraz trudnie śledzić na bierząco i te ciekawostki wyłapywac.
: 2006-01-27, 12:05
autor: Gość
Zauważyliście to "cuś" na końcu stożka śruby? Takie jakby "skrzydełka". To zamo widziałem na zdjęciu zadokowanego o.p. typu "Oskar II". Ma ktoś pojęcie jak się to nazywa i do czego służy? Tak na chłopski rozum to zaburzało wodę za śrubą, tylko po co, skoro dąży się zawsze do tego, żeby tych zaburzeń nie było...
Waldek K
: 2006-03-24, 17:31
autor: Piotr S.
http://www.moje-morze.pl/orpwilk.html tu jest troche fotek ze złomowania ORP WILK
: 2006-03-24, 18:04
autor: polsteam
Anonymous pisze:Zauważyliście to "cuś" na końcu stożka śruby? Takie jakby "skrzydełka". To zamo widziałem na zdjęciu zadokowanego o.p. typu "Oskar II". Ma ktoś pojęcie jak się to nazywa i do czego służy? Tak na chłopski rozum to zaburzało wodę za śrubą, tylko po co, skoro dąży się zawsze do tego, żeby tych zaburzeń nie było...
Waldek K
podobne (podobienstwo DALEKIE raczej) do Propeller Boss Cap Fins
http://www.mol.co.jp/technology.shtml
PBCF oszczedzaja paliwo (poprawiaja sprawnosc sruby napedowej)
na okrecie podwodnym te"skrzydelka" na kolpaku piasty sruby to raczej "trzepaczka" - do rozbijania ("w drobny mak", albo przynajmniej w mniejsze "strugi") pecherzy gazu kawitacji vortexowej...
czyli chyba wyciszanie... bo moze jest glosniej, jak duze bable kawitacyjne imploduja niz jak wiecej, ale malutkich..
nie wiem.. tak sobie spekuluje...