Strona 1 z 1
Rosyjskie stocznie obłożone w 30%
: 2006-01-23, 08:24
autor: fdt
Rosyjskie stocznie są obłożone zamówieniami na 30% swoich mocy produkcyjnych, w tym ok. 1 mld $ zamówień z zagranicy. Min Obr. FR Siergiej Iwanow twierdzi, że jest to dowód na niedostatki prawa FR, które nie zachęca do budowy statków i okrętów w Rosji.
30% to trochę mało. Czy wie ktos ile ststków handlowych rosjanie buduja i sprzedają za granicę? Jaki to jest asortyment?
Baza WMF w Noworosyjsku jest budowana w zakładanym tempie i nie przewiduje się przyspieszenia prac w związku z ostatnimi "nieporozumieniami sewastopolskimi".
Российские судостроительные верфи загружены всего на 30%
Российские судостроительные верфи в настоящее время загружены всего на 30%. Об этом заявил журналистам в Москве вице-премьер, министр обороны РФ Сергей Иванов.
Он также с сожалением отметил, что в 2005 году российские компании заключили с иностранными предприятиями договоры на строительство судов за границей на сумму порядка $1 млрд. По словам вице-премьера, "это говорит о том, что у нас недостаточно развита законодательная база, которая способствовала бы тому, чтобы компании были заинтересованы в строительстве в стране", - сказал Иванов.
Министр обороны также заявил, что ускорение темпов строительства пункта базирования кораблей Черноморского флота в Новороссийске не планируется. По словам министра, федеральная целевая программа по строительству современного пункта базирования для кораблей Черноморского флота была принята два года назад.
Иванов сказал, что в 2005 году на строительство базы в Новороссийске было выделено порядка 1 млрд. руб., а в 2006 году "несколько больше". "Заниматься корректировкой сроков мы не собираемся", - подчеркнул министр.
: 2006-01-23, 13:43
autor: RyszardL
fdt pisze:Baza WMF w Noworosyjsku jest budowana w zakładanym tempie i nie przewiduje się przyspieszenia prac w związku z ostatnimi "nieporozumieniami sewastopolskimi".
Dziwię się trochę, że zaniedbali tę sprawę od samego początku. Z drugiej strony nikt nie przewidział, takiego biegu wydarzeń, kiedy "powiększano" terytorium Ukrainy
: 2006-01-23, 14:49
autor: kris
Może po prostu mają mało nowoczesną (niekonkurencyjną) infrastrukturę?
: 2006-01-23, 15:51
autor: RyszardL
kris pisze:Może po prostu mają mało nowoczesną (niekonkurencyjną) infrastrukturę?
Nie jest wykluczone, ale nie wiemy nic bliższego na ten temat.
Port w Noworosyjsku istnieje od bardzo dawna, co jednak tam się działo do tej pory, trudno powiedzieć.
Sewastopol byl główną bazą.
: 2006-01-23, 15:53
autor: Jarek C.
Umowa Rosja-Ukraina o wydzieżawieniu baz jest chyba do 2017 roku. Rosja ma więc duzo czasu. Dodatkowo znając sytuacje geograficzną w tym rejnie mozna wnioskować iz po tym terminie Rosja będzia chciała przedłużyc dzierżawę choćby w mniejszym zakresie niz obecnie.
: 2006-01-23, 16:04
autor: RyszardL
Jarek C. pisze:Umowa Rosja-Ukraina o wydzieżawieniu baz jest chyba do 2017 roku. Rosja ma więc duzo czasu. Dodatkowo znając sytuacje geograficzną w tym rejnie mozna wnioskować iz po tym terminie Rosja będzia chciała przedłużyc dzierżawę choćby w mniejszym zakresie niz obecnie.
Pewnie tak. Sewastopol jest bardziej centralnie położony.
jakie sa rosyjskie okrety wojenne - to Wy wiecie..
: 2006-01-24, 21:07
autor: polsteam
jakie sa rosyjskie okrety wojenne - to Wy wiecie..
... - ja sie nie znam...
natomiast moge powiedziec o ruskiej i ukrainskiej budowy statkach, ze ich "nie lubie"... duza czesc / wieksza czesc to marne projekty.. wykonanie tez w kratke...
marne projekty, przekombinowane..
czeste bylo wywarzanie otwartych drzwi (produkcja "anty-dewizowa"), durne, niewygodne rozwiazania projektowe i wyposazeniu probujace albo nieudolnie (z marnym efektem) nasladowac rozwiazania zachodnie albo ruskie zastepniki "na inny sposob" - na ogol bardzo marny...
ruskie statki (i takze wiele statkow ze stoczni innych krajow demo-ludowych, nie wylaczajac - w pewnych przypadkach - statkow polskich) byly przewymiarowane jesli chodzi o wiazania konstrukcyjne..
...wiec statki ciezkie, mniej ekonomiczne... bo wypornosc byla "zjadana" bardziej przez mase statku pustego zamiast zwiekszenia (korzystnego dla armatora) nosnosci...
przewymiarowanie - taki styl budowy statkow - mial czesto zwiazek z przyzwyczajeniami projektowymi ("budowanie na wypadek wojny").. statki zwykle przystosowane do przewozu "siewników z lufami"..
z bylego obozu demo-ludów to tylko Polska jako tako, albo dobrze lub bardzo dobrze projektowala i budowala statki handlowe.. dlatego juz w latach 70-tych mielismy dosc duzo zamowien z "Zachodu"...
- w przeciwienstwie do Rosji..
Rosja najwiecej najciekawszych, najlepszych statkow handlowych w swojej flocie miala z importu - z NRD-owka, z Polski, z Finlandii...
takze wizualnie mi sie wiekszosc ruskich projektow nie podoba... (widac czesto na 1szy rzut oka topornosc, dziwacznosc rozwiazan projektowo-konstrukcyjnych), etc..
zreszta zarowno Rosjanie, jak i Amerykanie sa slabi, naprawde marni w budowaniu statkow handlowych - i jakosciowo i ilosciowo...
dobrze projektuja statki oczywiscie Japonczycy... Niemcy, Norwegowie... Holendrzy, Skandynawowie... Polacy...
statki handlowe "na prawde" z USA (calkowicie amerykansie - juz od prokjektu), Rosjii, Ukrainy sa na ogol marne, nienowoczesne juz "na desce kreslarskiej".. etc...
w przypadku statkow z USA moze wyjatkiem sa holowniki (ale nie wszystkie)...
wiekszosc w ostatnich latach budowanych pelnomorskich statkow handlowych w USA, to projekty Europejskie albo np. Australijskie..
- projekty ze stoczni europejskich (np. z Odense, ze stoczni grupy Aker'a)
oraz z niezaleznych (nie przy stoczniach dzialajacych) europejskich biur projektowych..
: 2006-01-24, 22:52
autor: krzysiek
polsteam pisze:
dobrze projektuja statki oczywiscie Japonczycy... Niemcy, Norwegowie... Holendrzy, Skandynawowie... Polacy...
A Koreańczycy?

: 2006-01-24, 23:32
autor: Gość
krzysiek pisze:polsteam pisze:
dobrze projektuja statki oczywiscie Japonczycy... Niemcy, Norwegowie... Holendrzy, Skandynawowie... Polacy...
A Koreańczycy?

mysle, ze tez nienajgorzej, a na pewno lepiej niz USA i Rosja czy Ukraina...
w wielu "tematach" Koreanczycy sa bardzo zaawansowani...
tylko niedoinformowani nadal szerza stereotyp "prymitywnych statkow slabej jakosci" ze stoczni poludniowo-koreanskich - statkow "chetnie kupowanych wylacznie dzieki bardzo konkurencyjnej cenie"...
: 2006-01-24, 23:35
autor: Gość
Anonymous pisze:
w wielu "tematach" Koreanczycy sa bardzo zaawansowani...
oczywiscie bardziej zaawansowani w "wiekszosci tematów" od nas...
dla przykladu buduja pod klucz wielkie platformy wydobywcze, gazowce LNG (my mamy na koncie tylko prostsze technologicznie LPG), etc., etc..