Strona 1 z 1
Nazwy okrętów brytyjskich na burtach.
: 2005-07-23, 18:50
autor: Kadlubek
Witam.
Chciałbym zapytać się jak to jest z tymi nazwami. Wykonuję model HMS ABERCROMBIE i nie wiem czy na rufie powinnabyć nazwa okrętu czy nie. Jeżeli tak, jadna centralnie a może dwie z obu stron. Przydałoby mi się zdjęcie z krojem i wielkością liter.
Pytanie dodatkowe, jak poznać która śruba napędowa jest lewa a która prawa patrząc od rufy. Zrobiłem cztery do RICHELIEU i nie wiem jak je przykleić.

: 2005-07-24, 00:52
autor: Maciej
Witam kolegę z kartonwarka!
Na francuskich "obrzydlistwach"

się nie znam ale u tego "pięknotka" na burtach przed rufą żadnej nazwy nie widzę...
Pozdrawiam,
Maciej
: 2005-07-24, 19:24
autor: Darth Stalin
Kadlubku, a w instrukcji nie było?
: 2005-07-24, 20:41
autor: janik41
Witaj mam coś takiego nie wiem na ile Ci się przyda jeśli chcesz to w większej rozdzielczości to daj adres na email

Re: Nazwy okrętów brytyjskich na burtach.
: 2005-07-25, 02:26
autor: RyszardL
Kadlubek pisze:Witam.
Chciałbym zapytać się jak to jest z tymi nazwami. Wykonuję model HMS ABERCROMBIE i nie wiem czy na rufie powinnabyć nazwa okrętu czy nie. Jeżeli tak, jadna centralnie a może dwie z obu stron. Przydałoby mi się zdjęcie z krojem i wielkością liter.
Pytanie dodatkowe, jak poznać która śruba napędowa jest lewa a która prawa patrząc od rufy. Zrobiłem cztery do RICHELIEU i nie wiem jak je przykleić.

Na rysunku z prawej strony, śruba A jest lewa, a śruba B jest prawa, patrząc od rufy. Śruby obracały się w przeciwnych kierunkach, żeby wspomagać ster. Przy czterech śrubach na przemian.
Moim zdaniem te na lewym rysunku nie są dobrze wyprofilowane.
Pozdrawiam
Ryszard
: 2005-07-25, 11:45
autor: Gość
Dziąki za odpowiedź!
Śruby w opracowaniu były wszystkie takie same, bez rozróżnienia na lewe i prawe, kształt pióra również wydaje mi się dziwny. Próbowałem je trochę wyprofilować, ale jak widać za mało.
Jeżeli chodzi o monitor to miałem jedno zdjęcie od rufy bez nazwy, ale z okresu wyposażania, więc nie było wiarygodne.

: 2005-07-25, 11:47
autor: Kadlubek
: 2005-07-25, 13:13
autor: RyszardL
Faktycznie, dziwne, że wszystkie śruby były takie same.
Nigdy się nie spotkałem z takim układem.
A skoro już o tym mowa, to złapałem ostatnio film dokumentalny - The Battleships - i tam pokazuje się wodowania różnych pancerników.
Zastanowiło mnie, że nie wszystkie miały śruby, czyli zainstalowano je potem, podczas wyposażania, tylko dlaczego tak?

: 2005-07-25, 20:05
autor: Maciej
To dość powszechna praktyka, ale dlaczego - nie wiem.
Były montowane później podczas dokowania - być może tak na wszelki wypadek, by się w trakcie wodowania...nie pogubiły
Pozdrawiam,
Maciej
: 2005-07-25, 21:31
autor: Darth Stalin
Wodowanie to dość poważna operacja, nigdy nie wiadomo, co się moze zdarzyć podczas nhiej... kadłub mógł sie zaklinować albo nawet zsunąć z pochylni, śruba mogła o cos zaczepić - pogiąć się... pancernik to w sumie wielkie bydlę

łatwiej założyć brakujące śruby w doku, gdzie procedura napełniania wodą doku jest znacznie spokojniejsza i bezpieczniejsza, niż ryzykowanie ich uszkodzenia przy wodowaniu
: 2005-07-26, 14:10
autor: RyszardL
Fakt. Pancernik, to istotnie spore bydlę

, a jeżeli głębokość wody w rejonie pochylni nie była zbyt duża, to i mógł zaryć rufą w dno i uszkodzić śruby w trakcie wodowania.
Jeszcze raz musze zobaczyć fragment wodowania „Bismarcka”, bo coś mi się wydaje, że nie miał śrub, kiedy zjeżdżał z pochylni. Jeżeli założenie ich było potem możliwe wyłącznie w suchym doku, to znaczy, że Niemcy mieli coś takiego i mogli tam wprowadzić potem także „Tirpitza” w celach remontowych.
W takim razie dlaczego jego remont miał być prowadzony w St.Nazaire.
Ale musze najpierw sprawdzić te śruby.
Pozdrawiam
Ryszard
: 2005-07-26, 14:26
autor: MiKo
Bismarck nie miał śrub podczas wodowania. W B&V mieli odpowiednie doki.
: 2005-07-26, 14:58
autor: Grzechu
RyszardL pisze:W takim razie dlaczego jego remont miał być prowadzony w St.Nazaire.
Ewentualny remont miał być prowadzony w St. Nazaire po rajdzie na Atlantyk.
Dlatego brytyjczycy prewencyjnie unieszkodliwili dok...
: 2005-07-26, 15:23
autor: RyszardL
Bismarck nie miał śrub podczas wodowania. W B&V mieli odpowiednie doki.
Faktycznie, wygląda na to, że Hitler miał już wąsy, a "Bismarck" nie miał jeszcze śrub.
Ewentualny remont miał być prowadzony w St. Nazaire po rajdzie na Atlantyk.
Dlatego brytyjczycy prewencyjnie unieszkodliwili dok...
Poniał

: 2005-07-28, 13:53
autor: shigure
"Legowisko" w St.Nazaire to Brytyjczycy "posłali" dla Tirpitza obawiajac się aby nie zgotował im kolejnej rewelacji na miarę swego śp.bliżniaka.