Strona 1 z 2

Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u

: 2005-02-14, 13:05
autor: Gość
Wkróce ma byc podjęta decyzja o kupnie następcy Boeinga 767 dla PLL LOT.
Z wielu względów najkorzystniejszy wydaje mi się zakup 3-4 samolotów Boeing 7E7 Dreamliner.
Jest to samolot długodystansowy, z lotniska w W-wie czy Krakowie jest w stanie doleciec do każdego ważnego portu lotniczego na Ziemi bez międzylądowania. Nie trzeba dokonywac niezbędnęch i ksoztownych dsotosowań na terminalach Okęcie by go obsługiwać.
Poza tym nasz przemysł lotniczy jest już coraz barzdiej powiązany z koncernem Boeing i różnymi jego spółkami kooperującymi.
Japoński przewoźnik narodowy JAL już zamówił prawie 50 egzemplarzy 7E7.

: 2005-02-14, 13:06
autor: Primo
Powyżej to moja wypowiedź.

: 2005-02-23, 12:59
autor: Primo
7E7 Dreamliner zamienił się w Boeinga 787 Dreamliner. Oto tekst z oficjalnej strony Boeinga:
http://www.boeing.com/news/releases/200 ... 0128g.html

Re: Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u

: 2005-02-23, 20:54
autor: Milrek
Należałoby zobaczyć na jak długich trasach latają B-767, jeżeli krótkich to ogromny zasięg będzie nieprzydatny.
Co do ekonomiczności to należałoby porównać koszt przewozu jednego pasażera na porównywalnym dystansie.
Co do Boeinga czy to nie jest przypadkiem firma wykończyła czeskie Aero z L-59. Akurat z takim koncernem to może niekoniecznie warto się wiązać.

Re: Nowy samolot długodystansowy dla LOT-u

: 2005-02-23, 22:17
autor: CIA
Anonymous pisze:Wkróce ma byc podjęta decyzja o kupnie następcy Boeinga 767 dla PLL LOT.
Z wielu względów najkorzystniejszy wydaje mi się zakup 3-4 samolotów Boeing 7E7 Dreamliner.
Jest to samolot długodystansowy, z lotniska w W-wie czy Krakowie jest w stanie doleciec do każdego ważnego portu lotniczego na Ziemi bez międzylądowania. Nie trzeba dokonywac niezbędnęch i ksoztownych dsotosowań na terminalach Okęcie by go obsługiwać.
Poza tym nasz przemysł lotniczy jest już coraz barzdiej powiązany z koncernem Boeing i różnymi jego spółkami kooperującymi.
Japoński przewoźnik narodowy JAL już zamówił prawie 50 egzemplarzy 7E7.
A dlaczego nie Airbus A350? Podobno będzie bardziej ekonomiczny...

: 2005-02-23, 22:51
autor: Primo
Konsorcjum Airbusa oferuje nam A-330-200, kóry w porównaniu z najnowszym B-787 wypada niezbyt korzystnie. A-350 jeszcze jest w planach i nitk nam go nie oferował. Na polski rząd są wywierane bardzo poważne naciski polityczne ze strony UE by kupić właśnie A-330-200. Z tego co wiem PLL LOT jest za B-787, polski rząd zwleka bo liczy na korzytniejsze oferty finansowe ze strony Boeinga i w ogóle na inny model samolotu ze strony Airbusa. Ja bym w zyciu nie wybrał A-330-200, jakbym mógł kupić B-787.
B-787 ma latac właśnie na bardzo długich trasach, taka była idea powstania samolotu, by pasażerowie mogli latać w odległe punkty Ziemii bez konieczności przesiadek w wielkich terminalach ( tzw. hubach).
Poza tym polscy piloci znają dobrze Boeingi i wyszkolenie ich do obsługi B-787 byłoby chyba krótsze i prostsze niż przestawienie na trochę inne w obsłusze Airbusy.

: 2005-02-23, 22:53
autor: CIA
Takie cos znalazłem... http://www.esponsor.pl/wydarzenia/id/837
Primo pisze:Ja bym w zyciu nie wybrał A-330-200, jakbym mógł kupić B-787.
Ni znam sie na samolotach, więc magiczne słowo... dlaczego ?

: 2005-02-23, 22:59
autor: Primo
Firma otrzymała oferty od dwóch wielkich międzynarodowych koncernów - francuskiego Airbusa i amerykańskiego Boeinga. Boeing lansuje samolot 7E7 Dreamliner, który ma rozwinąć prędkość aż do 15, 7 tys. km/h przy zużyciu o 1/5 mniej paliwa niż obecne produkowane samoloty średniego zasięgu, natomiast Airbus A350 zostanie zbudowany na podstawie tej samej technologii, co Super Jumbo A-380. Będzie przewoził na swoim pokładzie ok. 350 pasażerów. Maszyna ma być wyjątkowo szybka, cicha i tania w eksploatacji.
W tekście tym jest jeden rażący błąd, zaznaczyłem go na czerwono. Poza tym cały materiał brzmi trochę jednostronnie. Wczoraj w radiu słyszałem, że Airbus oferuje nam A-330-200, a nie A-350. Poza tym B-787 nie jest samolotem średniego zasięgu, a dalekiego.

: 2005-02-23, 23:02
autor: CIA
Też mnie rzuciło to 15,7 tys. km/h, ale to pewnie złe tłumaczenie... :lol:
Na samym dole piszą, ze oferuja A320 i A330...

: 2005-02-23, 23:08
autor: CIA
Primo pisze:Poza tym B-787 nie jest samolotem średniego zasięgu, a dalekiego.
Sporo jest wersji, ta np nie jest chyba dalekiego zasięgu http://www.boeing.com/commercial/7e7/facts_sr.html
Tutaj jest troche o Airbusie http://www.flug-revue.rotor.com/FRTypen/FRA350.htm

: 2005-02-23, 23:09
autor: Primo
Tez myślę, że to błąd w tłumaczeniu. Ale dość gruby jest...:D
To przypomina trochę przetarg na myśliwiec, gdy Francuzi oferowali Polsce Mirage -2000 a nie Rafale. Niech zaoferują coś lepszego niz A-320 i A-330, bo one nie są lepsze od B-787.

: 2005-02-23, 23:14
autor: Primo
Primo napisał:
Poza tym B-787 nie jest samolotem średniego zasięgu, a dalekiego.

Sporo jest wersji, ta np nie jest chyba dalekiego zasięgu http://www.boeing.com/commercial/7e7/facts_sr.html
Tutaj jest troche o Airbusie http://www.flug-revue.rotor.com/FRTypen/FRA350.htm
Zgadza się, jest wiele wersji, ale PLL LOT chyba najbardziej interesują B-787-9 i B-787-9.
http://www.boeing.com/commercial/7e7/facts.html

: 2005-02-23, 23:20
autor: Primo
Z tego artykułu jasno wynika, że A 350 nie zupelnie bedzie nowym samolotem lecz rozwinieciem A 330. Airbus zdecydowla si e na rozwoj w tzm kierunku dopiero gdy okazalo sie, ze jednak wiele ludzi woli latac bez przesiadke, co wczesniej kategrycznie odrzucano w konsorcjum Airbusa.

: 2005-02-23, 23:29
autor: CIA
Nie wiem, ale te 12 500 km zasięgu dla A330 to chyba styka dla LOT-u?
http://www.airbus.com/product/a330_a200_performance.asp
Chciaż moze 787 doleciałby do Perth w Australi... (pozdrowienia dla RyszardaL ;) ), ale mimo wszystko A350 będzie miał jeszcze większy zasięg od 787...

: 2005-02-24, 08:20
autor: CIA
Tak przy okazji porównań zasięgów...

A340-500 już nie jest "the world's longest range commercial airliner"
http://www.airbus.com/product/a340_a500_performance.asp

Kilka dni temu Amerykanie zaprezentowali 777-200LR
http://www.boeing.com/commercial/777fam ... nical.html (kliknąć na górze ekranu "charakteristics" i potem "200LR")

Te 15 700 km zasięgu dla 787, to cienizna w porównaniu do zasięgów niektórych latających juz komercyjnych samolotów pasażerskich...

: 2005-02-24, 09:40
autor: karolk
najpoważniejszym argumentem jest to, że żyjemy i funkcjonujemy w Europie, nie wydaje mi się ten fakt do przeskoczenia :) chociaż krytyka Francuzów jest jak najbardziej słuszna, sami się proszą o kopa w doopsko :?
sorki, że się wtrącam, bo to nie mój konik, ale...