
Argentyna jako-tako wygląda u mnie mniej więcej od ok. 1890 roku. Mam przynajmniej taką nadzieję

Te jonskie parowce, to w zasadzie statki handlowe, zarejestrowane w Londynie, potem w Korfu.AvM pisze:Wyspy Jonskie mialy 2 parowce . Mam gdzies ich danepothkan pisze:Pytanie dotyczące europejskich państewek "przed-zjednoczeniowych": wiadomo, że własne floty posiadały w Niemczech, Prusy i Szlezwik-Holsztyn (w 1848 włączony do Danii), we Włoszech natomiast Sardynia-Piemont, Toskania, Państwo Kościelne i Królestwo Obojga Sycylii. A co z pozostałymi państwami posiadającymi dostęp do morza - Hanowerem (do 1866), Oldenburgiem, Meklemburgią-Schwerin i trzema miastami hanzeatyckimi (w Niemczech) oraz Modeną (a raczej Massa-Carrarą, z którą owa była w unii) i (do 1847) Lukką?
I tak trochę obok - czy swoje okręty miały Wyspy Jońskie (1815-1864) i Kreta (1898-1913)?
jesli o chodzi o inne to raczej nie mialy flot wojennych.
AvM
Sa dobre zrodla dla budowanictwa okretowego w BombayuKrzysztof Gerlach pisze:Nie bardzo z Waszych wpisów jestem w stanie się zorientować, czy to na temat, ale być może. Najwyżej będzie bez znaczenia.
Rif Winfield podaje:
Statek Kompanii Wschodnioindyjskiej „Asia”, zbudowany w Bombaju w 1797, kupiony przez RN w 1805 i przemianowany na „Sir Francis Drake”, 751 bm, sprzedany w ręce prywatne w 1825. Kupiony w 1831 przez siły ekspedycyjne Dom Pedro i przemianowany na Dona Maria II. Wyleciał w powietrze w Macao 30.10.1850.
Rzeczywiście trudno znaleźć statek Kompanii o tej nazwie, zbudowany w 1797 w Bombaju i mający tonaż około 750 ton.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Informację, że "JUŻ JEST".AvM pisze:Nie wiem co uazasz za promocje ?
sold to the Costa Rica Railroad Company."early shipping" he completed Phineas, the first stern wheeler in California. This little steamer was so successful that North was called on to construct 3 steamboats and some 23 schooners, barges, and hulls. Included was the Flor de los Andes, the first side-wheel steamer built on San Francisco Bay for a foreign state; it went to Costa Rica in 1854. Among his early creations were such well-known vessels as "Cleopatra," "Belle," and "Gem..
1856 brygantynaThe steamer Southerner arrived from San Diego and Los Angeles, bringing news confirming the accounts previously received ... The Flor de Los Andes a new steamboat intended to run on the Rio Grande. Casta Rica, was launched from the shipyard of Mr. John North,