Strona 6 z 6
: 2004-10-22, 13:27
autor: karolk
a czy gródź przeciwtorpedowa 45 milimetrów to dużo, czy mało? nigdy nie znalizowałem tego zagadnienia, zdając się na Wasze opinie, jako ekspertów...

: 2004-10-22, 13:31
autor: Nala
karolk pisze:a czy gródź przeciwtorpedowa 45 milimetrów to dużo, czy mało? nigdy nie znalizowałem tego zagadnienia, zdając się na Wasze opinie, jako ekspertów...

40 mm.
Lepiej niz podawane wczesniej 45 ze wzgledu na mniejsze przesztywnienie. Przede wszystkim jednak na Iowa odleglosc od poszycia do grodzi sztywnej jest bardzo duza (ponad 4 metry), przed ta grodzia sztywna sa 2 grodzie elastyczne po 22 mm HTS i przede wszystkim zbiorniki z ciecza w przeciwienstwie np. do Yamato gdzie przestrzen jest zupelnie pusta. Takze obciazenie dzialajace na grodz nr 3 (sztywna) jest zdecydowanie zredukowane. Dlatego system ostatecznie dzialal bardzo dobrze. Wada przyjetego systemu przelewow paliwa bylo duze utrudnienie w przelewie warstwy paliwowo-wodnej, tworzacej sie podczas regolarnego uzupelniania zbiornika woda zaburtowa.
: 2004-10-22, 13:43
autor: karolk
no a czy torpeda mogła sforsować taką gródź, wzmocnioną dodatkowymi mediami, jak mówisz
: 2004-10-22, 14:01
autor: Nala
karolk pisze:no a czy torpeda mogła sforsować taką gródź, wzmocnioną dodatkowymi mediami, jak mówisz
zalezy jaka i na jaka skale. Czesem nie trzeba forsowac grodzi by pozalewac to i owo...
: 2004-10-22, 14:09
autor: karolk
na przykład Musashi i Yamato?
: 2004-10-23, 13:05
autor: SmokEustachy
karolk pisze:no a czy torpeda mogła sforsować taką gródź, wzmocnioną dodatkowymi mediami, jak mówisz
Daleko odeszlismy od BB49. Ale mam pytanie: a 2 torpedy, z ktorych druga uderza w uszkodzone miejsce?
: 2004-11-03, 13:16
autor: CIA
: 2004-11-03, 13:30
autor: karolk
hmm, wyjatkowo ciekawa wypowiedź, ale czy to istotnie
Okun? Szkoda, że niemal nic nie rozumiem, bo kogo obchodzi sprężystośc blach 203? Takie są dobre dla lotniskowca na pokład...