CIA pisze:Nemo2 pisze:
Nonsensem jest idea wybiórczych Stref Bezpieczeństwa. Sugerując się czymś takim, nie wiadomo, z jakiej odległości walczyć, bo z jednej możemy wylecieć w powietrze, a z innej utracić prędkość.
Poza tym jeśli już chcemy zrobić taką tabelkę, trzeba wyraźnie zaznaczyć o jakich miejscach jest mowa i na miłość Boską przestać odejmować jakieś % od "jakości stali" (prawidłowo "pancerza nawęglanego"), bo takie kalafiory typu "Strasbourg ma odporność lepszą niż Iowa" mogą wnerwić każdego, kto się łapie w temacie.
Nonsensensem wybiórcze strefy? A to niby dlaczego???
Na wielu okrętach magazyny amunicji mają większą IZ, bo jak w nie trafi pocisk to mogiła...A to , ze wyleci na w powietrze jedna z kilku lub kilkunastu kotłowni to jeszcze nie tragedia.
Widże, ze zaznaczył... może warto by było dokładniej...to fakt
Prośba do Smoka...
Wychylenie - na zewnątrz, pochylenie do wnętrza okretu... Warto taka terminologię utrwalić, aby lepiej sie porozumiewać
I na miłośc Boską...czy kolega Nemo2 wreszcie powie dlaczego uważa, ze wszystkie płyty pancerne miały niemal identyczna odpornośc na przebicie???
Okręt pozbawiony mocy to martwy okręt. Na nic już wówczas jakiekolwiek strefy bezpieczeństwa.
Kwestie pancerzy chyba wyjaśniłem wyraźnie. W większości wypadków są to wynikowe właściwego wykonawstwa, a nie jakości zastosowanych materiałów. Poza tym grubość płyty robi swoje.
Przy okazji, nie widzę logiki nawet w tych waszych % kalkulacjach. Płytom A odejmuje się mniej niż płytom BTC, które przecież nie miały tak twardego lica jak płyty A, które właśnie dlatego trochę cierpiały z tego powodu. Przy okazji, problemy z A zaczynały się tak naprawdę dopiero od 34-35cm.
Zachwala się system burtowy Bismarcka, patrząc na jego pancerz burtowy i skosy pokładów, ale już np. w Nevadzie, Pennsylvanii czy Nowych Meksykach nie dostrzega faktu, że okręty te także miały skos pokładu, 90mm grubości. Co lepsze, wąskie i niezbyt grube 320mm + skos 110mm czy wysokie 343mm i skos 90mm?
Dlaczego podaje się szumnie wychylenia płyt Bismarcka w rejonie wież, a pomija w innych okrętach?
Dlaczego odporność okrętu mierzy się tylko pancerzem burtowym?
Dlaczego nie zaznacza się wyraźnie, że wychylenia dotyczą jedynie kilku rejonów burty, a nie jak w przypadku Richelieu czy S. Dakoty całego okrętu?
Dlaczego płyty pancerne zwie się "blachą"?
Dlaczego w bezczelny sposób krytykuje się opracowania innych autorów i ich prace uznaje się za złe, a swoje rachunki za jedynie słuszną prawdę?
Kto i ile wam za to płaci?