Strona 5 z 6
					
				
				: 2005-02-11, 11:17
				autor: fdt
				AvM pisze:Hi fdt!
3) Uwazam , ze lista na poczatek powinna byc przepisana po niemiecku
tak jak jest w oryginale , a potem przetlumaczona . Tak jak teraz to
ani pies ani wydra.  To samo z pisownia nazw rosyjskich- albno jak w spisie oryginalnym, albo jak wymagaja normy (PN - odpowiada ISO).
4) Jaka masz literature na temat rosyjskich TBs ?
AvM
ad 3) Lista ostatecznie ma być po polsku.... czyli jednostki pisane alfabetem łacińskim - nazwy i właściciele w brzmieniu oryginalnym, jeżeli chodzi o jednostki rosyjskie sensowniejsze będzie trzymanie sie polskiej transkrypcji fonetycznej, która jest znacznie bliższa oryginałowi (zero cyrylicy, chyba że w komentarzach) niż niemiecka. Komentarze mają być po polsku (choć można niewielkim nakładem pracy zrobić dwie wersje tzn. polską wg powyższych założeń i niemiecką czyli przepisaną żywcem z oryginału Schmelzkopfa).
ad4) Piszę z głowy:
- artykuły Afonina, Trubicyna i Kofmana z Sudostroenia o:
typie Abo, Kazarskim, Adlerze
- książka Afonina o Kitach
- Istoria Oteczestwiennogo Sudostroenia - praca zbiorowa (fragmenty o torpedowcach)
- artrykuł z ZVDI o typie Abo (omówienie i streszczenie artykułu z Morskiego Sbornika autorstwa Bubnowa)
Myślę, że to wystarczy.
 
			
					
				
				: 2005-02-11, 12:06
				autor: Otto
				zasada transkrypcji i transliteracji języka rosyjskiego 
http://slowniki.pwn.pl/zasady/629697_1.html 
			
					
				
				: 2005-02-11, 14:05
				autor: fdt
				Panowie Załoga potrzebne są materiały na temat torpedowców sprzedawanych z Elbląga do następujących krajów: Austria, Włochy, Turcja, Argentyna, Japonia, Chiny i Brazylia !!! 
Proszę o wszelkie mozliwe informacje. Skany i kserokopie artykułów, książek - traktujących w jakikolwiek sposób o tych tematach... no i zdjęcia.
Sprawa jest pilna. Będę baaaardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
			 
			
					
				Planowanie sympozjum nt. Schichau.
				: 2005-02-11, 14:47
				autor: Tadeusz Klimczyk
				Chociaż na robienie referatów (i chyba na uczestnictwo też) się nie piszę, to poszperam w "szafie" na temat torpedowców. To samo tyczy się dużych okrętów - jeśli to tylko kilkanaście jednostek, to przydałaby się ich lista. Wtedy może wszyscy razem pozbieramy coś do kupy.
			 
			
					
				
				: 2005-02-11, 15:17
				autor: seawolf
				http://mlib.rost.ru/sections/sudostr/sud_destr.htm
nie znam rosyjskiego, ale 'na oko' wydaję mi się, że coś tu jest o torpedowcach...
 
			 
			
					
				
				: 2005-02-11, 16:03
				autor: AvM
				fdt!
Troche sie roznymy w pogladach.
1) Uwazam ze powinno sie uzywac w pracach naukowych i pol-naukowych transliteracji. Zwlaszcza tlumaczenia nazw zamawiajacych sa problematyczne.
2) Oryginalna lista powinny byc zrobiona jednak po niemiecku i nastepnie przetlumaczona. W Twojej liscie jest juz troche bledow, mozna je naprawic tylko majac oryginal.
3) Nie wiem jak Twoi sponsorzy, ale ja jestem za publikacja w jezyku angielskim albo niemeickim , zeby mozna 1000 egzemplarzy sprzedac.
Po polsku sprzedasz 100-200 i tyle.
AvM
			 
			
					
				
				: 2005-02-11, 16:39
				autor: Marek S.
				Myślę że do tematu torpedowców trzeba by dorzucić: 
Fock H. – Schwarze Gessellen. Torpedoboote bis 1914 (t. 1-2) 
Mielnikow R.M. - Pierwyje russkije minonoscy 
Afonin N. N., Jarowoj W. W. – Minonoski rossijskogo fłota
			 
			
					
				
				: 2005-02-11, 17:26
				autor: fdt
				Marek S. pisze:Myślę że do tematu torpedowców trzeba by dorzucić: 
Fock H. – Schwarze Gessellen. Torpedoboote bis 1914 (t. 1-2) 
Mielnikow R.M. - Pierwyje russkije minonoscy 
Afonin N. N., Jarowoj W. W. – Minonoski rossijskogo fłota
Masz te dwie ostatnie? Podziel się  

 .
 
			
					
				
				: 2005-02-11, 18:36
				autor: fdt
				AvM pisze:
2) Oryginalna lista powinny byc zrobiona jednak po niemiecku i nastepnie przetlumaczona. W Twojej liscie jest juz troche bledow, mozna je naprawic tylko majac oryginal.
3) Nie wiem jak Twoi sponsorzy, ale ja jestem za publikacja w jezyku angielskim albo niemeickim , zeby mozna 1000 egzemplarzy sprzedac.
Po polsku sprzedasz 100-200 i tyle.
AvM
@ AvM
ad 2) Nie masz listy Schmelzkopfa?
ad 3) Moi sponsorzy dadzą pieniądze na wystawę i lokal. O wydawaniu książki nie ma na razie mowy. Miało byc wydawnictwo okolicznościowe w formie elektronicznej lub jakiś spec numer MSiO. O wydaniu książki którą sprzedawać się będzie za pieniądze nie było mowy ze sponsorami, bo do tego potrzebny jest gotowy tekst... a ten ma dopiero powstać. Zresztą przedsięwzięcie jest non profit.
 
			
					
				
				: 2005-02-11, 19:06
				autor: AvM
				Jestem jednym z niewielu ktory ma komplet STRANDGUTA.
Sam zreszta tam troche pisalem o budownictwie okretowym
w Gdansku, Elblagu i .... Revlu.
Non-profit, wcele nie oznacza ze ma sie ponosic straty.
AJM wyraznie mi powiedzial , ze nie bedzie numeru specjalnego
MSiO 
 
AvM
 
			
					
				
				: 2005-02-11, 21:39
				autor: fdt
				AvM pisze:
AJM wyraznie mi powiedzial , ze nie bedzie numeru specjalnego
MSiO 
 
AvM
 
Dobrze, że mi o tym powiedziałeś.
 
			
					
				
				: 2005-02-11, 23:35
				autor: a-v-m
				Nikt nie obiecywal MSiO, tylko Marek proponowal.
Trawicki moze kogos znajdzie, ja mam tez swoje typy.
AvM
			 
			
					
				
				: 2005-02-12, 23:49
				autor: Marek T
				1. Według mnie - transliteracja. Jest najbardziej jednoznaczna. 
2. Szkoda, że MSiO nie jest zainteresowane. 
3. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby listę statków zrobić dwujęzyczną (polski/niemiecki) i drukować dowolną wersję. 
4. Referaty: powtórzę się, ale może warto - pancerniki może zrobić Marek Cieślak, a statki pasażerskie - Jacek Jarosz. O ile zechcą.
5. Czy jest szansa na listę maszyn parowych (zdaje się, że budowano maszyny przeznaczone dla innych stoczni)?
			 
			
					
				
				: 2005-02-13, 20:39
				autor: fdt
				Marek T pisze:
4. Referaty: powtórzę się, ale może warto - pancerniki może zrobić Marek Cieślak, a statki pasażerskie - Jacek Jarosz. O ile zechcą.
5. Czy jest szansa na listę maszyn parowych (zdaje się, że budowano maszyny przeznaczone dla innych stoczni)?
ad 4
Czy mógłbyś zapytać sie ich o to?
ad 5
Nie znam nikogo, kto miałby takie coś (lista maszyn i lista kotłów). Złożyłem takie "zapotrzebowanie na wiedzę" do tzw. Truso verein (elbląskie ziomkostwo), ale obawiam się, że nic nie mają. W kwestii kotłów możnaby pokusić sie o sporządzenie zaczątku takiej listy w oparciu o materiały z Malborka, ale to wymaga trochę czasu. Na rysunkach poszczególnych typów kotłów są zaznaczone numery statków i okrętów dla których je produkowano.
 
			
					
				
				: 2005-02-13, 20:51
				autor: Marek T
				Marka Cieślaka - oczywiście zapytam. Jacka Jarosza spróbuję spytać via AMJ. 
Odnośnie listy maszyn - coś mi sie obija po głowie, że gdzieś podobno jest. Muszę spróbować sobie przypomnieć.
			 
			
					
				
				: 2005-02-13, 22:01
				autor: fdt
				Marek T pisze:2. Szkoda, że MSiO nie jest zainteresowane. 
A może OW?  
