Strona 5 z 12

: 2005-06-27, 09:51
autor: CIA
Ale dobra... "szybki pancernik" i basta!

: 2005-06-27, 09:52
autor: karolk
za próg szybkości proponuję 28,5 węzła, oczywiście do określenia fast battleship :)

: 2005-06-27, 09:53
autor: CIA
O nie nie nie... :)
Pierwszym szybkim pancernikiem był "Nagato" - 26 węzłów

: 2005-06-27, 09:54
autor: karolk
25 wysiągał z trudem, tyle to Queen Elizabeth szła z pomyslnym wiatrem :wink:

: 2005-06-27, 09:55
autor: CIA
Nowozbudowany podobno 26,5 węzła...

: 2005-06-27, 09:58
autor: CIA
karolk pisze:za próg szybkości proponuję 28,5 węzła, oczywiście do określenia fast battleship :)
Toz to nawet nie łapie się na to North Carolina, bo wyciągała tyle na przeciążeniu...

: 2005-06-27, 09:59
autor: karolk
no dobra nie forsujmy sztucznego tematu, bo zaraz ja wyciągnę próby pustego Barhama, wtedy przejdziemy do Włochow i Ich Condottieri, Mutsu i Nagato do szybkich pancerników :) ok, zatwierdzono!

: 2005-06-27, 10:00
autor: CIA
Tak jakos chyba napisał Śmigielski i mi sie to spodobało :)

: 2005-06-27, 10:07
autor: karolk
CIA pisze:
karolk pisze:za próg szybkości proponuję 28,5 węzła, oczywiście do określenia fast battleship :)
Toz to nawet nie łapie się na to North Carolina, bo wyciągała tyle na przeciążeniu...
z drżącą rufą zaledwie 23,5, to chyba byśmy przesadzili, klasyfikując do fastów, nie uważasz :wink:

: 2005-06-27, 10:09
autor: karolk
ale przejdźmy może do pytań o odpowiedzialność, które nieśmiało sformułowałem wczesniej :)

: 2005-06-27, 10:10
autor: Shinano
karolk pisze:
Shinano pisze: Nie rozumiem pytania. Proszę powtórzyć, ale tym razem gramatycznie ;)
Dlaczego "tzw" pancerników typu Iowa? Nie były to pancerniki?
trochę pozwoliłem sobie na przeskok myslowy, tzw. z tego powodu, że kiedyś z Nalą sporo dyskusji odbytych było i zgodnie doszlismy do wniosku, że kalsa pancernika pasuje do KGV, czy Washington, a Iowa należy nazywać fast battleship, czyli szybki pancernik, a spotkałem się z opiniami, ze USN dlatego pragnęła wglądu do dokumentacji, żeby zastosować rozwiązania w nowych okrętach ciężkich, czyli typie Iowa :) nie zrozum mnie źle, ale nie zgadzam się po prostu z opinią, że H. Hood był złym okrętem dlatego, ze przegrał, bo przegrał z lepszym :)
Ja natomiast uważam, ze był zły nie dlatego, ze przegrał z lepszym, ale z powodów, z których przegrał. Niedopancerzony w niektórych rejonach, co zresztą było spowodowane tym, zę był krązownikiem liniowym. Wysyłanie tych okrętów na pancerniki kończy się jak na Pacyfiku z krążownikami typu Kongo. Utratą cennych okrętów.

Iowa: z Nalą zgadzaliśmy się, ze jest to "fast battleship", ale owo "fast" de facto nic nie wnosi do klasyfikacji. Jakby miało sens rozróżnienie okrętu według prędkości. Jakby prędkość miała znaczenie jako cecha ofensywna, czy konstrukcyjna. Okręt cechuje wyporność, opancerzenie, uzbrojenie, zdolnosć do przetrwania w walce.

: 2005-06-27, 10:13
autor: CIA
Shinano pisze:
karolk pisze:
Iowa: z Nalą zgadzaliśmy się, ze jest to "fast battleship", ale owo "fast" de facto nic nie wnosi do klasyfikacji. Jakby miało sens rozróżnienie okrętu według prędkości. Jakby prędkość miała znaczenie jako cecha ofensywna, czy konstrukcyjna. Okręt cechuje wyporność, opancerzenie, uzbrojenie, zdolnosć do przetrwania w walce.
W takim układzie najlepszym wyjściem byłaby pewnie budowa holowanych ciężko opancerzonych barek :D :-D

: 2005-06-27, 10:13
autor: Shinano
CIA pisze:O nie nie nie... :)
Pierwszym szybkim pancernikiem był "Nagato" - 26 węzłów
Dlaczego miałby być szybki? Bo był szybszy od rówieśników? Co daje podstawę rozróżnienia szybki/wolny? I jeszcze raz: co ma za znaczenie prędkość w klasyfikacji?

: 2005-06-27, 10:20
autor: CIA
Prędkość ma bardzo duze znaczenie.
1 Okręt szybszy szybciej dotrze na miejsce bitwy
2 Okret szybszy dogoni wolniejszego
3 Okręt szybszy ucieknie wolniejszemu
4 W okręt szybszy jest trudniej trafić
5 Okret szybszy łatwiej utrzyma swoją IZ

: 2005-06-27, 10:20
autor: Gość
No przecież pierwszym szybkim pancernikiem była QE

krzysiek

: 2005-06-27, 10:38
autor: karolk
błąd krzysiu, Dreadnot był pierwszy ... :lol: