Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Kiedyś, nie pamiętam już przy okazji jakich poszukiwań internetowych, wpadły mi te fotki.
Niestety, tematu nie zgłębiałem a same zdjęcia zakatalogowałem z taką, jak widać, błędną adnotacją.
Ja też nie wgłębiałem się w szczegóły, po prostu podałem info za Sławkiem Zagórskim bo wiem, że się on zna na historii i początkach FP.
Ale AvM jest czujny zarówno tu jak i na FB więc postanowiłem zaglądnąć i poszukać co nieco.
1. Oczywiście to Dozornyj, których sporo zdobyła Armia Czerwona.
2. na razie znalazłem w źródłach rosyjskich, a konkretnie u Spiczakowa taką informację. Kuter nr.17 został zawłaszczony przez Polskę w kwietniu 1919 r i przemianowany na MP-1 należącą do FP
3. Jest spekulacja Spiczakowa, że w okresie przemianowania nazw radzieckich kutrów typu D w 1939 r, na 3 cyfrowe oznakowanie, nie nadano żadnemu kutrowi nr. 131 być może rezerwując ten numer dla dla polskiego kutra KU-7 , który miał podobno zbliżone parametry.
4. Kuter KU-7 jest większy od kutra typu D o 3 metry więc to może być jakaś pomyłka, natomiast kuter KU-6 ma bardzo zbliżone parametry oraz sylwetkę.
Ostatnio zmieniony 2016-07-15, 22:14 przez p11c, łącznie zmieniany 1 raz.
W sumie było tych jednostek 18 i to dwóch typów D| i P . Nie wiem czy ostatecznie kupiono typ P, Jest masę kontrowersji . Nie wszystkich jednostek udało sie odtworzyć historię. Co najmniej 3 szt. wymagają weryfikacji.
mam inną sprawę do was którą już przedstawiłem na temacie o promocji PMW.
Otóż
Bardzo zależy mi na promowaniu PMW w południowej Polsce, Robie to całkowicie społecznie i poza jakąkolwiek władzą czy też opcja. Jeśli ktokolwiek z was podchodzi do tej sprawy podobnie. Jeśli chciałby przedstawić problematykę PMW na południu Polski, opisać cokolwiek ze swojego prywatnego punktu widzenia. Czy to bedzie powstanie naszej marynarki, czy historia budowy jaiegoś okrętu, czy model jaowyś i opis jego budowy i historia jego eksploatacji.
Wszystko jedno, Prosze o kontakt na priv, na dowolną inicjatywę , bo tak jak wam wszystkim zależy też mi aby promować zainteresowanie PMW
Jacek
p11c pisze:mam inną sprawę do was którą już przedstawiłem na temacie o promocji PMW.
Otóż
Bardzo zależy mi na promowaniu PMW w południowej Polsce, Robie to całkowicie społecznie i poza jakąkolwiek władzą czy też opcja. Jeśli ktokolwiek z was podchodzi do tej sprawy podobnie. Jeśli chciałby przedstawić problematykę PMW na południu Polski, opisać cokolwiek ze swojego prywatnego punktu widzenia. Czy to bedzie powstanie naszej marynarki, czy historia budowy jaiegoś okrętu, czy model jaowyś i opis jego budowy i historia jego eksploatacji.
Wszystko jedno, Prosze o kontakt na priv, na dowolną inicjatywę , bo tak jak wam wszystkim zależy też mi aby promować zainteresowanie PMW
Jacek
p11c pisze:W sumie było tych jednostek 18 i to dwóch typów D| i P . Nie wiem czy ostatecznie kupiono typ P, Jest masę kontrowersji . Nie wszystkich jednostek udało sie odtworzyć historię. Co najmniej 3 szt. wymagają weryfikacji.
Prosze dokladniej czytac zrodla. We Wszystkich ktor e mam jest jasno wyjasnione.
A tu dane z Grönera
Czy ma ktos jakies dokumenty opisy o jednostkach tego typu , ktore wpadly w polskie rece?
Ostatnio zmieniony 2016-07-17, 17:07 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli dobrze czytam, to w pozycji VI masz MP-1 Flotylla Pińska zatopiony 11.06.20 r. MP-1 to polskie oznaczenie tej motorówki.
Wg Spiczakowa było ich 18 szt?? ogólnie motorówek
MP- to skrót od Motorówka Pancerna. A w 1920 r. Była tylko Polska Flotylla Pińska. Historia radzieckiej Flotylli Pińskiej zaczeła sie troszkę później
U Spiczkaowa jest to określone że nazwa pochodzi od słowa бронированной моторкой czyli opancerzona, a w polskien nomenklaturze pancerna motorówka.
Tam sie też daty nie zgadzają, bo on pisze, że motorówki przypłynęły w marcu 1919 r , docelowo do trzech różnych miejsc. W każdym razie dość szczegółowo to opisuje
Ostatnio zmieniony 2016-07-17, 21:49 przez p11c, łącznie zmieniany 2 razy.