Strona 35 z 119

: 2009-03-31, 11:59
autor: Delwin
MW chciała sobie zafundować na początek dwa Volkswageny, zamiast dwóch Polonezów. Za cenę niewygórowaną, bo gotowe kadłuby miały być za około 300 mln PLN za sztukę.
Przy dwóch sztukach ? Po ile miało być "oryginalnie" wyposażenie ? Jeśli założyć "średnie" 50/50 MW musiałaby mieć 1,2 mld tylko na dwa okręty. Trochę dużo jak na budżet wydawany przez MW na sprzęt przez ostatnie kilkanaście lat.

: 2009-03-31, 22:36
autor: Marmik
Podaję tylko to co zostało ustalone na szczeblu ministerialnym w ramach programu rozwoju SZ RP w randze ustawy. Ustawy dziewięciokrotnie poprawianej, aż w końcu zniesionej.
O ile dobrze pamiętam to mowa była o dwóch kadłubach (czyli platforma z napędem) za 605 mln PLN. Nie było mowy o uzbrojeniu i wyposażeniu bojowym. Ani jakie, ani za ile. Nie wiem też czy w kwotę wliczono opłatę licencyjną. Obecnie, gdy podaje się ile wydano na Gawrona, kwota zawiera w sobie także opłatę licencyjną.

: 2009-04-01, 07:27
autor: domek
Marmik pisze:
domek pisze:Marynarka jest winna bo calkowicie swiadomie chciala sobie zafundowac ferrariiiiiiiiiiii za cene kosmos
Niestety jak ktoś nic nie wie to i nic mądrego nie napisze.
MW chciała sobie zafundować na początek dwa Volkswageny, zamiast dwóch Polonezów. Za cenę niewygórowaną, bo gotowe kadłuby miały być za około 300 mln PLN za sztukę.

Sam koszt projektu predysponuje ten projekt do rangi ferrari :(
domek pisze:Stocznia jest winna bo sie podjela budowy wiedzac doskonale ze w tym systemie mozna budowac jak sie ma pewny budrzet i zagwranatowane wszystkie dostawy bo jak nie to tylko przestj przestuj przestuj :lol:
Stocznia chciała przejąć kontrakt zapewniający jej egzystencję na lata (1szt + 1 szt + 2 szt +2-3 szt). Niestety za marketingiem i najważniejszymi nazwiskami w Polsce nie poszły podpisy pod zleceniami w MON. Stocznia miała nadzieję, że skoro sprawy zaszły tak daleko to przynajmniej 2-4 jednostki są pewne co dawałoby jej do około 1,5 mld PLN. Do tego doszły zakupy nowego sprzętu związanego z budową okrętów, a za ten sprzęt zdaje się płacił MON.

Aby zbudowac jednostke byly potrxebne wszystkie jej elemety a tych nie zakupiono do tej pory.Pytanie na podstawie czego stocznia chciala budowac :(
domek pisze:Gdyby wzieli jednostke na zasadzie my budujemy kadlub a wyposarzamy sukcesywnie na wodzie to by byli wygrani a tak to nawet na wode nie sa w stanie tego postawic :lol: :lol: :lol:
Indolencja z ignorancją, czyli Twoje typowe wypowiedzi. Pisanie, że stocznia nie jest w stanie czegoś postawić na wodzie z winy samej stoczni to jakaś nowa teoria. Niemal każdy okręt wyposaża się dopiero na wodzie!!! Od takich podstawowych informacji trzeba zacząć.

Klamiesz budowa sekcyjna jest inna :(

Domek, przywykłem do Twoich skrótów myślowych, niezrozumiałych wypowiedzi, błędów takich jak robi mój najmłodszy chrześniak, ale choć oszczędź mi mądrości podobnych do tych z cytowanego postu. BTW Czemu mają służyć takie posty?

Zwalanie calej winy na politykow to zaczyna byc sport narodowy a to nie oni sa winni :(

PS
domek pisze:Nie nie prosze Pana winni sa znani i to doskonale
Sypnij nazwiskami i najlepiej z krótkim uzasadnieniem.
Jestem tylko amatorem nie bede sie przekopywal przez wszystkie szczeble dowodzenia i stopnie podejmowania decyzji. wystarczy mi wiedza ze ci ludzie maja mundury a nie teczki a nie plecy i imunitety :(


pozdrawiam

: 2009-04-01, 07:27
autor: domek
Marmik pisze:
domek pisze:Marynarka jest winna bo calkowicie swiadomie chciala sobie zafundowac ferrariiiiiiiiiiii za cene kosmos
Niestety jak ktoś nic nie wie to i nic mądrego nie napisze.
MW chciała sobie zafundować na początek dwa Volkswageny, zamiast dwóch Polonezów. Za cenę niewygórowaną, bo gotowe kadłuby miały być za około 300 mln PLN za sztukę.

Sam koszt projektu predysponuje ten projekt do rangi ferrari :(
domek pisze:Stocznia jest winna bo sie podjela budowy wiedzac doskonale ze w tym systemie mozna budowac jak sie ma pewny budrzet i zagwranatowane wszystkie dostawy bo jak nie to tylko przestj przestuj przestuj :lol:
Stocznia chciała przejąć kontrakt zapewniający jej egzystencję na lata (1szt + 1 szt + 2 szt +2-3 szt). Niestety za marketingiem i najważniejszymi nazwiskami w Polsce nie poszły podpisy pod zleceniami w MON. Stocznia miała nadzieję, że skoro sprawy zaszły tak daleko to przynajmniej 2-4 jednostki są pewne co dawałoby jej do około 1,5 mld PLN. Do tego doszły zakupy nowego sprzętu związanego z budową okrętów, a za ten sprzęt zdaje się płacił MON.

Aby zbudowac jednostke byly potrxebne wszystkie jej elemety a tych nie zakupiono do tej pory.Pytanie na podstawie czego stocznia chciala budowac :(
domek pisze:Gdyby wzieli jednostke na zasadzie my budujemy kadlub a wyposarzamy sukcesywnie na wodzie to by byli wygrani a tak to nawet na wode nie sa w stanie tego postawic :lol: :lol: :lol:
Indolencja z ignorancją, czyli Twoje typowe wypowiedzi. Pisanie, że stocznia nie jest w stanie czegoś postawić na wodzie z winy samej stoczni to jakaś nowa teoria. Niemal każdy okręt wyposaża się dopiero na wodzie!!! Od takich podstawowych informacji trzeba zacząć.

Klamiesz budowa sekcyjna jest inna :(

Domek, przywykłem do Twoich skrótów myślowych, niezrozumiałych wypowiedzi, błędów takich jak robi mój najmłodszy chrześniak, ale choć oszczędź mi mądrości podobnych do tych z cytowanego postu. BTW Czemu mają służyć takie posty?

Zwalanie calej winy na politykow to zaczyna byc sport narodowy a to nie oni sa winni :(

PS
domek pisze:Nie nie prosze Pana winni sa znani i to doskonale
Sypnij nazwiskami i najlepiej z krótkim uzasadnieniem.

Jestem tylko amatorem nie bede sie przekopywal przez wszystkie szczeble dowodzenia i stopnie podejmowania decyzji. wystarczy mi wiedza ze ci ludzie maja mundury a nie teczki a nie plecy i imunitety :(

Pozatym wszyscy sie podpisywali pod stosownymi papierami

pozdrawiam

: 2009-04-01, 10:05
autor: Marmik
domek pisze:Sam koszt projektu predysponuje ten projekt do rangi ferrari :(
Bzdury niepoparte wiedzą.
domek pisze:Aby zbudowac jednostke byly potrxebne wszystkie jej elemety a tych nie zakupiono do tej pory.Pytanie na podstawie czego stocznia chciala budowac :(
Na podstawie projektu. Aby zbudować jednostkę potrzebny jest projekt i pieniądze.
domek pisze:Klamiesz budowa sekcyjna jest inna :(
Niestety, zanim zacznie się komuś zarzucać kłamstwo to warto się zastanowić czy samemu nie jest się ignorantem.
domek pisze:Zwalanie calej winy na politykow to zaczyna byc sport narodowy a to nie oni sa winni :(
Kto w tym kraju odpowiada za podejmowanie długoterminowych decyzji, ściśle powiązanych z gospodarką i sprawami zagranicznymi?
A poza tym, kto zwala całą winę na polityków?
domek pisze:Jestem tylko amatorem nie bede sie przekopywal przez wszystkie szczeble dowodzenia i stopnie podejmowania decyzji. wystarczy mi wiedza ze ci ludzie maja mundury a nie teczki a nie plecy i imunitety :(
Jednym słowem wiesz wszystko, czyli... gowno (z przykrością stwierdzam, że nie znajduję lepszego słowa o mniej pejoratywnym wydźwięku), co rzekomo uprawnia Cię do pisania prawd objawionych.
domek pisze:Pozatym wszyscy sie podpisywali pod stosownymi papierami
Właściwie to pod jakimi papierami? Kto sygnował prace B-R, kto sygnował umowy, kto sygnował dokumenty nadrzędne, kto uchwalał ustawę?

: 2009-04-02, 11:22
autor: Dziadek
Dzisiaj widziałem cały kadłub Gawrona wytoczony z hali i nie jest to prima aprilis. Cały kadłub ciągle podzielony na 4 segmenty. 1 i 2 dziobowy zestykowane, 3 osobno i 4 osobno ale już gotowy do zestykowania z pozostałymi rufowymi, które sa w jednym dużym kawałku (moja numeracja sekcji na oko). Wszystkie segmenty ustawione są na placu stoczni jeden za drugim i wygląda na to, że mamy do czynienia z poczatkiem ostatecznego składania całości kadłuba do kupy. Wszystko widać jak na dłoni przejeżdzając wzdłuż płotu stoczni. Niestety nie dołączam fotek bo jak na złość telefon odmówił mi posłuszeństwa, a raczej jego bateria.

: 2009-04-02, 11:24
autor: Dziadek
EDIT: Wiechnęła się przeglądarka i powyższy post wbił się dwa razy <- stąd ten wpis ;)

: 2009-04-02, 11:38
autor: Dziadek
domek pisze:Sam koszt projektu predysponuje ten projekt do rangi ferrari
Najtańsze ferrari chodzi na motoallegro za 67000 zł a najdroższe za 1720000 zł tak więc "ranga ferrari" to przedział dość szeroki, czy mógłbys rozwinąć swój wątek, tudzież aluzję do Gawrona? :lol:

: 2009-04-02, 13:14
autor: Jacek Bernacki
Chodziło chyba o nowe Ferrari

: 2009-04-02, 14:43
autor: domek
Dziadek pisze:
domek pisze:Sam koszt projektu predysponuje ten projekt do rangi ferrari
Najtańsze ferrari chodzi na motoallegro za 67000 zł a najdroższe za 1720000 zł tak więc "ranga ferrari" to przedział dość szeroki, czy mógłbys rozwinąć swój wątek, tudzież aluzję do Gawrona? :lol:
Nie chodzi o kase chodzi o to ze takie samochody kupuje sie dla szpanu lub wlasnej przyjemnosci :)

Kupilismy technologie i projekt u niemca tak samo jak swego czasu kupilismy projekt kontenerowcow w japoni czyba dopiero czwarta jednostka wyszla na czysto bez strat a dowcipy o tym sa znane do dzis :lol:

Nam potrzebny jest tani kon roboczy a nie wyscigowa klacz na pokaz :lol:


Pozdrawiam domek

: 2009-04-02, 15:14
autor: Dziadek
domek pisze:Nam potrzebny jest tani kon roboczy a nie wyscigowa klacz na pokaz
Ciekawie piszesz. Rozwiń koncepcję. Co to znaczy tani koń roboczy? Czy to ma być koń wyścigowy czy koń pociągowy, a może koń do hipoterapii? Czy to ma być koń "wyhodowany" w oparciu o niemieckie doświadczenie, rosyjskie czy chińskie? Czy ten koń ma być osiodłany, ma mieć zdrowe zęby i podkute kopyta czy może nie - taki dla indian do jazdy na oklep, który w końcu starłby sobie tkankę twardą i zaczęłyby boleć go kopyta, a nas dupa...Napisz jaki koń wg Ciebie jest odpowiedni i jaki sprawiłby Tobie satysfakcję? ;) Oczywiście pisząc już ciut poważniej - przelej na forum twoją własną wizję wielozadaniowego okrętu dla naszej MW, przy założeniu rzeczywistości przełomu wieku tj. jakies 10 lat wstecz...

Osobiście moim zdaniem MW podjęła najlepszy wybór z ówcześnie możliwych, mierzyła siły na zamiary w oparciu o ówczesne deklaracje polityków. Te deklaracje brzmiały bardzo poważnie, zwłaszcza, że rzeczywiście, realizowany zgodnie z planem projekt 621 angażowałby wiele polskich przedsiębiorstw, dałby pracę wielu ludziom, transfer technologii i może zamówienia eksportowe. Z taką siłą należało sie liczyć. Kolejne ekipy nabierały wody w usta, bały się "ruszyć" stoczniowców i otwarcie powiedzieć - "tamci kłamali, nie będzie korwet i koniec", z ekipy na ekipę, pomalutku, pocichutku program spychany był na pobocze, a politycy grali na zwłokę mydląc oczy stoczniowcom, że nie "dzisiaj ale może jutro", "nie 7 ale może 3 lub 4", bo przecież przy 3-4 stocznia wyjdzie na 0 tudzież minimalnie im plus, za czasem stopniało do 1+1, a dzisiaj? 0,6 zamrożone a po 2018 + 1...

: 2009-04-02, 15:48
autor: Adam
domek pisze:Nam potrzebny jest tani kon roboczy a nie wyscigowa klacz na pokaz :lol:
Zatem trzeba by pogadać z Obamą, czy nie ma jeszcze paru OHP na zbyciu ;))

: 2009-04-02, 15:55
autor: Jacek Bernacki
Ciekawe czy nasz Gawron będzie najdłużej budowanym okrętem na świecie?

: 2009-04-02, 16:05
autor: Piotr S.
Najdłużej budowanym chyba nie będzie ,Jarosław Mudryj jak dobrze pamietam załapał sie na 19 roczek budowy .
Skoro Gawron został wytoczony to czemu nikt? nie zrobił jeszcze fotek ,
bo nie moge sie ich juz doczekać.

: 2009-04-02, 17:35
autor: Jacek Bernacki
Piotr S. pisze:Najdłużej budowanym chyba nie będzie ,Jarosław Mudryj jak dobrze pamietam załapał sie na 19 roczek budowy .
Człowieku małej wiary! Polak potrafi! :lol:

: 2009-04-02, 20:40
autor: Jarbla
Dziadek pisze:Dzisiaj widziałem cały kadłub Gawrona wytoczony z hali i nie jest to prima aprilis. (...) Niestety nie dołączam fotek bo jak na złość telefon odmówił mi posłuszeństwa, a raczej jego bateria.
Ale jutro fotki już będą?? :wink: