wizyty okrętów - zapowiedzi
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=17567 Chinczycy nas odwiedza swoimi nowymi okretami. 
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Już aparat stoi zrychtowany, teraz prosić tylko o piękną aurę 

Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
A oni już wyłożyliBrodołak pisze:Już aparat stoi zrychtowany, teraz prosić tylko o piękną aurę
http://t.people.com.cn/microblog-v3/htm ... 306353.jpg
http://t.people.com.cn/microblog-v3/htm ... 317764.jpg
http://t.people.com.cn/microblog-v3/htm ... 298990.jpg
http://t.people.com.cn/microblog-v3/htm ... 282424.jpg
http://t.people.com.cn/microblog-v3/htm ... 291283.jpg
ZH
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Wiadomo gdzie relacja z wejścia okrętów
http://odwaszegofotokorespondenta.blogs ... gdyni.html
http://odwaszegofotokorespondenta.blogs ... gdyni.html
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Tak dla odmiany od chińskiego menu, relacja z wizyty na pokładzie duńskiego kutra patrolowego MHV 908 BRIGADEN.
http://wobiektywieshipspottera.blogspot ... l?spref=fb
http://wobiektywieshipspottera.blogspot ... l?spref=fb
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Trzeba jedynie pamiętać, że właściwie nie jest to okręt "wojenny". Wchodzi w skład Morskiej Straży Narodowej (podległej ministrowi obrony), która w pewnym sensie zastępuje w Danii straż przybrzeżną.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Wiem wiem mae culpa bo z lenistwa
trochę nagiąłem zasady tematyki cyklu "okręty wojenne" niechcąc tworzyć nowego cyklu ale obiecuję poprawę
i relację przyniosę do cyklu "jednostki policyjne/straż graniczna".
Pozdrawiam
Łukasz

Pozdrawiam
Łukasz
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Z tą Morską Strażą Narodową nie jest wcale tak łatwo. Podobnie jak jej lądowy odpowiednik (czy raczej struktura nadrzędna) podlega ministrowi obrony. Część personelu to funkcjonariusze zawodowi, a cześć to ochotnicy. To takie trochę skrzyżowanie straży wybrzeża, ze służbą SAR i obroną terytorialną w skandynawskim wydaniu. Co istotne, pod komendą jednego ministra (to cecha typowa dla państw skandynawskich). Na tyle na ile się orientuję jest to rozwiązanie wydajne i sprawdzające się w rożnych sytuacjach. Rozdzielanie służb mundurowych między różne ministerstwa działa sprawnie tylko tam, gdzie jest duża kultura współpracy na wysokim szczeblu. U nas niestety jest to kultura typu jak najwięcej wyrwać dla siebie (nie ważne czy rzeczywiście potrzeba), a jak najmniej zostawić innym. Według mnie przykładem dziwnych rozwiązań jest zakup Anakondy przez MOSG w sytuacji gdy od lat nie jest ona włączona w system SAR, a stan techniczny śmigłowców MW ograniczył dyżury SAR do jednego śmigłowca (na zmianę Mi-14PŁ/R i W-3RM). Inna sprawa to terminy remontów śmigłowców. A już całkiem inna sprawa to to, że w Polsce północnej właściwie nie ma przyszpitalnych lądowisk certyfikowanych dla tak dużych śmigłowców. Wyobraźmy sobie sytuację gdy ktoś zawałem leci z promu na pokładzie śmigłowca. Ląduje nie w pobliżu szpitala, ale... na Oksywiu lub w Rębiechowie, albo jeszcze lepiej, nie przy Koszalińskim szpitalu, a na lotnisku w Darłowie.
Problem w tym, że lotów tego typu jest niewiele, a lżejsze śmigłowce LPR mogą lądować w zasadzie wszędzie (koło mojego domu kiedyś siadał), więc rolę lądowisk spełniają zwykłe place (zdarzało się, że częściowo zastawione kontenerami na śmieci). Chlubnym wyjątkiem jest nowoczesne lądowisko na dachu CMI w Gdańsku, ale ono jest przeznaczone dla maszyn o masie do 3,5 tony, czyli dwa razy mniej niż wazy Anakonda, że o czternastotonowym Mi-14 nie wspomnę.
Problem w tym, że lotów tego typu jest niewiele, a lżejsze śmigłowce LPR mogą lądować w zasadzie wszędzie (koło mojego domu kiedyś siadał), więc rolę lądowisk spełniają zwykłe place (zdarzało się, że częściowo zastawione kontenerami na śmieci). Chlubnym wyjątkiem jest nowoczesne lądowisko na dachu CMI w Gdańsku, ale ono jest przeznaczone dla maszyn o masie do 3,5 tony, czyli dwa razy mniej niż wazy Anakonda, że o czternastotonowym Mi-14 nie wspomnę.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Witam
Dla tych co nie mogli być 10.10.2015 r. w Gdyni, zapraszam na foto relację z wizyty na pokładzie PLAN JINAN (link poniżej):
http://wobiektywieshipspottera.blogspot ... jinan.html
Pozdrawiam
Dla tych co nie mogli być 10.10.2015 r. w Gdyni, zapraszam na foto relację z wizyty na pokładzie PLAN JINAN (link poniżej):
http://wobiektywieshipspottera.blogspot ... jinan.html
Pozdrawiam
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Witam
Dla tych co nie mogli być 10.10.2015 r. w Gdyni, zapraszam na foto relację z wizyty na pokładzie PLAN YIYANG (link poniżej):
http://wobiektywieshipspottera.blogspot ... -plan.html
Pozdrawiam
Dla tych co nie mogli być 10.10.2015 r. w Gdyni, zapraszam na foto relację z wizyty na pokładzie PLAN YIYANG (link poniżej):
http://wobiektywieshipspottera.blogspot ... -plan.html
Pozdrawiam
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
nie zapowiedź, tylko odnotowanie faktu...
no i tylko częściowo wizyta okrętu... tzn. wizyta cała, ale okrętu część...
może ktoś rozpozna
czego to blok nadbudówki jest...
> zdjęcia:
ten kawałek okrętu jest - rzecz jasna - tylko przejazdem u nas.
statek zacumował tam, gdzie zazwyczaj cumują statki zabierające konstrukcje stalowe dla sektora offshore lub elementy wyposażenia offshore z EPG, Gafako lub innych firm pracujących na terenie byłej Stoczni Gdynia.
wychodzi chyba we wtorek...
ostatnie jego zawinięcia / waypointy przedstawiają się następująco:
Feb 08, 2016, GDYNIA, POLAND
Feb 06, 2016, BRUNSBUTTEL, GERMANY
Feb 04, 2016, ANTWERPEN, BELGIUM
Feb 01, 2016, ANTWERPEN, BELGIUM
Jan 31, 2016, HAMBURG, GERMANY
Jan 28, 2016, Karlskrona
Jan 22, 2016, Norrkoping
Jan 01, 2016, Brake
... ale NIE MA pewności absolutnej, że to (od 1 stycznia) pełna lista.
ten blok nadbudówki na pewno miał na wyjściu z Hamburga 31 stycznia 2016
ale czy na wejściu miał, czy załadował to dopiero w Hamburgu - nie mam pojęcia.
no i tylko częściowo wizyta okrętu... tzn. wizyta cała, ale okrętu część...
może ktoś rozpozna

> zdjęcia:
ten kawałek okrętu jest - rzecz jasna - tylko przejazdem u nas.
statek zacumował tam, gdzie zazwyczaj cumują statki zabierające konstrukcje stalowe dla sektora offshore lub elementy wyposażenia offshore z EPG, Gafako lub innych firm pracujących na terenie byłej Stoczni Gdynia.
wychodzi chyba we wtorek...
ostatnie jego zawinięcia / waypointy przedstawiają się następująco:
Feb 08, 2016, GDYNIA, POLAND
Feb 06, 2016, BRUNSBUTTEL, GERMANY
Feb 04, 2016, ANTWERPEN, BELGIUM
Feb 01, 2016, ANTWERPEN, BELGIUM
Jan 31, 2016, HAMBURG, GERMANY
Jan 28, 2016, Karlskrona
Jan 22, 2016, Norrkoping
Jan 01, 2016, Brake
... ale NIE MA pewności absolutnej, że to (od 1 stycznia) pełna lista.
ten blok nadbudówki na pewno miał na wyjściu z Hamburga 31 stycznia 2016
ale czy na wejściu miał, czy załadował to dopiero w Hamburgu - nie mam pojęcia.
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
To nadbudówka dla kolejnego singapurskiego Littoral Mission Vessel typu Independence. Wyprodukowana z "plastiku" przez Saab Kockums w Karlskronie, więc tam ją załadowali. Ciekawe zdjęcie, gratuluję.
Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
dzięki za rozwikłanie zagadki. 

Re: wizyty okrętów - zapowiedzi
Na 8.04 zapowiadane jest wejście USS DONALD COOK do Gdyni.