Dodałbym:W.Danielewicz pisze:"SZMARAGD"
TYP STATKU: katamaran pasażerski
RADIOWY SYGNAŁ WYWOŁAWCZY: SQMV --> (od PRS 1995) SPG2258
NUMER PRS/IMO: 120028/7909920
Według "Pod Polską Banderą" odcinek 88: wodowany 3.I.1980, podn. band. 14.VIII.1980. A inne daty? (stępka? ukończenie? - to ostatnie podobno na dwa dni przed podniesieniem bandery)W.Danielewicz pisze:ROK I MIEJSCE BUDOWY: 08.1980r.;Stocznia "Wisła" w Gdańsku.
http://ships.greenet.pl/ppb/original/pp ... aragd.html
NOŚNOŚĆ: 81 ton --> (po PRS 2001/przed PRS 2005) 89 tonW.Danielewicz pisze:NR. BUD: KP2/1
POJEMNOŚĆ: brutto-654 RT;netto-373 RT
UWAGA: co prawda w PRS-ach 1998-2001 znalazłem tonaż pomierzony według Konwencji z 1969 roku, ale potem powrócono do sposobu podawania tonaży sprzed konwencji, więc prawdopodobnie była to pomyłka PRS-u
PRS podaje:W.Danielewicz pisze:WYMIARY
długość-37.60 m ,szerokość- 11.88 m, zanurzenie- 2.60 m
długość- 37,59 m, szerokosć- 11,88 m, zanurzenie- 2,60 m --> (po PRS 1998/przed PRS 2000) 2,97 m
Może potrzeba wykonać mala korektę długości całkowej? Wygląda na to, że zmieniło się zanurzenie
PRS uparcie (tzn. we wszystkich dostępnych mi rejestrach) twierdzi że to silniki typu Sulzer 6AL20/24 o mocy 840 kW.W.Danielewicz pisze:SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki spalinowe;typ:6AL25;6 cylindrowe; producent: Zakłady Przemysłu Mechanicznego
„H.Cegielski",Poznań.1980r.;moc:1140 KM
Może Cegielski produkujący je na licencji, zmodyfikował je później do standardu 6AL25?
Liczba pasażerów zmieniała się w/g PRS-u dwukrotnie nigdy nie osiągając poziomu 520 pasażerówW.Danielewicz pisze:PĘDNIK:2 śruby;PRĘDKOŚĆ:13 węzłów;PASAŻEROWIE:520 osób obecnie 450 osób.

początkowo w/g PPB 88: 342 (max. 429) pasażerów
PRS 1990: 342 (max. 452) pasażerów
od PRS 1991 do PRS 2000: (max. 429) pasażerów
od PRS 2001 do PRS 2012: (max. 500) pasażerów
początkowo w/g PPB 88: 11 ludzi załogi, potem zapewne zmniejszono do liczby o której piszeszW.Danielewicz pisze::ZAŁOGA:6 do 9 ludzi
Zmiana nazwy w/g PRS-u nastąpiła w 1990 roku, w PRS-ie 1991 występuje już jako Rubin w tym rejestrze jest stan na 31.XII.1990 roku.W.Danielewicz pisze:PRZEBIEG SŁUŻBY:
1980.VIII.14:SZMARAGD - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk
1983: SZMARAGD - dzierżawiony przez armatora francuskiego Navigascogne, Bayonn na trasie Bayonne-San Sebastian.
1984: SZMARAGD - w kraju.
1986: MONTENEGRO EXPRESS - dzierżawiony przez Montenegrotourist, Budva.
- pływał na trasie Budva-Dubrownik.
1987.X:SZMARAGD - w kraju.
1988: SZMARAGD - w czarterze szwedzkiego armatora [Klan] na linii Kopenhaga-Malmo.
1991: RUBIN - zmiana nazwy i powrót do Gdańska.
Brak kolejnego czarteru firmy Klan już pod nową nazwą
I to było by na tyle moich uwag do Szmaragdu/RubinuW.Danielewicz pisze:1994: RUBIN - dzierżawiony przez Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd., Gdańsk.
1996.VII.01: RUBIN - P.U.M.Żegluga Ltd.Spółka z.o.o., Gdańsk.
1996.X: RUBIN - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Gdańska Ltd. Sp. z.o.o., Gdańsk.
2001.V: RUBIN - Żegluga Gdańska. Sp. z.o.o., Gdańsk
2012: - w eksploatacji.