Trałowce francuskie
Sprawa wyglada gorzej niz myslalem:
1) Conway 22-46 "olwea!" te okrety. Pisze o 12 zamowiaonych w 1939, i podaje ze 4 byly po wojnie ukonczone wg nowych planow
"Conway 47-96" podaje w liscie istniejacyach w 1947 roku juz jako zbudowane z nowysmi nazwami.
2) Labayle Couchat nie podaje nazw okreztow zamowionych. Nic o nich
3) Le Masson podaje cale szczescie nazwy i co sie z nimi stalo po WW II. Cale szczescie to mial TWYP i II Wojna swwiatowa na morzu ma nazwy zamowionych okretow.
Lorient
(A) L'Ambitieuse (5.3.46) 9.47 ukonczony jako BISSON
(B) La Genereuse (-) nie ukonczony
1) Conway 22-46 "olwea!" te okrety. Pisze o 12 zamowiaonych w 1939, i podaje ze 4 byly po wojnie ukonczone wg nowych planow
"Conway 47-96" podaje w liscie istniejacyach w 1947 roku juz jako zbudowane z nowysmi nazwami.
2) Labayle Couchat nie podaje nazw okreztow zamowionych. Nic o nich
3) Le Masson podaje cale szczescie nazwy i co sie z nimi stalo po WW II. Cale szczescie to mial TWYP i II Wojna swwiatowa na morzu ma nazwy zamowionych okretow.
Lorient
(A) L'Ambitieuse (5.3.46) 9.47 ukonczony jako BISSON
(B) La Genereuse (-) nie ukonczony
(C) L'Heureuse (-) nie ukonczony
(D) La Maliceuse (-) nie ukonczony
Forg. et Cantiers de la Gironde, Bordeux
(E) La Preneuse (8.6.48) bud. przerwana 1940-5 , w 1946 wznowiona jako Commandant Ducuing , ostateznie przerwana 1948
(F) La Rieuse (-) nie ukonczony
(G) LA Serieuse (-) nie ukonczony
Ateleiers et Chantiers de la Loire, Nantes
(H) La Victorieuse (1941) bud. przerwana 1940-5 , w 1946 wznowiona jako Commandant D'Inville , ukonczony 12.1947
(I) Alfred de Courcy (1941) bud. przerwana 1940-5 , w 1946 wznowiona jako Commandant Pimodan , ukonczony 10.1947
(J) Ensigne Bisson(-) nie ukonczony
(K) Amiral Duperre (-) nie ukonczony
Forgesmet Chantiers de la Mediterrane, La Seyne
(L) Amiral Duperre (-) nie ukonczony
Okrety nie ukonczone=budowa zostala przerwana w 1940 roku.
name->1947->1950->1952
Bisson A51->A05->F737
D'Inville A53->A07->F738
Ct Pimodan ??->A06->F739
Nie mam zadnych numerow stoczniowych
(D) La Maliceuse (-) nie ukonczony
Forg. et Cantiers de la Gironde, Bordeux
(E) La Preneuse (8.6.48) bud. przerwana 1940-5 , w 1946 wznowiona jako Commandant Ducuing , ostateznie przerwana 1948
(F) La Rieuse (-) nie ukonczony
(G) LA Serieuse (-) nie ukonczony
Ateleiers et Chantiers de la Loire, Nantes
(H) La Victorieuse (1941) bud. przerwana 1940-5 , w 1946 wznowiona jako Commandant D'Inville , ukonczony 12.1947
(I) Alfred de Courcy (1941) bud. przerwana 1940-5 , w 1946 wznowiona jako Commandant Pimodan , ukonczony 10.1947
(J) Ensigne Bisson(-) nie ukonczony
(K) Amiral Duperre (-) nie ukonczony
Forgesmet Chantiers de la Mediterrane, La Seyne
(L) Amiral Duperre (-) nie ukonczony
Okrety nie ukonczone=budowa zostala przerwana w 1940 roku.
name->1947->1950->1952
Bisson A51->A05->F737
D'Inville A53->A07->F738
Ct Pimodan ??->A06->F739
Nie mam zadnych numerow stoczniowych

Mialem wpisana cala dla FOW cala serie ELAN i wszysko poszlo gdzies sie "kapac".
mcwatt, nie jestem zadnym francofilem, ale rzeczywiscie na dzisiejsze czasy nie ma nic porzadnegomo okretach francuskich z I i II WS.
Sam tez zaczalem zbierac historie parowcow baltyckich z poczatku XIX wieku, bo nic madrego nie wyszlo w ostatnim czasie
AvM, zawsze pamietajaca niewinne czasy koszalinskie ,gore chelmska i KS Baltyk.
mcwatt, nie jestem zadnym francofilem, ale rzeczywiscie na dzisiejsze czasy nie ma nic porzadnegomo okretach francuskich z I i II WS.
Sam tez zaczalem zbierac historie parowcow baltyckich z poczatku XIX wieku, bo nic madrego nie wyszlo w ostatnim czasie

AvM, zawsze pamietajaca niewinne czasy koszalinskie ,gore chelmska i KS Baltyk.
trałowce francuskie
Patrolowce pomocnicze Air France I, II i III zostały zbudowane dla obsługi połączenia pocztowego między Dakarem i Bahia (wtedy samoloty nie mogły jeszcze latać przez płd. Atlantyk). Później, gdy pocztę zaczęły przewozić samoloty, jednostki te używano jako statki ratownicze. W 1939 roku zostały zarekwirowane jako patrolowce pomocnicze. Miały numery burtowe odpowiednio P.126, P.128 i P.129. W 1943 roku numery zmieniono na W.72, W.73 i W74. Zwrócone właścicielowi cywilnemu w październiku 1946 roku.
W czasie służby wojennej miały charakterystykę: 480 t wyp. mp. 59.60 x 7.20 x 2.50 m, 1350 KM, 2 silniki wspr., 2 śruby, 15.0 w, uzbr: 1-100, 1-75 pl, 6 km 7.9 mm, od 1943 roku uzbrojenie zredukowano do 1-75 pl, 2km 12.7 pl (2xI).
Powyższe dane pochodzą z książeczki Henri le Massona, Navies of the Second World War, The French Navy 2, Macdonald, London 1969.
Znajdują się w niej także prawdopodobnie wszystkie zarekwirowane podczas II w.św. statki cywilne, w tym trałowce pomocnicze. Gdyby ktoś potrzebował tych danych służę pomocą
Krzysztof Nowak
W czasie służby wojennej miały charakterystykę: 480 t wyp. mp. 59.60 x 7.20 x 2.50 m, 1350 KM, 2 silniki wspr., 2 śruby, 15.0 w, uzbr: 1-100, 1-75 pl, 6 km 7.9 mm, od 1943 roku uzbrojenie zredukowano do 1-75 pl, 2km 12.7 pl (2xI).
Powyższe dane pochodzą z książeczki Henri le Massona, Navies of the Second World War, The French Navy 2, Macdonald, London 1969.
Znajdują się w niej także prawdopodobnie wszystkie zarekwirowane podczas II w.św. statki cywilne, w tym trałowce pomocnicze. Gdyby ktoś potrzebował tych danych służę pomocą
Krzysztof Nowak
Flota we Francji zawsze była w cieniu armii. Wydaje mi się że niestety procentuje to też zainteresowaniem tym tematem samych Francuzów. Czy we Francji są jakieś okręty muzea z II wś? W necie totalna klapa. Jeżeli chodzi o publikacje to chyba trzeba by się do Francji przejechać...
Chciałem zrobić sobie zestawienie okrętów pomocniczych Marine Nationale w II wś, ale niestety zbieranie informacji o okrętach zarekwirowanych idzie jak po grudzie
Chciałem zrobić sobie zestawienie okrętów pomocniczych Marine Nationale w II wś, ale niestety zbieranie informacji o okrętach zarekwirowanych idzie jak po grudzie

-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
McWatt wrote:
Czy we Francji są jakieś okręty muzea z II wś?
Z II w.ś. chyba nie nie - ale z powojnia kilka - krążownik rakietowy Colbert, o.p. 400-tonowy typu Arethuse w Paryżu, i chyba cos jeszcze. Przejrzę papiery, to dopiszę.
Niemniej zarzut jest słuszny, wielkie piękne okręty lat 30. i pocz. 40. poszły się "paść". A francuska szkoła budownictwa okrętowego ww. okresu była w światowej czołówce. Myśleli przy opracowywaniu (co nie zawsze zdarzało się innym narodom) - vide Normandie, Algerie, Georges Leygues, Richelieu, Le Fantasque, Le Hardi, ...
Andrzej J.
Czy we Francji są jakieś okręty muzea z II wś?
Z II w.ś. chyba nie nie - ale z powojnia kilka - krążownik rakietowy Colbert, o.p. 400-tonowy typu Arethuse w Paryżu, i chyba cos jeszcze. Przejrzę papiery, to dopiszę.
Niemniej zarzut jest słuszny, wielkie piękne okręty lat 30. i pocz. 40. poszły się "paść". A francuska szkoła budownictwa okrętowego ww. okresu była w światowej czołówce. Myśleli przy opracowywaniu (co nie zawsze zdarzało się innym narodom) - vide Normandie, Algerie, Georges Leygues, Richelieu, Le Fantasque, Le Hardi, ...
Andrzej J.
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
McWatt pisze też:
ale niestety zbieranie informacji o okrętach zarekwirowanych idzie jak po grudzie
Może nie na temat, ale okręty zarekwirowane z kolei przez Niemców, ex-fr. licznie wystepują w Gronerze - są tylko rozproszone po kilku tomach.
Może przywoływany przez mnie Lecalve i Roche (www.netmarine.net) rozjaśni mrok.
Andrzej J.
ale niestety zbieranie informacji o okrętach zarekwirowanych idzie jak po grudzie
Może nie na temat, ale okręty zarekwirowane z kolei przez Niemców, ex-fr. licznie wystepują w Gronerze - są tylko rozproszone po kilku tomach.
Może przywoływany przez mnie Lecalve i Roche (www.netmarine.net) rozjaśni mrok.
Andrzej J.