: 2004-05-30, 21:01
ale 600 kilo...Łosiu pisze:Yyy ale IAR to dolnopłat, a to rozwiązuje napraaawde dużo problemów...

ale 600 kilo...Łosiu pisze:Yyy ale IAR to dolnopłat, a to rozwiązuje napraaawde dużo problemów...
No i??SmokEustachy pisze:ale 600 kilo...Łosiu pisze:Yyy ale IAR to dolnopłat, a to rozwiązuje napraaawde dużo problemów...
Można sobie dać radę i z polskimi znakami, jednak nieco ..wolniejkarol pisze:sam Hel nic nie warty, ale w polaczeniu z Gdynia, to juz potega, pisze bez polskich znakow, bo widze, ze kolega z translatora pisze do nasHumanch pisze:Hel, dobry strategicznie (dla Polski punkt), ale zbyt slabo dotowany. Moznaby z niego stworzyc drugi Singapur, jednak do tego potrzeba srodkow. Czego mial on bronic?. Poza wybrzezem. jedynie dziala duzego kalibru moglyby zastawic droge do Gdanska. Ogolnie nie byloby to chyba dobrym pomyslem. Nie na linie brzegowa Polski z 1939.
Nawet z grubszym o niebo przejsciem i bomba Odyniec nie wazylby wiecej niz IAR z bomba.Łosiu pisze:No i??SmokEustachy pisze:ale 600 kilo...Łosiu pisze:Yyy ale IAR to dolnopłat, a to rozwiązuje napraaawde dużo problemów...
A gdzie ta masa się schowała?? na tabliczce znamionowej tylko?? gróbsze i przy tym o niebo mocniejsze przejście skrzydło-kałdub na pewno więcej waży niż takie wiotkie jak w Pezetelce... IMHO górnopłat (parasolowaty) lub dwupłat nie udźwignie większej masy bez znacznej ingerencji w płatowiec... Dolnopłat, średniopłat o porządnym przejściu skrzydło-kadłub nie powinno mieć takich problemów (jeśli jakieś, to da się mocniejszy dźwigar czy jakieś wzmocnienie, a w Pezetelce nawet się nie da wzmocnienia wmontować).