Re: Za kilka lat Polska będzie bezbronna na morzu?
: 2017-10-18, 13:15
Trochę groteskowa sytuacja. Nawet przy dopłatach niemieckiego rządu, potrzebne były jeszcze łapówki?
Warship Discussion Board
https://www.fow.pl/forum/
Pisałem o tym latem bieżacego roku. W przpadku samodzielnych poszukiwać słowa kluczowe: "israel" oraz "case 3000".crolick pisze:Poniekąd związane z ORKA (korupcja w tle TKMS):
https://www.nytimes.com/2017/09/04/worl ... ml?mcubz=3
http://www.stratpoints.eu/publikacje/oc ... y-porazka/Podsumowując realizacje tego programu należy stwierdzić, że bez radykalnych decyzji, konsekwentnej realizacji planu i konsensusu politycznego co do kierunków modernizacji MW RP nie ma realnych szans na wyprowadzenie tego rodzaju sił zbrojnych z zapaści technicznej w najbliższych 10 latach.
Jak dopadną tę ręke to będzie..............................................................................cmok cmok cmokOrlik pisze:Ale jak ich złapią "za rękę", to Polska będzie na morzu "bezręczna".![]()
Biorąc pod uwagę najnowsze doniesienia o kłopotach niemieckich u-botów znaczenie afery "CASE 3000" nabiera innego znaczenia. Powiedziałbym - atmosfera się zagęszczaoskarm pisze:Trochę groteskowa sytuacja. Nawet przy dopłatach niemieckiego rządu, potrzebne były jeszcze łapówki?
Jako, że Orlik wyjaśnił sprawę to dodam jeszcze, że sytuacja ma swoje umocowanie właśnie w kosztach. Piloci wojskowi i tak się szkolili, więc niejako do Mi-14 dokooptowano Anakondy. Mało kto wspomina, ale do akcji ratowniczej można też włączyć Bryzę, która może odszukać rozbitka i w razie czego zrzucić mu tratwę do czasu przybycia innych jednostek. Liczba załóg wojskowych jest zawsze z jakimś naddatkiem w stosunku do potrzeb dyżurów ratowniczych (choć wkrótce i to się pewnie zmieni). Załogi by mogły w ogóle latać muszą się wylatać w danym miesiącu ustaloną liczbę godzin. Do lotów w nocy i nad morzem, zwłaszcza w warunkach trudnych, te wymagania pikują w górę. I teraz wróćmy do LPR. Ile stacji pełni dyżury całodobowo? W Gdańsku udało się to dopiero w 2015 roku (cztery lata po wymianie floty śmigłowców), a ogólna liczba całodobowych HEMSów to chyba pięć. W czym problem? Głównie w kosztach. Po raz n-ty przypominam, a może zapytam, czemu Anakonda MOSGu nie została włączona w system dyżurów SAR? Przecież to pełnokrwista maszyna SAR?matrek pisze:Ja się tylko zastanawiam, czy akurat Marynarka Wojenna jest tą organizacją, która powinna być odpowiedzialna za ratownictwo morskie, i ponosić koszty tego ze swojego budżetu. ?
Czyli co, osobna flota śmigłowców CSAR i osobna SAR? Na pewno stać nas na to??? Czy pieniądze to nie jest dobry powód?matrek pisze:Moim zdaniem, MW/MON powinny ponosić koszty wyposażenia, szkolenia i morskich operacji CSAR, ale już nie znajduję powodów aby do MW/MON należało SAR.
Z innych zapowiedzi wynika, że Ratowniki i Kormorany jeszcze w tym roku, Orki w '19Resort poinformował, że "Inspektorat Uzbrojenia w zakresie realizacji priorytetowych zadań Planu Modernizacji Technicznej planuje podpisać w 2018 r. umowy na dostawę":
śmigłowców w wersji bojowego poszukiwania i ratownictwa – CSAR SOF, w wariancie specjalnym dla pododdziałów wojsk specjalnych;
śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych wyposażonych dodatkowo w sprzęt medyczny pozwalający na prowadzenie akcji poszukiwawczo-ratowniczych CSAR;
zbiornikowca paliwowego Supply;
systemu zarządzania walką szczebla batalionu Rosomak BMS;
bezzałogowych statków powietrznych klasy taktycznej Orlik;
samochodów ciężarowo-osobowych wysokiej mobilności Mustang;
trójwspółrzędnych radarów średniego zasięgu Odra;
modernizację okrętów typu 151 (czyli małych okrętów rakietowych projektu 660; w Marynarce Wojennej są trzy takie jednostki: ORP Orkan, Grom i Piorun – przyp. red.)
Moja uwaga - Orki też nie ma choć v-min. BK na wcześniejszym posiedzeniu połączonych sejmowych komisji ON i gospodarki morskiej mówił:* Budżet MON'18: wyd. maj. 10,85 mld (PMT 6,7 mld), wyd. bież. 2,9 mld, uposaż. 9,8 mld, emer. 6,7 mld - ogółem 40,3 mld a cała ON 41,14 mld
* Priorytety PMT w 2018: Wisła, Piorun, CSAR SOF, łączność, Kormoran II, Ślązak, MJR, Liwiec, Homar, Rak, Regina, Leo2PL, Spike dla KTO, VIP (poza)
* Ciekawe, że w budżecie NIE MA śmigłowców CSAR/ZOP, może to jakiś błąd, ale nie ma...
Plusem jest, że - dalej BK:IU zapowiada w latach 2018-19 umowy na 19 jedn. za 8-9 mld zł Orka, Ratownik, Supply, Bałtyk, Kormorany, motorówki, kutry, bez Czapla/Miecznik
Tyle w skrócie. Niedługo pewnie Tomasz Dmitruk wszystko świetnie przygotuje i pojawi się na stronie DzZb.to nie jest tak, że mamy ambicje od początku do końca zbudować OP w Polsce, bo znamy nasze zdolności