Waldek K pisze:Krzysztofie, coś mi się przypomina, że Szwedzi, tego jednego A17 to nam cały czas proponowali jako rozwiązanie tymczasowe i celem zapoznania się z ich technologią podczas remontu i modernizacji. Fakt, że szału taka oferta nie robi, ale też chyba nie mogą sobie pozwolić na nic więcej. Mają obecnie 2 x A17 i 3 x A19 i przynajmniej jedna jednostka jest zawsze modernizowana. A Rosja bliziutko...
Przeczytałem "nowy" plan modernizacji MW cały czas mocno trzymając się krzesła, gdyż spodziewałem się, że zaraz przeczytam coś, co mnie z niego zrzuci.... i co? I nic. Siedzę jak siedziałem. Żadnych nowości, nic poważnego nie doszło, nic nie wyleciało. Jedyne poważne zmiany to czwarta "Orka" jako opcja i przywrócenie "Miecznika" i "Czapli" połączonych w jednym programie. Niestety wygląda to na takie samo chciejstwo jak zawsze. O ile wcześniejsze zapowiedzi dot. m.in. wstrzymania M+C martwiły, to jednak pokazywały, że ktoś realnie zweryfikował te programy tak pod względem organizacji pracy IU, samej budowy okrętów jak i finansowym. Teraz mamy program pod hasłem: obiecujemy to samo, co poprzednia ekipa. I kto jeszcze zarzuci, że nie ma ciągłości w planowaniu?

Waldku, ja przede wszystkim zauważam zasadniczą różnicę w przekazie IU i samego MON. Popatrz na terminy ORKI, podawane przez IU, i popatrz na terminy padające w wypowiedziach AM, Dworczyka itp.
Pytanie, jak długo IU utrzyma się w takiej postaci, jak obecna?
Co do Szwedów - zdaję sobie sprawę z ich ograniczeń, ale w tak ważnym kontrakcie to jest ich problem, nie nasz.
My, teoretycznie

, mamy innych dostawców do wyboru. Od nich nikt, poza nami, w dajacej się przewidzieć przyszłości, nie kupi żadnego OP.
Powiem więcej - jestem mocno rozczarowany ich tempem prac nad A26. W ciagu minionego roku postep w pracach jest IMHO ślamazarny. Rękodzieło artystyczne...
Zobaczymy, jaki będzie przekaz wysłany do publikatorów pod koniec września - to raptem niecałe trzy tygodnie.
Uwaga końcowa - w tym planie brak miejsca na ADELE.
I jeszcze jedno - ani słowa o programie RYBITWA
