Jakie są postępy przy budowie Gawrona?

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2033
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

No co, ma fantazję i bogatą wyobraźnie?,a wierszówka leci i chyba tylko o to autorowi chodziło.
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 5085
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Post autor: Marmik »

Autorowi być może o to chodziło :wink: . Natomiast w całej sprawie właśnie o to (czyli klepanie trzy po trzy) nie chodzi :-( .
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Post autor: domek »

To raczej jest oparcie sie na powiedzeniu lepszy wrubel w garsci niz korweta na papierze :D :D :D

No ale oparcie sie o jedna z najslabszych marynarek wojennych swiat a by nam oczywiscie uwlaczalo . :lol: :lol: :lol:


pozdrawiam :)
Dziadek
Posty: 646
Rejestracja: 2005-10-23, 17:52

Post autor: Dziadek »

Kilka dni temu słyszałem w TV jak minister Klich, bodajże podczas wizyty w Kijowie, mówił o nawiązaniu współpracy z ukraińcami w temacie modernizacji ich okrętów, z których, jak to określił, "wiele" zostało zbudowanych w Polsce oraz, że złozył ukraińcom propozycję zakupu korwet wielozadaniowych, z których obecnie prototyp powstaje w Gdyni. Dodał, że współpraca ma służyc pozyskaniu przez obie marynarki nowoczesnych okrętów zdolnych do współdziałania z NATO oraz znacznie obniżyć koszty produkcji.

PS. Tyle zapamiętałem z telewizora ;)
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4127
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Post autor: crolick »

Dziadek pisze:złozył ukraińcom propozycję zakupu korwet wielozadaniowych, z których obecnie prototyp powstaje w Gdyni. Dodał, że współpraca ma służyc pozyskaniu przez obie marynarki nowoczesnych okrętów zdolnych do współdziałania z NATO oraz znacznie obniżyć koszty produkcji.
:hahaha:
O tu mi kaktus jak Ukraińcy mają na to forsę. Zresztą już u samych początków projektu Ukrainie proponowano współudział, ale wyszło jak zawsze...
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Piotr S.
Posty: 2405
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

A to ciekawa sprawa ,że zaproponowano ukraińcom gawrona ,tym bardziej ,że Ukraina jest zainteresowana turecką korwetą (tak podaje TW z listopada ) którą turcy zwodawali nie tak dawno
Aby jeszcze było ciekawiej to nawet Kanada jest też zainteresowana tureckim okretem .
To ogólnie dziwna sytuacja bo przed rozpoczęciem gawrona planowano,że trzy państwa Polska Turcja ,Ukraina bedą budować wspólny okręt co wyszło z tego to widać najlepiej na tym wyjdzie bez watpienia Turcja która jeszcze raz udowadnia ,że jest znaczacym graczem w budowie okretów .Pamietam też ,ze mówiono ,ze Polska ma wiekszy potecjał i mozliwosci w budowie okretów niż turcja ,tak twierdził przed laty mieśięcznik Raport
domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Post autor: domek »

Piotr S. pisze:A to ciekawa sprawa ,że zaproponowano ukraińcom gawrona ,tym bardziej ,że Ukraina jest zainteresowana turecką korwetą (tak podaje TW z listopada ) którą turcy zwodawali nie tak dawno
Aby jeszcze było ciekawiej to nawet Kanada jest też zainteresowana tureckim okretem .
To ogólnie dziwna sytuacja bo przed rozpoczęciem gawrona planowano,że trzy państwa Polska Turcja ,Ukraina bedą budować wspólny okręt co wyszło z tego to widać najlepiej na tym wyjdzie bez watpienia Turcja która jeszcze raz udowadnia ,że jest znaczacym graczem w budowie okretów .Pamietam też ,ze mówiono ,ze Polska ma wiekszy potecjał i mozliwosci w budowie okretów niż turcja ,tak twierdził przed laty mieśięcznik Raport
I to jest wielka prawda :) :) tylko że to chodzi o stocznie a nie ten dowcip

marynarki wojennej :P :P teoretycznie nasze stocznie są w stanie postawić na wodzie dowolną jednoske i wydokować ale ile wydokować to niewiem :oops: przynajmniej kadłuby :P :P


pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

no, to zatopiony....

Post autor: polsteam »

no, to zatopiony....


długo się trzymał... ale w końcu (za PO) zdaje się ostatecznie padać...

podtapiać zaczął już Miller (SLD)...


jak Miller "kładł stępkę", to z wielką pompą i "rozumiało się", że w ślad za tym pójdzie finansowanie... no bo by przeciez Miller nie pokazywał się medialnie przy przedsięwzięciu, które miałby udupić...

ale w ślad... nie poszło finansowanie

kolejne rządy nic nie pomogły, a PO ostatecznie dobija Gawrona...



i jeszcze wyjdzie na to, ze "to przez stocznię" ;)

(a, że państwo nie dało finansowania na budowę i dlatego ona ugrzęzła już dawno, to się nie będzie "na górze" pamiętało i o tym mówiło... no, chyba, ze będzie to dla PO okazja do "dokopania" poprzednikom...)




MON wstrzymuje kontrakt wart 600 mln złotych


Rzeczpospolita 2008-11-24


Korwety typu Gawron (projektu 621) - seria korwet wielozadaniowych
zaprojektowanych według koncepcji MEKO A-100 z niemieckiej stoczni
Blohm und Voss w Hamburgu. Zaplanowano produkcję siedmiu jednostek tego
typu, wykonawcą wszystkich okrętów miała być Stocznia Marynarki
Wojennej w Gdyni. Stępkę pod pierwszy okręt tego typu położono w
styczniu 2001 r.

Stocznia wojenna ma kłopoty finansowe. Ucierpieć mogą projekty o
kluczowym znaczeniu dla obronności - m.in. budowa korwety Gawron.
Według informacji "Rz" resort obrony zwleka z podpisaniem umowy z
dostawcą jej wyposażenia
Korwety typu Gawron (projektu 621) - seria korwet wielozadaniowych
zaprojektowanych według koncepcji MEKO A-100 z niemieckiej stoczni
Blohm und Voss w Hamburgu. Zaplanowano produkcję siedmiu jednostek tego
typu, wykonawcą wszystkich okrętów miała być Stocznia Marynarki
Wojennej w Gdyni. Stępkę pod pierwszy okręt tego typu położono w
styczniu 2001 r.

Zagrożona jest budowa pierwszego wojennego okrętu powstającego w wolnej
RP - korwety Gawron, najdroższego przedsięwzięcia w marynarce, o
wartości znacznie przekraczającej 1,2 mld zł.

Zenon Kosiniak-Kamysz, wiceminister obrony narodowej odpowiedzialny za
modernizację armii, potwierdza, że ze względu na kłopoty stoczni MON
wstrzymuje podpisanie kontraktu z Thales Nederland na wyposażenie
korwety w skomplikowany elektroniczny system walki. Ma on kosztować
ponad 600 mln zł. Holendrzy wygrali w tym roku przetarg, a Marynarka
Wojenna wynegocjowała szczegóły zamówienia na integrację systemów
radarowych, rozpoznania i uzbrojenia. Sytuację komplikuje fakt, iż
start inwestycji zależy też od uzgodnień offsetowych z zagranicznym
dostawcą tych systemów.

- Gdyby stocznia upadła, armia miałaby problem nie tylko z dokończeniem
Gawrona, ale także remontem głównej jednostki logistycznej ORP "Admirał
Xawery Czernicki" - mówi wiceminister.

Marynarka Wojenna nie dopuszcza myśli o upadku stoczni, bo tylko ona w
kraju dysponuje technologią remontowania systemów bojowych
eksploatowanych aktualnie okrętów.

Stocznia, która co roku dostaje wielomilionowe zlecenia remontowe od
marynarki, miała finansowe kłopoty już w przeszłości. Firma została w
2005 roku skomercjalizowana, a potem dokapitalizowana kwotą 50 mln zł
przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Potem jednak pojawiły się zarzuty, że
pieniędzy nie wykorzystano do zmodernizowania spółki.

Kolejne próby uzdrowienia firmy nie przynosiły długofalowych efektów.
Spółka już kilkakrotnie traciła płynność finansową, a zdaniem
przedstawicieli ARP próby jej naprawy rozbijały się o opór silnego
lobby związkowego.

Związkowcy rewanżują się agencji zarzutami o nietrafione decyzje
kadrowe. Dziś sytuacja się stabilizuje. Rzecznik agencji Roma Sarzyńska
mówi: - Na pewno nie rozważamy upadłości stoczni. MON i ARP szukają
natomiast branżowego partnera, który wniósłby do spółki nowe
technologie. Zrestrukturyzowany zostanie też majątek SMW, przede
wszystkim tereny niewykorzystywane do produkcji okrętów.

Pod wpływem kryzysu w spółce NWZA pod koniec października odwołało
prezesa stoczni Andrzeja Koznowskiego. Mówi się, że poległ w wojnie ze
związkami, nie miał też poparcia dla swych planów 1,3-tys. załogi.
Zakładowa "Solidarność" zaznacza, iż po doniesieniu do prokuratury
czeka teraz na wyjaśnienie niektórych działań byłego prezesa.

Dopiero w ostatnich dniach gdyńska stocznia zaczęła przysyłać MON
faktury za wykonane usługi. - Zweryfikujemy te rachunki i zapłacimy
tylko za wykonane zlecenia - mówi wiceminister Kosiniak-Kamysz. -
Specjalnej, nadzwyczajnej ratunkowej kroplówki dla SMW nie będzie -
podkreśla wiceminister.

Zbigniew Lentowicz
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: no, to zatopiony....

Post autor: polsteam »

polsteam pisze:
za "Rzeczpospolitą":

- Gdyby stocznia upadła, armia miałaby problem nie tylko z dokończeniem
Gawrona, ale także remontem głównej jednostki logistycznej ORP "Admirał
Xawery Czernicki" - mówi wiceminister.

najwyżej mnie wyprowadzicie z błędu... (nie znam się na mar-woju)...

ale przecież już nawet Toruń czy jakis inny duży desantowiec był ostatnio remontowany w "Naucie" (która wygrała przetarg)...

Czernicki to okręt chyba nawet "jeszcze mniej bojowy" niż Toruń... więc tym bardziej nadaje się do remontu w DOWOLNEJ polskiej stoczni remontowej...

"Nauta" czy gdańska "Remontowa" z pocałowaniem ręki przyjęłyby kontrakt na remont Czernickiego...
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Okręty remontowała całkiem niedawno i Gryfia i MSR. Obydwie jednak nie cenią tego klienta i dziś chyba w przetargach na remonty nawet nie startują. Za to na ostatnie remonty okrętów 8 FOW startowała stocznia Peene Werft z Wolgast. Jak na razie udało się naszym "wymigać" względami proceduralnymi, ale pewnie do następnego przetargu Niemcy przygotują się lepiej. Zresztą do Wolgast jest ze Świnoujścia znacznie bliżej niż do Gdyni czy też Szczecina.
Waldek K
Posty: 2028
Rejestracja: 2004-01-30, 10:16
Lokalizacja: Szałsza

Post autor: Waldek K »

polsteam, to nie jest żadna nowość. W ostatniej nTW (a może MSiO?) była informacja, że warunkiem podpisania ze stocznią umowy na zintegrowany system walki (piszę z pamięci, więc sorry za nieścisłości w nazewnictwie) jest rozwiązanie problemów zakładu. Skoro stocznia wiedząc o tym warunku, świadomie go nie spełniła, a może spełnić nie zdołała, to mamy skutek.
Nawet się bardzo nie dziwię. Gdybym zlecił np. stolarzowi :wink: wykonanie mebli i miał mu w połowie roboty wpłacić kolejnę transzę pieniędzy, a dowiedziałbym się, że jego warsztat ma problemy, to pewnie też wstrzymałbym się, aż je rozwiąże.

Nie bronię tu żadnych decyzji politycznych i nie chciałbym być posądzony o sprzyjanie komukolwiek.
Piotr S.
Posty: 2405
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Nie oszukujnmy się wine za ten stan ponosi w całości strona rządowa wszelkie zrzucenie tego na stocznie to typowy sabotaż tej opcji politycznej ,która na kierunku morski robi wszystko aby zniszczyć ten dorobek.
Jak można było dopuscić do takiej sytuacji ,że budowana korweta nie ma rzadnych finansowych zabezpieczeń ,kupowanie wszystkiego na raty dla tego okrętu świadczy tylko o jednym ,że opcja ,która rzadzi w naszym kraju nie ma sensownych rozwiazań co do PMW
Można przypuszczać dziś ,ze PO przygotowuje nas na spektakularną porażke programu gawron i to w sytuacji ,gdzie PMW osiagneła już punkt bez powrotu co oznaczać będzie jej powolną degradację lub upadek
domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Post autor: domek »

Piotr S. pisze:Nie oszukujnmy się wine za ten stan ponosi w całości strona rządowa wszelkie zrzucenie tego na stocznie to typowy sabotaż tej opcji politycznej ,która na kierunku morski robi wszystko aby zniszczyć ten dorobek.
Jak można było dopuscić do takiej sytuacji ,że budowana korweta nie ma rzadnych finansowych zabezpieczeń ,kupowanie wszystkiego na raty dla tego okrętu świadczy tylko o jednym ,że opcja ,która rzadzi w naszym kraju nie ma sensownych rozwiazań co do PMW
Można przypuszczać dziś ,ze PO przygotowuje nas na spektakularną porażke programu gawron i to w sytuacji ,gdzie PMW osiagneła już punkt bez powrotu co oznaczać będzie jej powolną degradację lub upadek

Wszystko jest wina stoczni ;[

przeros kadr stocznia na 1500 zaloge to takiego mikrusa w 3 miechy stawila by na wodzie

Najwiekszym bledem bylo niepostawienie kadluba na wodzie :P :P



pozdrawiam domek
Seba
Posty: 184
Rejestracja: 2008-04-16, 12:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: Seba »

Nie wiem czy się śmiać czy płakać nad tym co się u nas dzieje :? .


Niech sobie idioci pomyślą ile kasa straciliśmy i stracimy na Gawronach, ja rozumiem że to jest pierwsza ta jednostka budowana w kraju ale bez przesady. Przecież gdybyśmy skończyli go w normalnym czasie 3-4 lata to kto wie czy zyskalibyśmy zagranicznych kupców....
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2033
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

W listopadowym Naszym Morzu jest obszerny wywiad z Klichem na temat MW,w ciągu przyszłych 10 lat do służby wejdzie tylko 2 [słownie dwa]okręty Gawron plus jeden op niekreślonego jeszcze typu i tyle nie ma szans na nic więcej.Klichowi marzy się [od Donald marzy]sprzedaż kilku Gawronów za granice.
domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Post autor: domek »

:rotfl2: :rotfl: niemoge sie powstrzymac


pozdrawiam
ODPOWIEDZ