Strona 25 z 55
: 2009-01-19, 19:55
autor: Krzysztof Gerlach
Eléphant – fluita (nazywana też korwetą) zbudowana w Sardam, w Holandii, zwodowana w 1740. Nośność 650 ton, wyporność około 950 ton, wymiary: 122’ x 29’10” x 11’6”. Załoga ponad 130. Projektant Blaise Geslain. Uzbrojenie: 16 x 8-f. Zdobyta przez Anglików 20.02.1745 na Atlantyku, kiedy powracała do Francji z Mississippi mając na pokładzie 24 tysiące hiszpańskich talarów. Nie wcielona do Royal Navy.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
: 2009-01-20, 17:49
autor: Nowak Krzysztof
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów gabary DIGUE (1764).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
: 2009-01-20, 20:56
autor: Krzysztof Gerlach
Digue – gabara zbudowana w Hawrze jako własność Kompanii Wschodnioindyjskiej, zwodowana między 11.07. a 16.07.1764. Nośność 400-450 ton, wyporność około 600 ton, wymiary: 112’ x 25’ x 13’3”. Załoga: 31-85. Projektant Jean-Joseph Ginoux. Uzbrojenie: 8-20 dział (np. 20 x 6-f). Kupiona przez marynarkę wojenną w chwili rozwiązania Kompanii w 1770. W grudniu tego samego roku użyczona osobom prywatnym dla odbycia rejsu handlowego do Indii. We wrześniu 1771 sprzedana w Lorient armatorowi nazwiskiem Bourgeois. W styczniu 1774 znajdowała się w Nantes.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
: 2009-01-21, 17:56
autor: Nowak Krzysztof
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów gabary GROS VENTRE (1766).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
: 2009-01-21, 19:17
autor: Janusz Kluska
Panie Krzysztofie dziękuję za odpowiedź.
Poproszę o opisanie jednostek: Gogah (wod. 1884), Jouffroy (wod. 1887) i Niger (wod. 1884).
Pozdrawiam Janusz.
: 2009-01-21, 22:55
autor: Krzysztof Gerlach
Gros Ventre – gabara zbudowana w Bayonne przez Léona-Michela Guignace, zwodowana 8.11.1766. Nośność 350-400 ton, wyporność około 600 ton, wymiary: 113’ x 25’ x 13’. Załoga: 38-73. Projektant Jean-Joseph Ginoux. Uzbrojenie: 10 do 16 x 6-f. Odbywała rejsy m.in. na Ocena Indyjski. Wzięła udział w słynnej ekspedycji Kerguelena 1771-1772 na „Morza Południowe” – bezpośrednio dowodził nią wtedy por. Louis de Saint-Allouarn. Skreślona z listy floty w 1777, odtąd hulk (pływający magazyn) na Ile de France. Ostatni raz wspominana w 1779.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
: 2009-01-21, 22:56
autor: Krzysztof Gerlach
Gogah – żelazne awizo bocznokołowe zbudowane w Bombaju, zwodowane w 1884 i w tym samym roku kupione przez Francuzów. Wyporność 335 ton, silnik o mocy 100 koni nominalnych. Załoga: 45. W latach 1886-1887 w Kochinchinie. Od września 1887 hulk w Quang-Tchéou-Wan. W okresie 1894-1906 hulk w Sajgonie. Skreślone z listy floty w 1907 i sprzedane na rozbiórkę.
Jouffroy – żelazne awizo bocznokołowe zbudowane w Lorient-Caudan, zwodowane 21.04.1887. Wyporność 310 ton, silnik o mocy 220 koni, 1 kocioł. Wymiary: 45 x 7,3 x 1,5 m. Prędkość 7 węzłów. Załoga: 40. Uzbrojenie: 2 x 65 mm i 4 x 37 mm. W latach 1888-96 w rezerwie. W okresie 1898-1901 służyło w Gujanie. Skreślone z listy floty w 1910. Sprzedane do 1913.
Niger – bocznokołowa szalupa kanonierska zbudowana w Saint Denis nad Sekwaną, zwodowana w 1884. Wymiary: 20,1 x 5 x 0,95 m. Projektant por. Davoust. Przewieziona w częściach do Bamako i tam złożona. Służyła w Bamako, na Nigrze, w Sudanie, Senegalu – zatrudniona głównie w kartografii. Skreślona z listy floty w 1895, odtąd używana jako szalanda.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
: 2009-01-22, 17:59
autor: Nowak Krzysztof
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów fluity GIRONDE (1728).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
: 2009-01-22, 19:21
autor: Krzysztof Gerlach
Gironde – fluita zbudowana w Hawrze, zwodowana 21.08.1728. Nośność 500 ton, wyporność około 1000 ton, wymiary: 118’ x 31’6” x 11’10”. Projektant Jacques Poirier. Załoga: ponad 130. Uzbrojenie: 6 x 12-f, 20 x 8-f i 4 x 4-f. Od września 1737 przebudowywana w Rochefort (projektant Blaise Geslain) na jednostkę innego typu (zeszła na wodę w styczniu 1738). Odtąd nośność 500-560 ton, wyporność około 1000 ton, wymiary: 120’ x 32’6” x 12’. Załoga: 140-200. Uzbrojenie: 4 x 12-f, 20-24 x 8-f i 4 x 4-f. Zatonęła pod Le Croisic w 1748.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
: 2009-01-22, 21:15
autor: Janusz Kluska
Panie Krzysztofie dziękuję za odpowiedź.
Poproszę o opisanie jednostek: Héron (wod. 1883), Salamandre (wod. 1885) i Saphir (wod. 1886).
Pozdrawiam Janusz.
: 2009-01-22, 22:55
autor: Krzysztof Gerlach
Héron – żelazne awizo bocznokołowe zbudowane w stoczni firmy Claparède w Rouen, zwodowane w kwietniu 1883. Wyporność 500 ton, silnik o mocy 120 koni nominalnych. Załoga: 67. Uzbrojenie: 4 działa. W latach 1886-87 w Senegalu, w okresie 1891-94 w Rochefort. Skreślone z listy floty w 1900 i wystawione na sprzedaż w Lorient.
Salamandre – żelazne awizo bocznokołowe zbudowane w stoczni Dyle et Bacalan w Bordeaux, zwodowane 5.12.1884. Wyporność 300 ton, dwucylindrowy silnik o mocy 220 koni. Wymiary: 44,4 x 7,2 x 2,4 m. Projektant Daymard. Załoga: 37. Uzbrojenie: 2 x 85 mmm i 2 x 37 mm. W latach 1884-90 w Rochefort, w okresach 1886-87 i 1890-96 w Senegalu. Skreślone z listy floty w 1898.
Saphir – śrubowa szalupa kanonierska zbudowana w stoczni firmy Dubigeon, w Nantes, zwodowana w 1886. Wyporność 21 ton, silnik o mocy 9 koni nominalnych. Wymiary: 15,1 x 3,3 x 0,8 m. Prędkość 7 węzłów. Załoga: 13. Uzbrojenie: 2 działka rewolwerowe 37 mm (zamontowane obrotowo na stojakach na dziobie i rufie). Jedna nadbudówka. Maszynownia na otwartym pokładzie, komin wystający wysoko ponad tent rozpięty nad całym kadłubem. W latach 1887-90 w Gwinei i Gabonie jako tender fregaty Alceste. W 1890 w Kongo jako tender okrętu Minerve, w okresie 1896-97 tender okrętu Cigogne, w 1897 jednostka stacjonarna na rzece Muny w Gabonie. Skreślona z listy floty w 1897.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
: 2009-01-23, 17:38
autor: Nowak Krzysztof
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Bardzo proszę o opis danych i losów fluity GARONNE (1761).
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
: 2009-01-23, 19:26
autor: Krzysztof Gerlach
Garonne – fluita zbudowana w Hawrze, zwodowana 2.07.1761. Tonaż 710 ton, nośność 660-665 ton, wyporność około 1350 ton, wymiary: 144’6” (lub 140’) x 32’6” (lub 31’) x 14’6”. Załoga: 157-193. Projektant Jean-Joseph Ginoux. Uzbrojenie: 14 x 12-f i 20 x 8-f. W latach 1763-1766 kursowała do Saint Pierre, Gujany, Martyniki. Zatonęła w sztormie u brzegów Ile de France w grudniu 1770, skreślona wtedy z listy floty, ale BYĆ MOŻE wrak używany w charakterze hulka od 1771, a rozebrany dopiero w 1783.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
: 2009-01-23, 20:43
autor: Janusz Kluska
Panie Krzysztofie dziękuję za odpowiedź.
Poproszę o opisanie jednostek: Protée (wod. 1861), Pluvier (wod. 1881) i Rance (wod. 1888).
Pozdrawiam Janusz.
: 2009-01-23, 23:22
autor: Krzysztof Gerlach
Protée –awizo bocznokołowe zbudowane w Nantes, zwodowane w 1860 (w 1861 wyposażone do prób). Silnik o mocy 25 koni nominalnych. Załoga: 25. Uzbrojenie: 2 działa. Służyło w Gabonie. Skreślone z listy floty w 1868.
Pluvier – awizo bocznokołowe zbudowane w Cherbourgu, zwodowane 10.08.1881. Wyporność 490 ton, silnik o mocy 105 koni nominalnych. Załoga: 67. Uzbrojenie: 2 do 3 dział. W służbie od 1882. W 1884-85 należało do eskadry Courbeta. W latach 1886-87 w Tonkinie, w okresie 1892-94 stało w rezerwie w Sajgonie, w 1896 w rezerwie w Kochinchinie. Wystawione na sprzedaż w 1897. Skreślone z listy floty w 1898.
Rance – drewniany transportowiec-awizo zbudowany w Lorient, zwodowany 27.03.1888. Wyporność 1600 ton; silnik wykonany w Indret, o mocy 650 koni; jeden komin, jedna śruba; wymiary: 64 x 10,5 x 4,9 m. Okrągła rufa. Bark trójmasztowy. Prędkość 12 węzłów. Załoga: 107. Uzbrojenie: 6 x 140 mm, 2 x 90 mm, 4 działka rewolwerowe 37 mm. W 1894 wyprawiony z misją hydrograficzną na wody wokół Madagaskaru. W 1895 uczestniczył w walkach na Madagaskarze. Wrócił do Rochefort w 1896 i ponownie został wyprawiony z misją hydrograficzną na wody wokół Madagaskaru w 1899. Do 1902 lub 1908 stacjonował na Oceanie Indyjskim. Skreślony z listy floty w 1910. Sprzedany na rozbiórkę w Tulonie w 1911.
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
: 2009-01-24, 00:53
autor: AvM
Tak mowiac o tym kopiowaniu damnych,
to te wszystkie "madre" ksiazki bym jasnie panom kupil
pod warunkiem stworzenia banku danychch,
ale widze otworzona kiedys "spoldzielnia"
nie zyskuje poparcie,
a woli sie jednym mulem posluzyc, no cuz

Wszyscy maja zajecie na 10 lat jeszcze.