Może po kolei.
To odwracanie wież czasem się zdarza na każdym okręcie. Czasami ( nie namierzyłem kiedy ) wstawia się taka poprawka kierunki i/lub odległości, że obraca wieże o jakiś fikusny kąt ponad 90 stopni.
Nie zawracam sobie tym głowy, bo to jest przeznaczone do wymiany.
Domyślam się, że takie zachowani Liona to jakiś błąd, skoro nie ma w programie usuwania uszkodzeń?
Niekoniecznie.
Może jak działa program
Woda wlewa się do każdego rozszczelnionego pomieszczenia znajdującego się pod linią wodną.
Nierozszczelnionymi się nie zajmujemy.
Jeśli pomieszczenie jest nad linią wodną i ma wodę to ta woda się z niego wylewa w tempie 2x wolniejszym niż się wlewała.
Jeśli pomieszczenie znajduje się częściowo pod a częściowo nad linią wodną to wtedy zależy. Jeśli procentowa zawartość wody jest mniejsza niż aktualne zanurzenie pomieszczenia to woda się do niego wlewa, jak nie to wylewa. Jak jest idealnie taka sama to mamy stan równowagi.
Oczywiście położenie pomieszczenia uwzględnia aktualny przechył, przegłębienie, dodatkowe zanurzenie, falowanie itp.
W związku z tym, jeśli wszystkie pomieszczenia rozszczelnione w wyniku działania przeciwnika się zalały wodą do pełna ( czy do stanu równowagi ) to więcej się nie wleje ani litr i tak ma być.
Może to nie do końca słuszne historycznie, ale nie mam pomysłu jak określać puszczanie pod wpływem wody grodzi nienaruszonych przez przeciwnika.
Kiedy okręt strzela.
Kiedy ma sprawną wieżę oraz SKO. Jeśli wieża ma wbudowany dalmierz to może strzelać solo bez zewnętrznego SKO.
Wieża może mieć zasilania hydrauliczne, elektryczne oraz ręczne.
Przy czym zasilanie elektrohydrauliczne ( gdy silnik elektryczny napędza pompę hydrauliczną a ta wieżę ) to dla mnie zasilnie elektryczne takie samo jak dla silnika napędzającego zębatkę. Nie jestem aż tak dokładny i niezawodności nie określam.
Wieża z zasilaniem elektrycznym czy hydraulicznym może być obracana ręcznie, albo nie ( to określa parametr wpisywany ręcznie w definicji wieży ), choć wtedy działa zdecydowanie wolniej. Jeśli obracana ręcznie być nie może to jak mamy brak mocy hydraulicznej to wieże hydrauliczne stają, jak elektrycznej to elektryczne stają. Moc ręczna jest zawsze, nie uwzględniam wybijania obsługi. ( na razie

)
I teraz dochodzimy do sedna.
Wieża o napędzie mechanicznym działają jeśli mają odpowiednią moc.
Moc hydrauliczna jest zawsze jeśli jest sprawna choć jedna kotłownia lub choć jedno pomieszczenie typu UNIT ( takie jak np. na North Carolinie ).
Moc elektryczna jest dostępna zawsze jak wyżej + jeśli jest sprawne choć jedno pomieszczenie z generatorem dieslowskim/benzynowym.
Nie wnikam w ilość mocy, przewody elektryczne/hydrauliczne itp.
Dorobienie tych niuansów mam w planie na kiedyś tam czyli za 10+ lat
Czyli jeśli Lion dostał porządnie, ale nie groziło to wywrotką czy zatonięciem, to mógł dojść do stanu równowagi i woda się nie wlewała.
Jeśli miał sprawną choć jedną kotłownię to mógł strzelać.
Zachowanie programu poprawne, choć może czasem strzela za długo jak ten pokazywany kiedyś Yamato.
Pomieszczenie mogą się rozszczelnić same z siebie.
W czterech warunkach. Jeśli zanurzenie przekracza długość okrętu – przyśpieszam tonięcie tych co się zanurzyły
Jeśli przechył przekroczy ileś tam ( bodaj 100 stopni, żeby okręty które zrobiły grzyba kiedyś zatonęły )
Jeśli przechył „na dziób czy rufę” przekroczy ileś tam, żeby okręty się nie stabilizowały w pozycji pionowej tylko tonęły.
Oraz przypadek szczególny zalewania komór.
Jeśli wieża nie stoi na barbecie to związana z nią komora amunicyjna sama się nie zaleje nigdy ( chyba że okręt tonie )
Jeśli stoi na barbecie to jeśli środek wieży znajduje się pod wodą dłużej niż minutę bez przerwy to rozszczelnia się przynależna do tej wieży komora amunicyjna.
Symulacja wlewania się wody przez otwory w wieży itp. i zabezpieczenie przed strzelaniem spod wody.
Jest warunek żeby była ciągle pod wodą, bo przy ostrym falowaniu mogłoby się okazać, że wieża chwilowo wchodzi pod wodą i traci komorę, co jest niepoprawne.
Czy zachowanie Liona w tym kontekście było OK, to musisz sam ocenić.
Wciskasz 'A' – koniecznie duże A, i przełączasz widok z okrętu na układ płyt, jeszcze raz A i masz widok pomieszczeń. Błękitne to zalane wodą – im bardziej intensywny kolor tym więcej wody ( procentowo ). Zielony kolor oznacza wylewającą się wodę ( analogicznie ).