Strona 23 z 61
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-17, 03:31
autor: peceed
Piotr S. pisze: ↑2022-02-16, 22:33
Elbląg nie miał takich możliwości z przyczyn politycznych po mimo ,że w okresie przedwojennym prosperował obok trzech większych portów Gdyni,Gdańska i Królewca i dopiero teraz zostanie przywrócony tym czym był wcześniej .
Elbląg był wielkim zagłębiem przemysłowym, te statki do i z Elbląga przywoziły towary do i z Elbląga!
Po wojnie transport morski przeszedł rewolucję, niemieckich firm w Elblągu nie ma, Niemców zresztą też.
Nic zatem nie zostanie przywrócone, każda mająca mózg firma zainstaluje się w Trójmieście.
Sytuacja przypomina mi likwidacją gimnazjów, argumenty są na poziomie "bo jak nie było gimnazjów to dzieci były grzeczniejsze".
Elbląg powinien sobie wybudować nitkę szybkiej kolei do Gdańska, aby na wstępie zostać jego sypialnią. To byłby największy impuls rozwojowy - napływ ludności i rozwój rynku nieruchomości. O przekopie można by pomyśleć gdyby rzeczywiście okazał się potrzebny.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-17, 17:35
autor: Piotr S.
peceed pisze: ↑2022-02-17, 03:31
Piotr S. pisze: ↑2022-02-16, 22:33
Elbląg nie miał takich możliwości z przyczyn politycznych po mimo ,że w okresie przedwojennym prosperował obok trzech większych portów Gdyni,Gdańska i Królewca i dopiero teraz zostanie przywrócony tym czym był wcześniej .
O przekopie można by pomyśleć gdyby rzeczywiście okazał się potrzebny.
Podaj mi przyczyny dlaczego miał by być nie potrzebny ? idąc tym tokiem to nigdy by nic nie zbudowano po co budować było Gdynię skoro był gotowy port w gdańsku
byli też tacy którzy krzyczeli po co budujemy zaporę w Czorsztynie, a jak przyszedł czas powodzi to okazało się ,że zapora w Czorsztynie jest potrzebna , Innym przykładem jest wypowiedz Tuska , który mówił ,że budowa tunelu pod Świną przekracza nasze możliwości ,a niech mi ktoś powie po co wybudowano tunel na S2 w Warszawie przecież można było tam zrobić drogę na powierzchni czyli to też okazuje się niepotrzebne i można to tak ciągnąc bez końca .
wypowiedz Tuska po niżej
https://wpolityce.pl/polityka/541872-ni ... nie-bedzie
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-17, 19:18
autor: peceed
Piotr S. pisze: ↑2022-02-17, 17:35
peceed pisze: ↑2022-02-17, 03:31
O przekopie można by pomyśleć gdyby rzeczywiście okazał się potrzebny.
Podaj mi przyczyny dlaczego miał by być nie potrzebny ?
Bo taniej i lepiej będzie rozbudowywać porty w Gdańsku i Gdyni? Natomiast jeśli to taka super inwestycja ekonomiczna, to niech wystartuje konsorcjum prywatne które sfinansuje inwestycję.
Piotr S. pisze: ↑2022-02-17, 17:35
idąc tym tokiem to nigdy by nic nie zbudowano po co budować było Gdynię skoro był gotowy port w gdańsku
To największa pomyłka inwestycyjna dwudziestolecia międzywojennego, nie wiadomo tylko czy bardziej kula u nogi czy kamień u szyi.
Piotr S. pisze: ↑2022-02-17, 17:35
Innym przykładem jest wypowiedz Tuska , który mówił ,że budowa tunelu pod Świną przekracza nasze możliwości
I była mowa o 2 następnych latach budżetowych.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-17, 19:52
autor: Piotr S.
To największa pomyłka inwestycyjna dwudziestolecia międzywojennego, nie wiadomo tylko czy bardziej kula u nogi czy kamień u szyi.
Z tą Gdynią to ty tak na poważnie czy dla jaj bo większych bzdur w tej materii jeszcze nie widziałem .
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-25, 18:21
autor: Napoleon
To największa pomyłka inwestycyjna dwudziestolecia międzywojennego, nie wiadomo tylko czy bardziej kula u nogi czy kamień u szyi.
Niezbyt często (jeśli w ogóle) zgadzam się z Piotrem S., ale tym razem muszę zadać to samo pytanie. To na serio czy tak dla jaj? Bo jak dla jaj - to wszystko w porządku. Ale jeżeli na serio, to......

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-26, 01:06
autor: peceed
Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-26, 20:08
autor: cochise
peceed pisze: ↑2022-02-26, 01:06
Na serio....
Mam wrażenie, że ktoś tu ma braki z historii 20 lecia międzywojennego .....
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-26, 20:24
autor: SmokEustachy
peceed pisze: ↑2022-02-26, 01:06
Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
Przeładunek w Gdańsku był mocno utrudniony kufnia.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-26, 21:27
autor: peceed
SmokEustachy pisze: ↑2022-02-26, 20:24
peceed pisze: ↑2022-02-26, 01:06
Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
Przeładunek w Gdańsku był mocno utrudniony kufnia.
I co z tego? To było źródło dochodów Gdańska, a jakby robili za duże problemy to nasza armia dość szybko by tam zrobiła porządek.
W Gdyni natomiast mogliśmy zrobić niewielki port - bazę marynarki wojennej mogący służyć jako rezerwa.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-26, 22:16
autor: Peperon
peceed pisze: ↑2022-02-26, 21:27
I co z tego? To było źródło dochodów Gdańska, a jakby robili za duże problemy to nasza armia dość szybko by tam zrobiła porządek.
W Gdyni natomiast mogliśmy zrobić niewielki port - bazę marynarki wojennej mogący służyć jako rezerwa.
Skoro według Ciebie stworzenie portu w Gdyni było poronionym pomysłem, to jak wyjaśnisz fakt, że w tej części Bałtyku Gdynia była główną bazą Kriegsmarine, a nie Gdańsk ?
Jeśli do Gdyni musieliśmy dopłacać, to jak wyjaśnisz fakt, że w roku 1938 miała większe obroty od Gdańska ?
I na koniec jeszcze takie pytanko. Jak ocenisz moje wrażenie, że cochise ma rację ?
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-27, 02:30
autor: SmokEustachy
peceed pisze: ↑2022-02-26, 21:27
SmokEustachy pisze: ↑2022-02-26, 20:24
peceed pisze: ↑2022-02-26, 01:06
Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
Przeładunek w Gdańsku był mocno utrudniony kufnia.
I co z tego? To było źródło dochodów Gdańska, a jakby robili za duże problemy to nasza armia dość szybko by tam zrobiła porządek.
W Gdyni natomiast mogliśmy zrobić niewielki port - bazę marynarki wojennej mogący służyć jako rezerwa.
Nie. Gdańsk był pod egida Ligi Narodów.
W latach dwudziestych Gdańsk robił trudności a po Gdyni kwilił że mu zabieramy.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-27, 11:04
autor: Napoleon
Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
Dotuje?! A skąd takie informacje?! Tak jak pisze Smok, Gdańsk był wolnym miastem pod egidą LN. Myśmy co najwyżej reprezentowali go na forum międzynarodowym - i tyle. Ze względów politycznych trudno było o to, by polegać na porcie którego się nie kontroluje! Gdynia była inwestycją absolutnie niezbędną i trafioną. Pisanie, że była niepotrzebna, to jakiś absurd!
Przecież Gdynia przejęła znaczną część tego co przeładowywał wcześniej Gdańsk, znacząco obniżając jego rangę. Jak mógł być nierentowny port, który w 1938 roku przeładował 8,7 mln ton towarów? Skoro Gdańsk przed I wojną chyba nawet nie przeładowywał więcej niż 3 mln ton (a jeśli nawet, to niewiele więcej).
Skoro według Ciebie stworzenie portu w Gdyni było poronionym pomysłem, to jak wyjaśnisz fakt, że w tej części Bałtyku Gdynia była główną bazą Kriegsmarine, a nie Gdańsk ?
Tak nawiasem, to z tego co się orientuję (?) lokalizację portu wybierano także pod katem przydatności militarnej.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-02-27, 11:36
autor: peceed
Peperon pisze: ↑2022-02-26, 22:16
Skoro według Ciebie stworzenie portu w Gdyni było poronionym pomysłem, to jak wyjaśnisz fakt, że w tej części Bałtyku Gdynia była główną bazą Kriegsmarine, a nie Gdańsk ?
Jeśli do Gdyni musieliśmy dopłacać, to jak wyjaśnisz fakt, że w roku 1938 miała większe obroty od Gdańska ?
I na koniec jeszcze takie pytanko. Jak ocenisz moje wrażenie, że cochise ma rację ?
1) Bo znaleźli głupcy którzy im ją sfinansowali łupiąc własne społeczeństwo.
2) Dobry Miś na miarę naszych możliwości ma zgnić do jesieni a potem robi się protokół zniszczenia.
W wypadku portu trzeba było ciągnąć iluzję sukcesu dalej - czyli dotować niedochodowy eksport i dotować jego transport koleją, jednocześnie blokując wykorzystanie portów niemieckich do których towary mogły płynąć nawet barkami.
3) Słabo. Sanacyjna propaganda sukcesu nigdy chyba nie miała się lepiej, choć sanatorów już nie ma.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-03-02, 23:14
autor: Napoleon
Peceed, wybacz, ale to już chyba jest szaleństwo... Piszesz niedorzeczności.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-03-03, 15:16
autor: cochise
peceed pisze: ↑2022-02-27, 11:36
1) Bo znaleźli głupcy którzy im ją sfinansowali łupiąc własne społeczeństwo.
2) Dobry Miś na miarę naszych możliwości ma zgnić do jesieni a potem robi się protokół zniszczenia.
W wypadku portu trzeba było ciągnąć iluzję sukcesu dalej - czyli dotować niedochodowy eksport i dotować jego transport koleją, jednocześnie blokując wykorzystanie portów niemieckich do których towary mogły płynąć nawet barkami.
3) Słabo. Sanacyjna propaganda sukcesu nigdy chyba nie miała się lepiej, choć sanatorów już nie ma.
... już mam pewność....
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2022-03-09, 19:52
autor: domek
W pewnym sęsie Gdańsk poszedł w ślady Gdyni

port północny terminal kontenerowy .Opuszczenie szlaku Motława martwa wisła okazał się nieodzowny
