Strona 22 z 38
: 2008-04-27, 23:09
autor: ZH
JB pisze:
Stocznia Jiangnan jest częścią koncernu CSSC (China State Shipbuilding Corporation), jej filiami są stocznia Qiuxin w Szanghaju i stocznia w Zhangjiagang (Jiangnan Shipyard - Zhangjiagang branch). Na zdjęciach satelitarnych z 4 lutego 2006 roku w stoczni Jiangnan widać 6 kadłubów jednostek typu "Houbei" (w tym 4 na wodzie, a cztery okręty widać w części Qiuxin). Stocznia Jiangnan jest przenoszona (również stocznia szanghajska Hudong też należąca do koncernu CSSC) na wyspę Changxing leżącą u ujścia rzeki Huangpu do Jangcy. Spowodowane jest to pozyskiwaniem terenów na wystawę Expo 2010 (na brzegach Huangpu między mostami Lupu i Nanpu).
Rozpoczęcie budowy katamaranów rakietowych w trzeciej stoczni szanghajskiej (wygląda mi ona na stocznię Hangjian w dzielnicy Pudong na wschodnim brzegu Huangpu) może oznaczać, że przejmuje ona rolę stoczni Jiangnan na czas przeprowadzki i że produkcja tych okrętów nie skończy sie w 2008 roku.
Na koniec kilka słów o bazach, w których stacjonują te okręciki. Są to małe obiekty na uboczu wielkich portów. Jedną, na obszarze podległym ESF, wskazał ZH. Drugą, gdzie bazują katamarany Floty Morza Północnego, jest prawdopodobnie Lingshanwei koło Cingtao (na zdjęciu satelitarnym jeszcze ich nie widać, są tam cztery okrety rakietowe typu "Houxin". Zdjęcia tej bazy można obejrzeć w postach w tym temacie.
JB
Zaskoczę Pana, otóż w znajdującym się w budowie ogromnym kompleksie stoczniowym na wyspie Changxing rozpoczęto już produkcję i budują tam m.in. okręty typu 022. Również ta mała stocznia której zdjęcie wkleiłem wcześniej, to nie to, o czym Pan mówi. Produkcja jest tam prowadzna od 2006r. a zobaczyć można ją tu:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=31.1 ... 9&t=h&z=18
Jeśli zaś chodzi o bazy, to stacjonują również w Lushun (minimum 4 okręty) i w Guangzhou (również minimum 4 okęty)
ZH
: 2008-04-27, 23:21
autor: ZH
Kompleks stoczniowy na wyspie Changxing i budowany katamaran typu 022

ZH
: 2008-05-01, 21:56
autor: janik41
: 2008-05-01, 21:56
autor: pothkan
: 2008-05-01, 22:16
autor: Wicher
Cytując za klasyką polskiej kinematografii: "Mają rozmach, sk......ny"

: 2008-05-03, 16:57
autor: JB
Ja znalazłem, że pr.
6602 to ścigacz typu
Kronsztadt (pr. 122bis). Chińczycy otrzymali 6 sowieckich jednostek tego typu, dwie złożono z części dostarczonych przez ZSRS, a 12 wybudowano korzystając z licencji (ozn. projektu - 6602).
JB
: 2008-05-03, 18:22
autor: nek
JB pisze:Ja znalazłem, że pr.
6602 to ścigacz typu
Kronsztadt (pr. 122bis). Chińczycy otrzymali 6 sowieckich jednostek tego typu, dwie złożono z części dostarczonych przez ZSRS, a 12 wybudowano korzystając z licencji (ozn. projektu - 6602).
JB
http://military.china.com/zh_cn/zghj/ph ... 4/6604.htm
http://military.china.com/zh_cn/zghj/ph ... -6/P-6.htm
Chyba sami Chińczycy znają oznaczenia swoich projektów

: 2008-05-03, 18:29
autor: pothkan
Ja bym nie dał głowy... Ponoć w PRL-u wiedzę o PMW czerpano często z "importowanych" Weyersów
Choć rzeczywiście, lepiej zawierzać stronom chińskim, niż zachodnim... ale nie bezkrytycznie.
Przy okazji, polecam:
http://60.250.180.26/home.html
Strona wróciła po ponad rocznej nieobecności w sieci, za to poszerzona o m.in. MW ChRL oraz Tajwanu po 1949 r.
Małe polonica (ze zdjęciami!):
http://60.250.180.26/taiwan/4501.html
http://60.250.180.26/taiwan/4506.html
A historia chińskich "122bisów" została dobrze opisana przez J. Cichego w OW nr 79.
: 2008-05-03, 19:40
autor: JB
Ja korzystałem z tego artykułu:
http://www.china-defense.com/naval/hain ... ss_01.html. Projekt
6604 to ponoć ulepszony typ
Kronsztadt, który nie wszedł do produkcji seryjnej.
JB
: 2008-05-03, 23:20
autor: nek
Tylko że również z tego artykułu o Hainanach wynika że projekt
6604 to przedłużone
Kronsztady 122bis które Chińczycy budowali od 1957 na licencji z sowiecką armatą 85 mm aż do czasu wejścia do służby Kronsztadów z chińską armatą 57 mm czyli pierwszych seryjnych
037
nek
: 2008-08-20, 14:18
autor: dessire_62
Ladny ? a jakie kolory .

: 2008-08-22, 19:19
autor: dessire_62
Chińczycy nie chcieli rozdmuchiwać pierwszej od czasu II wojny światowej wizyty okrętu wojennego z Japonii. Nie było ani serdecznych zapewnień o przyjaźni, ani głębokich symboli pojednania. Oficjalnie okręt przybył z pomocą dla ofiar trzęsienia ziemi. Mimo to wpłynięcie "Sazanami" do portu było znaczącym gestem odprężenia między obu azjatyckimi rywalami, którzy od czasów wojny nigdy tak naprawdę się nie pojednali.
http://wiadomosci.onet.pl/1500003,2678,kioskart.html
: 2008-08-24, 11:28
autor: dessire_62
: 2008-08-24, 17:17
autor: Piotr S.
Odnosze wrażenie ,że Chiny troche wychamowały w budowie dużych jednostek mam na mysli niszczyciele , których jakoś nie widać w budowie w większej liczbie po zbudowanych w ostatnich latach kilku kilku udanych jednostek z własnych stoczni ,ciekawe co jest hamulcem ?
: 2008-08-24, 17:35
autor: dessire_62
Być może cała stal poszła na budowę stadionów .
Pozdrawiam.
: 2008-08-27, 10:23
autor: Piotr S.
A co słychać w kwesti budowy chińskich lotniskowców dwa lata temu było o tym głośno podawano spekulacyne dane ,że w budowie znajdują sie aż trzy jednostki po ponad 40 tyś ton .
Czy aktualnie są jakieś już ? wiarygodne informacje ,że na 100 % taka jednosta jest budowana i czy można poprzeć to jakimiś faktami .