Troche do dyskusji na timberships.
Jak pisalem , wole sie tematu trzymac tutaj.
kgerlach pisze:
Natomiast uzbrojenia bezpośrednio po przebudowie na liniowiec śrubowy, czyli w 1855, po prostu nie znam.
To jest chyba tylko literowka, ale warto sie tematowi przyjzec blizej.
Radogna pisze:
"A fine 1858 andò in disarm o a Castellammare di Stabia per modifiche agli alberi maggiori e per essere trasformato a elica, con l’installazione di 4 caldaie tubolari e una macchina a vapore Maudslay & Field di 450 cav. nom.
a movimento diretto, im barcata a Londra il 17 giugno 1857 sul vapore "King William” com andato dal cap. Robert Woodworth, costata Lstg. 11.553/13/7."
wedlug google:
"Pod koniec 1858 roku okręt został odstawiony do bazy w Castellammare di Stabia w celu modyfikacji wałów głównych i przebudowy na napęd śrubowy, z instalacją czterech kotłów rurowych i 450-konnego silnika parowego Maudslay & Field z napędem bezpośrednim.
Okręt został oddany do służby w Londynie 17 czerwca 1857 roku na parowcu „King William” dowodzonym przez kapitana Roberta Woodwortha. Koszt budowy wyniósł 11 553 funtów szterlingów i 13 szylingów"
w tlumaczeniu jest blad, to maszyna zostala wyslana z Londynu,
ale nie jak Radogna podaje 17 czerca tylko 11 czerwca
Public Ledger and Daily Advertiser - Monday 04 May 1857
LONDON Entered outwards 2 May, for Naples King William, Woodworth
Lloyd's List - Thursday 11 June 1857
LONDON Cleared outwards 8 Jun., for Naples & Castrellmare King William, Woodworth B4506 broker Griffiths
GRAVESEND 11 June King William, Woodworth sailed for Naples
DEAL 11 June arr King William, Woodward and sailed for Naples
Nie bylo parowca KING WILLIAM
byla to zaglowa fregata zbudowana w 1831 w Whitby przez Roberta i N. Campion
zbudowana dld Campion and Carr, Whitby
Kapitan Carr zmarl na pokladzie w 1833 roku
zarejsetrowany nastepnie 7 listopada 1833 w Liverpoolu
nalezaca w 1857 do Hyde & Co z Londynu
dowodzona przez kapitana R. Woodwortha 463t 650bm
wywrocil sie 19 grudnia 1858 na Morzu Polnocnym w drodze z Memla do Melbourne
pod dowodztwem kapitana Woodwortha. Rozbitkowie dotarli do Hull 18 stycznia
certyfikat zatoniecia 23 marzec 1867