Strona 3 z 3

Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie

: 2025-07-02, 00:27
autor: AvM
PS ZENOBIA miala slyby silnik ze swojej poprzedniczki ZENOBII z 1837 roku
Maszyny o mocy 285 produkcji Roberta Napiera.

Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie

: 2025-07-02, 01:21
autor: AvM
Jakby tego byla malo John Willis mial jeszcze jeden okret zbudowany w Bombayu w 1848 roku.,
Bryg HMS JUMNA , aakupiony w 1875 roku.

Bryg byl sprzedany w 1862 ? Ale kiedy i kto go kupil? Za £1550.
ON 45024 = Official Number (numery ty byly przyznawana od 1855 roku, dla kazdego statku w Impeii osobny)
Byl zarejestrowany jako statek handlowy 8 sierpnia 1862 w Londynie, 305 ton-
Pierwszym wlascicielem byli Lynch Bros, z Londynu




https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Jumna_(1848)

https://museum.wa.gov.au/maritime-archa ... ks/id-1302

Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie

: 2025-07-02, 17:50
autor: AvM
John Willis - jesli kogos interesuje

https://en.wikipedia.org/wiki/Jock_Willis_Shipping_Line

PÜonizej skany z czasopismna Sea Breezes z lat 30-tych
Lista jest pelnijsza od tej w Wikipedii i tej Crosse, John "John Willis & Sons (1830-1899)". The Mariner's Mirror vol 54 No.4

Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie

: 2025-07-02, 22:15
autor: AvM
Krzysztof Gerlach pisze: W leciwej, ale wciąż przydatnej „History of the Indian Navy 1613-1863” Lowa, w tomie 2, rozdziale 6, mamy historię budowy i uroczystego wodowania, dowódców, przetrwania cyklonu z 1.11.1854 itd. W następnym rozdziale jest bardzo szczegółowy opis ich udziału w wojnie perskiej 1856-1857.
Oba tomy Low sa dostepne w arichive.org
https://archive.org/details/historyofin ... 3/mode/2up
https://archive.org/details/historyofin ... 3/mode/2up

A ja tylke kase wydawalem :O

Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie

: 2025-07-03, 12:51
autor: AvM
The Blackwall frigates
Lubbock, Basil,

tez jest dostepna on line

https://archive.org/details/theblackwallfrig00lubb

Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie

: 2025-07-03, 18:47
autor: AvM
Dla odmiany inny okret
Parowiec zbudowany przez slynnego Henry Eckford w Nowym Yorku
Wodowany 26 kwietnia 1819 roku jako ROBERT FULTON dla Ocean Steam Ship Co., New York
Zarejestrowany 22 kwietnia 1820, ponownie w Nowym Yorku 7 czerwca 1823
Plywal na linii New York do Charleston, Savannah i New Orleans.
Po kilku zmianach zarejestrowany 5 grudnia 1825 dla David R.Dunkama.
Przebudowany najprawdopodobniej przez Eckforda na 28 dzialowa zaglowa korwete
i zaoferowany Kolumbii (wtedy Weilkiej Kolumbii)
Maszyny i kotly zosztaly zdjete i sprzedane.

Kolowe parowce z zaglowcow i odwrotnie

: 2025-07-03, 21:19
autor: AvM
Zakupiony 18 pazdziernika 1827 przez flote brazylijska za 152:000$000.
Nazwany MARIA ISABEL.
1831 przemianowany na RESTAURACAO
Ca 25.05.1847 sprzedany w Bahia Austriackiemu armatorowi, nazwany TABOR, kapitan Florio
Poplynal do Hamburga, gdzie byl sprzedany 20.08.1847 firmie Wachsmuth & Krogmann, Hamburg,
nazwany CARL & HERMANN(225CL=450dwt)
w sierpniu 1854 roku wyrzucony na brzeg w Grasbrook. Uznany jako wrak.
Sprzedany na licytacji 3 pazdziernika 1854 roku.

Börsen Halle 30 wrzesnia 1854 roku.