KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

W.Danielewicz pisze:Wkrótce umieszczę tu życiorysy katamaranów. Może ktoś coś doda sprostuje.
Wstrzymaj się z życiorysami, jestem już w połowie drogi (ubiegłeś mnie z tematem), do jutra do 12-tej powinienem zamieścić listę katamaranów z ich losami wraz z fotkami. Będzie ci łatwiej prostować to co ja "wypocę". Po co się dublować. :-)
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Szmaragd fot. Andrzej Patro.jpg
Szmaragd fot. Andrzej Patro.jpg (294.79 KiB) Przejrzano 17403 razy
Dobrze ! puszczę tylko "SZMARAGDA" tak dla wzoru.

"SZMARAGD"

TYP STATKU: katamaran pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 08.1980r.;Stocznia "Wisła" w Gdańsku.
NR. BUD: KP2/1
POJEMNOŚĆ:
brutto-654 RT;netto-373 RT
WYMIARY:
długość-37.60 m ,szerokość- 11.88 m, zanurzenie- 2.60 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki spalinowe;typ:6AL25;6 cylindrowe; producent: Zakłady Przemysłu Mechanicznego
„H.Cegielski",Poznań.1980r.;moc:1140 KM
PĘDNIK:2 śruby;PRĘDKOŚĆ:13 węzłów;PASAŻEROWIE:520 osób obecnie 450 osób.:ZAŁOGA:6 do 9 ludzi

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1980.VIII.14:SZMARAGD - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk
1983: SZMARAGD - dzierżawiony przez armatora francuskiego Navigascogne, Bayonn na trasie Bayonne-San Sebastian.
1984: SZMARAGD - w kraju.
1986: MONTENEGRO EXPRESS - dzierżawiony przez Montenegrotourist, Budva.
- pływał na trasie Budva-Dubrownik.
1987.X:SZMARAGD - w kraju.
1988: SZMARAGD - w czarterze szwedzkiego armatora [Klan] na linii Kopenhaga-Malmo.
1991: RUBIN - zmiana nazwy i powrót do Gdańska.
1994: RUBIN - dzierżawiony przez Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd., Gdańsk.
1996.VII.01: RUBIN - P.U.M.Żegluga Ltd.Spółka z.o.o., Gdańsk.
1996.X: RUBIN - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Gdańska Ltd. Sp. z.o.o., Gdańsk.
2001.V: RUBIN - Żegluga Gdańska. Sp. z.o.o., Gdańsk
2012: - w eksploatacji.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

Daleko mi do Twojej wiedzy o "Białej Flocie", post o Szmaragdzie mnie zdruzgotał, jak mało wiem :cry:

1) Szmaragd (IMO 7909920/PRS 120028) (SQMV; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/1, uk. VIII.1980, podn. band. 14.VIII.1980; 654 BRT, 373 NRT; 35,78×11,88×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska --> 1983 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: Navigascogne --> 1984 Żegluga Gdańska) --> 1986 Montenegro Express (właściciel: Żegluga Gdańska; operator: Nontenegrotourist) --> X.1987 Szmaragd (Żegluga Gdańska --> 1988 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: Klan) --> 1991 Rubin (Żegluga Gdańska --> 1994 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: PUM Żegluga --> 1.VII.1996 PUM Żegluga --> X.1996 PUM Żegluga Gdańska --> V.2001 Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> nadal w służbie
Autor: Andrzej Patro via Waldemar Danielewicz
Autor: Andrzej Patro via Waldemar Danielewicz
Montenegro Express(1).jpg (75.04 KiB) Przejrzano 17388 razy
Rubin w czarterze firmy Klan?<br />Źródło: http://shipspotting.com
Rubin w czarterze firmy Klan?
Źródło: http://shipspotting.com
Rubin(2).jpg (97.86 KiB) Przejrzano 17388 razy
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Rubin(1).jpg (105.51 KiB) Przejrzano 17389 razy
2) Opal (IMO 7911272/PRS 120031) (SQNA; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/2, uk. VI.1981; 654 BRT, 373 NRT; 35,78×11,55×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska --> 1994 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: PUM Żegluga --> 1.VII.1996 PUM Żegluga --> X.1996 PUM Żegluga Gdańska --> V.2001 Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> nadal w służbie
Opal(1).jpg
Opal(1).jpg (65.92 KiB) Przejrzano 17388 razy
&quot;Opal&quot; w czarterze na Wyspach Kanaryjskich. <br />Źródło: http://shipspotting.com
"Opal" w czarterze na Wyspach Kanaryjskich.
Źródło: http://shipspotting.com
Opal(2).jpg (73.94 KiB) Przejrzano 17388 razy
Autor Ryszard Łakomski
Autor Ryszard Łakomski
Opal(3).jpg (58.3 KiB) Przejrzano 17388 razy
3) Szafir (IMO 7911284/PRS 120032) (SPG2190; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/3, uk. XII.1981; 654 BRT, 373 NRT; 35,79×11,85×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska --> 1994 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: PUM Żegluga --> 1.VII.1996 PUM Żegluga --> X.1996 PUM Żegluga Gdańska --> V.2001 Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> 2005 rosyjski Sapfir (Сапфир) (????) --> nadal w służbie
Źródło: http//fow.pl
Źródło: http//fow.pl
Sapfir(1).jpg (86.07 KiB) Przejrzano 17388 razy
4) sowiecki --> 1992 gruziński Iveriya (Иверия) (IMO 7911296/PRS 100790) (UPIT; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/4, uk.29.XII.1983; 654 BRT, 373 NRT, 50 DWT; 35,78×11,88×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Georgian Shipping Co.) --> 2002 ukraiński Globus (Глобус) (UBZI; 608 GT, 83 DWT) (Kovalevskiy Institute Sevastopol) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Globus(1).jpg (120.13 KiB) Przejrzano 17388 razy
5) Nefryt (IMO 7911301/PRS 100791) (Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/5, uk. IX.1984; 654 BRT, 373 NRT, 83 DWT; 35,78×11,85×2,70m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska - nie odebrany) --> przed ukończeniem sprzedany do Związku Sowieckiego --> sowiecki (od 1992 ukraiński) Akhtiar (Ахтяр) (UKES) (Georgian Shipping Co.) --> 1995 st. vincent (od ???? panamski; od 2005 niemiecki) Ute ( Oder-Haff-Seetouristik & Reederei Peters) --> 2007 Onyx (SNTK) (Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Ute(1).jpg (100.81 KiB) Przejrzano 17388 razy
Onyx(1).jpg
Onyx(1).jpg (104.9 KiB) Przejrzano 17388 razy
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

6) sowiecki (od 1992 ukraiński) Khadzhibey (Хаджибей) (IMO 8411097) (UUEN; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/6, uk. VI.1985; 654 BRT, 373 NRT, 63 DWT; 35,78×11,88×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Blach Sea Shipping Co. --> Odessa Commercial Port) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Khadzhibey(1).jpg (96.83 KiB) Przejrzano 17388 razy
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Khadzhibey(2).jpg (76.47 KiB) Przejrzano 17388 razy
7) sowiecki Annon Lakht (Аннон Лахт) (IMO 8418708) (Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/7, uk. IX.1986; 654 BRT, 373 NRT, 83 DWT; 35,78×11,88×2,70m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Estonian Shipping Co. --> 1992 Eesti Merelaevandus A.s.) --> 1992 planowana przebudowa na statek ratowniczy nie doszła do skutku --> 1992 estoński (1993 maltański, od ???? panamski) Liivi Laht (Estonian Livesaving Committee --> 1993 Oder-Haff-Seetouristik & Reederei Peters) --> 2007 Jantar (PRS ??????) (SPS2512) (Kołobrzeska Żegluga Pasażerska) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Liivi Laht(1).jpg (103.82 KiB) Przejrzano 17388 razy
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Jantar(1).jpg (82.45 KiB) Przejrzano 17388 razy
8 ) sowiecki (od 1992 rosyjski) Dagomys (Дагомыс) (IMO 8418710/PRS 100804) (UROB --> UBUJ; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/8, uk. IX.1986; 654 BRT, 373 NRT, 80 DWT; 35,78×11,85×2,70m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/D, 1140 KM; 13 w) (Novorossiisk Shipping Co.) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
dagomys(1).jpg (126.25 KiB) Przejrzano 17388 razy
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
dagomys(2).jpg (55.79 KiB) Przejrzano 17388 razy
9) sowiecki (1992 rosyjski) Gelendzhik (Геленджик) (IMO 8805949/PRS 100865) (UGWG; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/9, uk. IV.1988; 654 BRT, 373 NRT, 80 DWT; 35,78×11,50×2,70m; sil. HCP-Sulzer 6AL20D, 1140 KM; 13 w) (Novorossiisk Shipping Co.) --> 1997 Agat (SPG2526) (PUM Żegluga Gdańska --> V.2001 Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> nadal w służbie
Autor Adam Woźniczka via http://shipspotting.com
Autor Adam Woźniczka via http://shipspotting.com
Agat(1).jpg (160.23 KiB) Przejrzano 17388 razy
Agat(2).jpg
Agat(2).jpg (70.17 KiB) Przejrzano 17388 razy
Agat(3).jpg
Agat(3).jpg (91.59 KiB) Przejrzano 17388 razy
10) Rubin (IMO 8812019/PRS 100791) (Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/10, uk. I.1994; 654 BRT, 373 NRT, 83 DWT; 33,00×11,80×?m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska - nie odebrany) --> armator zrezygnował z odbioru statku --> 1994 nigeryjski Odoragushin --> gambijski Gambi Bolong --> nadal w służbie
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: Statki śródlądowe

Post autor: RyszardL »

W.Danielewicz pisze:Chciałem powrócić jeszcze do statków typu KP-2. Wprawdzie są to statki żeglugi przybrzeżnej i raczej powinny zniknąć z tematu Statki śródlądowe. Ale skoro już tu są to niech tak będzie. A może moderator je przeniesie i założy nowy temat np. Katamarany pasażerskie.
Fakt. Nie da się zaprzeczyć. Jedyny kontakt z wodą słodką, jaki ma "Opal" to taki, że stacjonuje na Motławie.
W ciągu dnia zwrócę się do Moderatorów, żeby to przenieść do nowego wątku, tym bardziej, że już jest, bo kolega Chemik go założył.
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

Waldku napisałeś, że zmiana nazwy Szmaragdu nastąpiła w wyniku utyskiwania czarterującego na niemożliwość wypowiedzenia nazwy statku :wink: , jednak nie wymieniasz ponownego czarteru firmie Klan. Zamieściłem fotografię, na której jest właśnie Rubin w czarterze dla firmy Klan.
Jeżeli jesteśmy już przy czarterach to zmieściłem również fotografie Opala znajdującego się w Las Palmas (!) w czarterze nieznanej mi firmy.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Statki śródlądowe

Post autor: Chemik »

RyszardL pisze:W ciągu dnia zwrócę się do Moderatorów, żeby to przenieść do nowego wątku, tym bardziej, że już jest, bo kolega Chemik go założył.
To nie ja założyłem wątek o katamaranach typu KP-2 :oops: Waldek był szybszy :brawo:
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: Statki śródlądowe

Post autor: RyszardL »

Chemik pisze:To nie ja założyłem wątek o katamaranach typu KP-2 :oops: Waldek był szybszy :brawo:
O... :x Bardzo rano było u mnie i się pomyliłem.
Waldku, sorki. :-(
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Lista jest ok :D Bedę miał pewne uzupełnienia. Tylko czy je uwzględnić tak jak to zrobiłem z "Szmaragdem" czy po napisać o co chodzi. Myślę ze skumulujemy twoje wiadomości i moje w wersji mojej podpisując że jest to opracowanie wspólne tak będzie przejżyście.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

W.Danielewicz pisze: Bedę miał pewne uzupełnienia. Tylko czy je uwzględnić tak jak to zrobiłem z "Szmaragdem" czy po napisać o co chodzi. Myślę ze skumulujemy twoje wiadomości i moje w wersji mojej podpisując że jest to opracowanie wspólne tak będzie przejżyście.
Masz rację, w końcu to tylko dziesięć statków więc 10 postów nie robi wielkiego problemu.
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Opal w sezonie 2012
Opal w sezonie 2012
Opal45.jpg (74.43 KiB) Przejrzano 17359 razy
„OPAL”

TYP STATKU: katamaran pasażerski typu KP-2
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1981. 06; Stocznia „Wisła”, Gdańsk Stogi; stoczniowy numer budowy: KP-2/2
DANE TECHNICZNE:
wymiary
długość całk.:37,59 m; długość m.p.: 34,13 m; szerokość: 11,10 m; zanurzenie:2,86 m
pojemność brutto: 578 GT; netto: 188 NT; nośność: 86 t.
silniki główne
dwa silniki wysokoprężne 6 cylindrowe typu: 6AL20/24; prod.: Zakłady Przemysłu Maszynowego „H.Cegielski”, Poznań; rok prod.: 1980; moc: 840 kW [1141 KM]; średnica cylindrów:200 mm; skok tłoka: 240 mm
inne dane
pędnik: 2 śruby napędowe; prędkość max.: 13 w.; załoga: 6-9 osób; pasażerów: 450 osób; sygnał wywoławczy: SQNA; port macierzysty: Gdańsk
PRZEBIEG SŁUŻBY
1981.06: OPAL - P.P. Żegluga Gdańska, Gdańsk [PL]
1982.06: 10 czerwca statek wszedł na mieliznę w pobliżu Jastarni, próba zejścia
o własnych siłach nie powiodła się. Ściągnięty przez statek ratowniczy
Polskiego Ratownictwa Okrętowego „Cyklon”.
1984: OPAL - Varustano Valtonen Oy, Kotka [PL]
w czarterze, pływał na linii Kotka-Leningrad i Kotka –Vyborg.
1986: OPAL - City Linie Malmoe, Malmo [PL]
w czarterze, pływał na linii Malmo-Kopenhaga
1987.05: OPAL - Copenhagen Linie A.B., Malmo [PL]
w czarterze
1991. 12: - powrót do Gdańska
1994: OPAL - Hansa Linie, Flensburg [PL]
w czarterze, pływał na linii Langgaligenbau – Sondenborg.
1996.07: OPAL - Laila Polska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
operator: Przedsiębiorstwo Usług Morskich „Żegluga Ltd” Sp. z .o.o.,Gdańsk [PL]
1996.10: OPAL - Laila Polska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
operator: P.U.M. Żegluga Gdańska Ltd. Sp. z o.o., Gdańsk
1997: pływał w sezonie letnim w oparciu o port w Ustce do portu Nexo
na Bornholmie, potem na linii Gdańsk-Bałtyjsk
2000.06: OPAL - Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
2001.06: - w sezonie letnim działał w oparciu o port w Kołobrzegu w rejsach do Nexo.
2004.10: - opuścił Gdańsk udając się do Freetown [Sierra Leone], podczas rejsu schronił
się przed sztormem w Vigo a potem w Las Palmas gdzie uzupełnił zapasy.
Następnie ze statkiem „Helena” na holu udał się do Freetown.
2005.01: OPAL - Silver Star African Linie, Dakar [SEN]
początkowo pływał z Freetown do Konakry, potem statek w czarterze pływał pod banderą Senegalu na linii Dakar – Banjoul [Gambia] oraz Banjoul – Bissau [Gwinea Bissau]
2006.III: OPAL - Żegluga Gdańska Sp. z o.o. Gdańsk - powrót do Gdyni
2010.VII. – podczas rejsu na Hel na rz. Motławie w Gdańsku zderzył się ze statkiem pasażerskim „VIKING II”.
2012. – w eksploatacji.
kapitanowie: T. Bartol; R. Cybulski; B. Giza, Z. Litkowski, Z. Sacewicz, M. Sobczyński i W. Piasecki
Załączniki
OPAL w Ustce
OPAL w Ustce
Opal2 (2).jpg (86.84 KiB) Przejrzano 17359 razy
Opal na linii Kopenhaga-Malmo
Opal na linii Kopenhaga-Malmo
Opal322.jpg (76.31 KiB) Przejrzano 17359 razy
Ostatnio zmieniony 2012-09-03, 23:16 przez W.Danielewicz, łącznie zmieniany 1 raz.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

W.Danielewicz pisze:"SZMARAGD"
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 08.1980r.;Stocznia "Wisła" w Gdańsku.
W.Danielewicz pisze:„OPAL”
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1981. 06; Stocznia „Wisła”, Gdańsk Stogi; stoczniowy numer budowy: KP-2/2
Waldku, czy mógłbyś podać szczegółowe dany związane z budową katamaranów?
W.Danielewicz pisze:2000.06: OPAL - Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
2004.10: - opuścił Gdańsk udając się do Freetown [Sierra Leone], podczas rejsu schronił
się przed sztormem w Vigo a potem w Las Palmas gdzie uzupełnił zapasy.
Następnie ze statkiem „Helena” na holu udał się do Freetown.
2005.01: OPAL - Silver Star African Linie, Dakar [SEN]
początkowo pływał z Freetown do Konakry, potem statek w czarterze pływał pod banderą Senegalu na linii Dakar – Banjoul [Gambia] oraz Banjoul – Bissau [Gwinea Bissau]
Domyślam się, że właścicielem w czasie senegalskiego czarteru była Żegluga Gdańska Sp. z o.o.?
W.Danielewicz pisze:"SZMARAGD"
WYMIARY:
długość-37.60 m ,szerokość- 11.88 m, zanurzenie- 2.60 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki spalinowe;typ:6AL25
W.Danielewicz pisze:„OPAL”
wymiary
długość całk.:37,59 m; długość m.p.: 34,13 m; szerokość: 11,10 m; zanurzenie:2,86 m
silniki główne
dwa silniki wysokoprężne 6 cylindrowe typu: 6AL20/24
PRS 1985 podaje inne wymiary dla obu statków (wiem że nie jest wolny od błędów, "przerabialiśmy to" już na kutrach nie jeden raz):
Szmaragd: 35,78×11,88×2,60m
Opal: 35,78×11,55×2,60m
Ponadto w/g tego źródła silniki na Szmaragdzie są tego samego typu co na Opalu
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Tak właścicielem statku w czasie pobytu w Afryce była ŻGdańska. Moje dane techniczne tzn. wymiary pochodzą ze Świadectwa Pomiarowego wydanego przez PRS a znajdujacego się na statku. Jest to ważny dokument statkowy. Identyczne dane są w Certyfikacie Okrętowym wydanym przez Izbę Morską w Gdyni. Z racji funkcji mam dostęp do tych dokumentów, Chemik ma rację rejestry PRS-u nie są wolne od błędów.
Co masz na myśli szczegółowe dane o budowie ?. Czy chodzi o daty połozenia stępki, wodowania i podn. bandery ?. A dane "Szmaragda" zostaną wkrótce poprawione i uzupełnione. Przy silniku jest mój bład. "Rubin" ma taki sam typ silnika jak "Opal". Wkrótce to poprawie.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Szafir tr.jpg
Szafir tr.jpg (103.89 KiB) Przejrzano 17315 razy
"SZAFIR"

TYP STATKU: Katamaran pasażerski typu KP-2
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 07.1982; Stocznia "Wisła" w Gdańsku-Stogach; stoczniowy numer budowy: KP-2/3
DANE TECHNICZNE:
wymiary: długość całk.: 37,55 m; długość m.p.: 34,13 m; szerokość: 11,50 m; wysokość od stępki do pokładu głównego: 4,40 m; zanurzenie: 2,67 m; pojemność brutto: 596 GT; netto: 183 NT.
silniki główne: 2 silniki wysokoprężne 6 cylindrowe typu: 6AL20/24; prod. Zakłady Przemysłu Maszynowego "H.Cegielski", Poznań; rok prod. 1981; moc: 840 kW [1141 KM]; średnica cylindrów: 200 mm; skok tłoka: 240 mm; ilość obr. silnika max.: 750/min; ilość obrotów śruby max.: 250/min.
inne
pędnik: 2 śruby napędowe; prędkość max.:13 w; załoga: 6-9 osób; pasażerów: 470 osób; sygnał wywoławczy: SPG 2160
PRZEBIEG SŁUŻBY
1982.07: SZAFIR - P.P. Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
1990: - czarter przez Przedsiębiorstwo Handlowo-Turystyczne "Iglotur" z Gdańska, pływał z turystami niemieckimi z Gdyni do Kaliningradu.
1991.12: - czarter przez Gerda Mullera z Kapeln [RFN]. Pływał z Kappeln do Flensburga i Neustadt oraz Schleswigu.
1993. - powrót do kraju.
1994: - czarter przez Hansa Linie z Flensburga. W Kilonii [Kiel] dobudowano werandę rufową. Pojemność brutto: 656 GT; netto: 213 NT.
pływał z duńskiego portu Aabenra do Langgaligenbau w Niemczech.
1996.07: SZAFIR -Laila Polska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
operator: Przedsiębiorstwo Usług Morskich "Żegluga Ltd" sp. z o.o., Gdańsk
2000.06: SZAFIR - Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
w rejsach na Zatoce Gdańskiej oraz na linii: Gdynia-Bałtyjsk
2005.12: SAPHIR - czarter Sudodnaja Kompanija "Elien" St. Petersburg [RU]
2006.07: SAPHIR - Sudodnaja Kompanija "Elien" [Alien Schipping Company] St. Petersburg [RU]
pływał na trasie St. Petersburg-Kronsztadt i St. Petersburg-Petrodworec
2009: - na linii Belomorsk-Soloweczkie Ostrowa.
2012: w eksploatacji.

kapitanowie: T. Bartnicki, T. Bartol, W. Błaszczyk, R. Cybulski, H. Kaliszczyk, E. Kuczkowski, Z. Litkowski, M. Oporski i A. Rybarczyk.
Załączniki
SzafirRubin.jpg
SzafirRubin.jpg (96.19 KiB) Przejrzano 17315 razy
Sapfir12.jpg
Sapfir12.jpg (213.64 KiB) Przejrzano 17315 razy
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

W.Danielewicz pisze:Co masz na myśli szczegółowe dane o budowie ?. Czy chodzi o daty połozenia stępki, wodowania i podn. bandery ?
Tak dokładnie o te daty mi się rozchodzi (ewentualnie również datę ukończenia, bo czasem o parę dni się różni od daty podniesienia bandery) - jakoś umknęło mi to twoje pytanie :D
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: RyszardL »

Szanowni mieszkańcy Gdyni.
Zechciejcie proszę wybrać się do portu, obejrzeć "Agat" i napisać mi, czy szyby w oknach w kadłubie są przyciemniane, czy przezroczyste. Powstały sprzeczne opinie na ten temat i trzeba je wyjaśnić. O jakiś dodatkowych fotkach, nie wspominam, żeby nie być uciążliwym :clever: Pewne jest, że okna w nadbudówce i w sterowni nie są przyciemniane.
Trzeba się wybrać w tygodniu, bo w soboty "Agat" kursuje do Bałtijska.
"Agat" ma się dobrze, i w tym tygodniu powinien być ukończony, jeżeli Neptun nie będzie miał nic przeciwko temu.
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
ODPOWIEDZ