Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Z legendami, jak z motocyklistami - nikt nie wie, skąd się biorą
Jutro wypływam na tydzień Zawiszą. Pod kapitańską koją znalazłem teczkę z jakimiś starymi rysunkami, to będę miał czas je poprzeglądać. Może trafi się coś ciekawego.
PS. Pobieżnie rzuciwszy okiem znalazłem na jednym rysunku podpis Colonela
Jutro wypływam na tydzień Zawiszą. Pod kapitańską koją znalazłem teczkę z jakimiś starymi rysunkami, to będę miał czas je poprzeglądać. Może trafi się coś ciekawego.
PS. Pobieżnie rzuciwszy okiem znalazłem na jednym rysunku podpis Colonela
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
A może Koledzy-żeglarze potrafią odpowiedzieć na to pytanie?
Chemik pisze:Informacje o ustawieniu nadbudówki "Dropa" na lądzie znalazłem w "Morzu" z sierpnia 1972 roku, pewnie już nie istnieje, ale może ktoś wie do kiedy była na przystani "Pogoni"?Chemik pisze:6) DROP, Świ 99, (Dalmor --> pocz. 1954 Odra) [SPBG; nr budowy S-169, wod. 11.XI.50, podn. band. 25.III.52; 159 BRT, 57 NRT; dł. rej. 29,9 m; 8-cyl Diesel Buckau Wolf 8DV136 – pozostałe dane jak „Kulik”] --> 1957? Szn 10 (Gryf) --> 1971 kasacja, zachowano nadbudówkę jako pomieszczenia klubo wena przystani szczecińskiej „Pogoni”
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Albo bezanmaszt albo nadbudówka...stara zientara pisze:Pobieżnie rzuciwszy okiem znalazłem na jednym rysunku podpis Colonela
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
PotrafiąChemik pisze:A może Koledzy-żeglarze potrafią odpowiedzieć na to pytanie?
http://zegluj.net/forum_zeglarskie/view ... 97#p151097
Nadbudówka - zrobiłem fotkę tabliczki, ale teraz mam za słabe łącze, żeby wysłać.Colonel pisze:Albo bezanmaszt albo nadbudówka...
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
PotrafiąChemik pisze:A może Koledzy-żeglarze potrafią odpowiedzieć na to pytanie?
http://zegluj.net/forum_zeglarskie/view ... 97#p151097
Nadbudówka - zrobiłem fotkę tabliczki, ale teraz mam za słabe łącze, żeby wysłać.Colonel pisze:Albo bezanmaszt albo nadbudówka...
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Wojtku dzięki za namiar...
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Według zachowanych na Zawiszy rysunków stoczniowych:
rufa Zawiszy była przedłużana w 1965 nowa nadbudówka i wymiana silnika - 1979
rufa Zawiszy była przedłużana w 1965 nowa nadbudówka i wymiana silnika - 1979
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Skąd ta informacja?--> 1.IX.1978 FRANEK ZUBRZYCKI
W rejestrach PRS 2010-2015 (starszych nie mam) jest FRANEK ZUBRZYCKI II
PS. Zrobiłem strony o silnikach Zawiszy
http://wojtekzientara.pl/silniki.html
http://www.facebook.com/silnikizawiszy
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Dwójka w nazwie pojawia się ponownie po 1998/ przed 2001 rokiemstara zientara pisze:Skąd ta informacja?--> 1.IX.1978 FRANEK ZUBRZYCKI
W rejestrach PRS 2010-2015 (starszych nie mam) jest FRANEK ZUBRZYCKI II
Być może powieliłem błąd PRS-u
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Grzebiąc w Miramar Ship Index trafiłem na serię holowników zbudowanych w 1943 roku (poza ostatnim zbudowanym w 1944) w Kristiansand MV dla Niemiec. Prawdopodobnie jeden z nich, to późniejszy BRONISŁAW, czyli dawca obecnego silnika ZAWISZY CZARNEGO.
Niestety jedyną informacją techniczną o nich jest tonaż 101 BRT.
nr bud. 175 - KVASEFJORD
nr bud. 176 - TROMSDALEN (uk. 04.43)
nr bud. 177 - KOMLEFJORD
nr bud. 178 - LOFJORD - być może później pod nazwą SORSLEP I
nr bud. 179 - FANAFJORD (uk. 03.44) - ten chyba za późno ukończony
Może ktoś ma dostęp do jakichś informacji o losach tych holowników.
Niestety jedyną informacją techniczną o nich jest tonaż 101 BRT.
nr bud. 175 - KVASEFJORD
nr bud. 176 - TROMSDALEN (uk. 04.43)
nr bud. 177 - KOMLEFJORD
nr bud. 178 - LOFJORD - być może później pod nazwą SORSLEP I
nr bud. 179 - FANAFJORD (uk. 03.44) - ten chyba za późno ukończony
Może ktoś ma dostęp do jakichś informacji o losach tych holowników.
- pothkan
- Posty: 4480
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Dane techniczne (Bronisława i ww.) się pokrywają, to ten sam typ. Ale niestety, wszystkie mają "sprawdzone" powojenne losy.
#174 Beisfjord: 1946 norw. Tomma, 1963 Snapp, 1986 Vildanden.
Kvasefjord, Tromsdalen i Fanafjord: w 1946 przekazane w ramach reparacji Sowietom; Bogatyr, Riezwyj i Gordyj; skreślone między 1970 i 1975
Komlefjord: 1945-54 w służbie amerykańskiej w Niemczech (m.in. OMGUS), potem niem. Duburg, fiń. Allö.
Lofjord: 1945 norw. Sørslep I.
W "Strandgucie" jest wojenny fragment listy stoczniowej tej stoczni, i teoretycznie jest luka w numerze #182. Ale to tylko przesłanka.
#174 Beisfjord: 1946 norw. Tomma, 1963 Snapp, 1986 Vildanden.
Kvasefjord, Tromsdalen i Fanafjord: w 1946 przekazane w ramach reparacji Sowietom; Bogatyr, Riezwyj i Gordyj; skreślone między 1970 i 1975
Komlefjord: 1945-54 w służbie amerykańskiej w Niemczech (m.in. OMGUS), potem niem. Duburg, fiń. Allö.
Lofjord: 1945 norw. Sørslep I.
W "Strandgucie" jest wojenny fragment listy stoczniowej tej stoczni, i teoretycznie jest luka w numerze #182. Ale to tylko przesłanka.
Ostatnio zmieniony 2017-01-25, 13:16 przez pothkan, łącznie zmieniany 1 raz.
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Myślałem, że po prostu nikt wcześniej się tym nie zainteresował...
Nosz... z powietrza przecież BRONISŁAW się nie wziął.
Nosz... z powietrza przecież BRONISŁAW się nie wziął.
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
stara zientara pisze:Myślałem, że po prostu nikt wcześniej się tym nie zainteresował...
Nosz... z powietrza przecież BRONISŁAW się nie wziął.
Mnie dziwi ze nie ma danych dotyczacych producenta maszyn i kotlow,
Normalnie musza byc tabliczki znamionowe, i kontrole kotla dostepne.
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Kotłów to chyba na tych holownikach nie było.AvM pisze:nie ma danych dotyczacych producenta maszyn i kotlow
Tabliczka znamionowa na silniku jest "zastępcza" czyli nowa. Ponadto jest kserokopia specyfikacji producenta silnika ze wskazaniem, że przeznaczeniem jest Norwegia.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2017-10-31, 23:21
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Witam.
Chcę wyjaśnić i sprostować co napisano, a dotyczy okrętu ratowniczego R-21.
Zgodnie z decyzją Szefa Sztabu Generalnego WP Nr 886/P/I , z dnia 23.12.1982 r., Dowódca Marynarki Wojennej admirał Ludwik Janczyszyn rozkazem nr 15
z dnia 02.02.2983r. rozkazał : "Dowódcy Zespołu Okrętów Ratowniczych Marynarki Wojennej w dniu 3 lutego 1983r. przekazać Przedsiębiorstwu Robót Podwodnych Ligi Morskiej w Poznaniu okręt ratowniczy R-21". Uroczystość przekazania miała miejsce w Porcie Wojennym na Oksywiu, w obecności przedstawicieli władz województwa poznańskiego, ZGLM i Przedsiębiorstwa Robót Podwodnych LM w Poznaniu z jednej strony oraz władz województwa gdańskiego i Marynarki Wojennej z drugiej strony. Dowódca Marynarki Wojennej admirał Ludwik Janczyszyn oficjalnie przekazał dyrektorowi naczelnemu PRPLM inż. Konradowi Kołbikowi okręt ratowniczy R-21, a Prezes Zarządu Głównego kontradmirał Henryk Pietraszkiewicz wręczył banderę, która została podniesiona na ms "Podwodnik" (dotychczas ORP R-21) . Nazwa "PODWODNIK" została wybrana w drodze konkursu ogłoszonego przez TVP. Z uwagi przejścia okrętu z MW "do cywila" tj. pod nadzór PRS na statku musiano dokonać szeregu zmian. Po uzgodnieniach, remontu dokonano w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. 25 czerwca 1985 r. statek został wpisany do rejestru okrętowego w Izbie Morskiej przy Sądzie Wojewódzkim w Gdańsku z siedzibą w Gdyni pod nr ROG 2310 i z tą datą oficjalnie armatorem zostało PRP LM w Poznaniu. Z tego co się orientuję, to w stoczni MW pozostawał do 1986/1987 r.
Chcę wyjaśnić i sprostować co napisano, a dotyczy okrętu ratowniczego R-21.
Zgodnie z decyzją Szefa Sztabu Generalnego WP Nr 886/P/I , z dnia 23.12.1982 r., Dowódca Marynarki Wojennej admirał Ludwik Janczyszyn rozkazem nr 15
z dnia 02.02.2983r. rozkazał : "Dowódcy Zespołu Okrętów Ratowniczych Marynarki Wojennej w dniu 3 lutego 1983r. przekazać Przedsiębiorstwu Robót Podwodnych Ligi Morskiej w Poznaniu okręt ratowniczy R-21". Uroczystość przekazania miała miejsce w Porcie Wojennym na Oksywiu, w obecności przedstawicieli władz województwa poznańskiego, ZGLM i Przedsiębiorstwa Robót Podwodnych LM w Poznaniu z jednej strony oraz władz województwa gdańskiego i Marynarki Wojennej z drugiej strony. Dowódca Marynarki Wojennej admirał Ludwik Janczyszyn oficjalnie przekazał dyrektorowi naczelnemu PRPLM inż. Konradowi Kołbikowi okręt ratowniczy R-21, a Prezes Zarządu Głównego kontradmirał Henryk Pietraszkiewicz wręczył banderę, która została podniesiona na ms "Podwodnik" (dotychczas ORP R-21) . Nazwa "PODWODNIK" została wybrana w drodze konkursu ogłoszonego przez TVP. Z uwagi przejścia okrętu z MW "do cywila" tj. pod nadzór PRS na statku musiano dokonać szeregu zmian. Po uzgodnieniach, remontu dokonano w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. 25 czerwca 1985 r. statek został wpisany do rejestru okrętowego w Izbie Morskiej przy Sądzie Wojewódzkim w Gdańsku z siedzibą w Gdyni pod nr ROG 2310 i z tą datą oficjalnie armatorem zostało PRP LM w Poznaniu. Z tego co się orientuję, to w stoczni MW pozostawał do 1986/1987 r.
Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
Wielkie dzięki!!, Akurat jestem w trakcie aktualizacji "Ptaszków"