- Źródło: Miciński J, Kolicki S. "Pod polską banderą", Wyd. Morskie, Gdańsk 1962
- MFV-75(2).jpg (123.3 KiB) Przejrzano 8672 razy
Małe trawlery typu”Y” (później przemianowane na Superkutry typu MFV-75)
1)
Hilary Gdy-115, uk. III.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. III.1947, podn. band. 21.III.1947
PRS 41220, sygn. wyw.
SPDN
78BRT, 26NRT, 40t;
22,87(całk.)/21,95(rej.)×5,79×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
III.1947: ukończony jako
Hilary Gdy-115
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
21.III.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949:
Świ-60 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951:
Arka 94(?) Gdy-134
(Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1957: wymiana silnika na 1 sil. 2-suw, 3-cyl. June Munktell 3LD350, 240KM, nr sil. 8396/98, 10w
1957(?):
Wła-130 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1962: skreślony z Rejestru PRS.
UWAGA: nazwa Arka 94 prawdopodobna.
2)
Walery Gdy-116, uk. V.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. V.1947, podn. band. 14.V.1947
PRS 41108, sygn. wyw.
SPDO
78BRT, 26NRT, 40t;
24,00(całk.)/21,95(rej.)×5,79×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, nr sil. 239416, 9w
V.1947: ukończony jako
Walery Gdy-116
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
14.V.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949:
Świ-58 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951:
Arka 96 Wła-67
(Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1955:
Wła-67 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
po 1955/przed 1959:
Arka 96 Gdy-252
(Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1959:
Hel-103 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
1962(?): przebudowany na statek łącznikowy, wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 12-cyl. Wola DVMa300, 300KM, nr sil. 4881, 9w
1962: statek lącznikowy
Iwona (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
po 1966/przed 1969: wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 3-cyl. Völund DR-330, 225KM, nr sil. 5181, 9w
po 1968/przed 1972: skreślony z Rejestru PRS.
3)
January Gdy-117, uk. VIII.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. VIII.1947, podn. band. 21.VIII.1947
PRS 41021, sygn. wyw.
SPDP
72BRT, 28NRT, 40t;
21,87(rej.)×6,04×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
VIII.1947: ukończony jako
January Gdy-116
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
21.VIII.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949:
Świ-61 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951:
Arka 97 Wła-68
(Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
I. poł. lat 50-tych(?): wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 6-cyl. MWM RHS 230, 250KM, nr sil. 2631-015, 10w
1.I.1955:
Wła-68 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1960:
Świ-31 (Żak Bartoszewicz; Świnoujście)
1961:
Dar-23 (Żak Bartoszewicz; Darłowo)
1962:
Świ-31 (Żak Bartoszewicz; Świnoujście)]
1967:
Świ-31 (Leszek Ciborowski; Świnoujście)]
po 1968/przed 1972: skreślony z Rejestru PRS.
4)
Ksawery Gdy-118, uk. III.1948
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, wod. 1948
James V. Hepburn & Co, Ltd, Montrose, Wielka Brytania, uk. III.1948, podn. band. 5.III.1948
PRS 41217, sygn. wyw.
SPDQ
85BRT, 30NRT, 40t;
24,00(całk.)/22,88(rej.)×5,75×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
III.1948: ukończony jako
Ksawery Gdy-118
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
5.III.1948: podniesienie bandery
pocz. III.1949:
Świ-59 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951:
Arka 95(?) Gdy-149
(Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1957(?): wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 3-cyl. Völund DR 330, 225KM, nr sil. 5181, 10w
1957(?):
Wła-131 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1962: skreślony z Rejestru PRS.
UWAGA: nazwa Arka 95 prawdopodobna.
- Źródło: Morski Instytut Rybacki ©
- Michał Siedlecki(1).jpg (120.64 KiB) Przejrzano 8672 razy
5)
Aleksy Gdy-119, uk. X.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. X.1947, podn. band. 4.X.1947
PRS 63002, sygn. wyw.
SPDR
85BRT, 30(?)NRT, 40t;
22,88 (rej.)×5,75×?m;
1 sil. 2-suw, 4-cyl. Petters 4PC, 240KM, nr sil. 326, ok. 8w
X.1947: ukończony jako
Aleksy Gdy-119
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
4.X.1947: podniesienie bandery
VI.1948:
Aleksy Gdy-119
(Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
VI.1948: rozpoczęcie w St. Rybackiej w Gdyni, przebudowy na statek badawczy rybołówstwa
XI.1948: zakończenie przebudowy
6.XI.1948:
Michał Siedlecki Gdy-119
(Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
1.I.1949:
Michał Siedlecki Gdy-119
(Morski Instytut Rybacki; Gdynia)
1956:
Gdy 119 (Jan Niegrzybowski; Gdynia)
†22.VII.1961: zatonął na M. Północnym w wyniku kolizji ze wschodnioniemieckim kutrem rybackim „Sas 291”
6)
Damazy Gdy-120, nie zbubowany
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, zamówiony, nie rozpoczęty
1947: planowany jako
Damazy Gdy-120
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia), plan niezralizowany z powodu bankructwa stoczni