Strona 3 z 14

: 2004-08-29, 19:36
autor: mcwatt
Ach so, to faktycznie było możliwe... Na pewno lepsze wyjście niż ucieczka przed KL.

: 2004-08-29, 19:37
autor: Emden
Ach so, to faktycznie było możliwe... Na pewno lepsze wyjście niż ucieczka przed KL.
Na pewno :D

: 2004-08-29, 19:43
autor: Gość
Emden pisze: Ewidentny błąd von Spee
Przede wszystkim blad Maerkera.

: 2004-08-29, 19:45
autor: Boruta
To wyzej to ja.

A tak a propos Tigra, tutaj sa pomysly jak by mogl wygladac po modernizacji:
http://p069.ezboard.com/falltheworldsba ... =1&stop=20

: 2004-08-29, 19:50
autor: Emden
Emden napisał:

Ewidentny błąd von Spee

Przede wszystkim blad Maerkera
Maerker to wcale nie chciał na Falklandy płynąć...

: 2004-08-29, 19:52
autor: Emden
A tak a propos Tigra, tutaj sa pomysly co by bylo gdyby go zmodernizowano:
http://p069.ezboard.com/falltheworldsba ... =1&stop=20
wyglada na pordzewiałego :D

: 2004-08-29, 19:53
autor: Boruta
Ale potem nie chcial uwierzyc Buschemu ze w porcie stoja krazowniki liniowe.

: 2004-08-29, 19:55
autor: Emden
W sumie tym bardziej powinien atakowac, rzeczywiście o tym nie pomyślałem

: 2004-08-29, 19:56
autor: Emden
Busche to dowódca Nurnberga?

: 2004-08-29, 20:04
autor: Andrzej Kliszewski
Z pewnością stracił szansę nie próbując zablokować w wyjściu z portu CANOPUSA.

: 2004-08-29, 20:05
autor: Boruta
Oficer artyleryjski Gneisenau'a ktory dostrzegl trojnozna maszty w porcie, ale Maerker mu nie uwierzyl.
Canopus raczej sie z portu nie wybieral.

: 2004-08-29, 20:06
autor: Emden
Raczej powinien próbowac uszkodzic KL i wiać...

: 2004-08-29, 20:16
autor: SmokEustachy
Emden pisze:
A tak a propos Tigra, tutaj sa pomysly co by bylo gdyby go zmodernizowano:
http://p069.ezboard.com/falltheworldsba ... =1&stop=20
wyglada na pordzewiałego :D
Po kija te kominy zgrpowane, a gdzie nadbudowka a'la Renown?

: 2004-08-29, 20:31
autor: Boruta
SmokEustachy pisze:
Po kija te kominy zgrpowane, a gdzie nadbudowka a'la Renown?
Ten wariant tez masz.

: 2004-08-29, 21:15
autor: MiKo
Emden pisze:Mówie o sytuacji konkretnej pod falklandami, gdzie flota brytyjska stała z
wygaszonumi kotłami w Port Stanley, na dodatek bedac wystawiona na pociski niemieckie.
Ewidentny błąd von Spee
No ja bym się nie zgodził z taką opinią. Ja też szanuję Gozdawę-Gołębiowskiego ale tu bym się z nim ośmielił nie zgodzić.

Eskadra Struddee nie miała wygaszonych kotłów - chodziło tylko o podniesienie ciśnienia. Rozkaz do podniesienia ciśnienia padł zaraz po 8 a KL ruszyły w morze o 9:45. O 9:22 Canopus otworzył ogień z 11 tys jardów do Gneienaua którego armaty miały krótszy zasięg. Do wejścia zatoki był jescze kawałek. Co mógł zdziałać G. w te 15-20 minut? nie wiem ale napewno nie zatopić okręt wojenny...

: 2004-08-29, 21:55
autor: Emden
Emden napisał:
Mówie o sytuacji konkretnej pod falklandami, gdzie flota brytyjska stała z
wygaszonumi kotłami w Port Stanley, na dodatek bedac wystawiona na pociski niemieckie.
Ewidentny błąd von Spee


No ja bym się nie zgodził z taką opinią. Ja też szanuję Gozdawę-Gołębiowskiego ale tu bym się z nim ośmielił nie zgodzić.

Eskadra Struddee nie miała wygaszonych kotłów - chodziło tylko o podniesienie ciśnienia. Rozkaz do podniesienia ciśnienia padł zaraz po 8 a KL ruszyły w morze o 9:45. O 9:22 Canopus otworzył ogień z 11 tys jardów do Gneienaua którego armaty miały krótszy zasięg. Do wejścia zatoki był jescze kawałek. Co mógł zdziałać G. w te 15-20 minut? nie wiem ale napewno nie zatopić okręt wojenny...
u Perepeczki "Coronel i Falklandy" napisane jest że KL wyruszyły o 11, po trzech godzinach przygotowań