Strona 3 z 4

: 2005-07-24, 13:54
autor: Jerry
Crolick zamiast schodzić do poziomu piaskownicy daj namiar na źródła, bo chętnie poczytam na temat tej działalności Niemców. A znalazłem coś takiego:

Fregattenkapitaen Canaris, der spaeter zum Admiral befoerdert wurde, hatte persoenliche Beziehungen zum Koenig von Spanien, Alfons, und erreichte, dass das Buero fuer U-Boot-Entwicklung Auftrag zum Bau eines U-Bootes fuer die spanische Marine in Cadiz erhielt. Diese Plaene wurden allerdings durch den spanischen Buergerkrieg zunichte gemacht, obgleich das Buero tatsaechlich die Bauaufsicht ueber ein Hochsee-U-Boot in Cadiz ausuebte, das spaeter an die Tuerkei verkauft wurde und unter dem Namen "Gur" bekannt wurde. Zusaetzlich hierzu hatte die finnische Firma Crichton-Vulcan, die unter deutschem Einfluss stand, unter Benutzung deutscher Plaene und mit Hilfe es hollaendischen Entwicklungsbüros zwei U-Boote in Turku konstruiert. Zwei weitere Boote wurden in Holland entwickelt. Die Maenner der neuen U-Boot-Flottille Deutschlands waren zu jung, als dass sie noch Teilnehmer des Ersten Weltkrieges haetten sein koennen, und sie hatten noch keine Erfahrung aus dem Kampf mit U-Booten. Aber auch diese Luecke wurde vom Entwicklungsbuero geschlossen. Dies wurde erreicht, indem alle diese U-Boote von besonders ausgesuchtem Personal, von dem ein Teil spaeter bei Aufstellung der neuen U-Boot-Flottille verwendet wurde, ueberaus langdauernden Erprobungen unterzogen wurden.


a Cadiz to po prostu Kadyks.

: 2005-07-24, 16:23
autor: Matros gieroj
Dr. pisze:Można też ten rozdział odseparować i stworzyć kolejny podtemat.
To chyba dobry pomysł. Popieram. Skoro statki dorobiły sie swojego forum to moze i OP dostaną swoje miejsce. Troche takich tematów już jest.

: 2005-07-24, 17:14
autor: krzysiek
Popieram. Co prawda Opy to również okręty wojenne :) , ale w tym zbiorczym dziale wydają się jakby przytłoczone przez łajby z wielkimi działami :x :-)

: 2005-07-24, 17:22
autor: seawolf
Jestem przeciw.
OP to klasa okrętu i powinien zostać w ramach głównego FOW. Argument o przytłoczeniu to nie argument, jak będą chętni do rozmowy o OP to takie tematy nie zginą i się nie zgubią wśród innych, zawsze wypłyną na wierzch :D.
Jeśli wydzieli się dział OP to należałoby wydzielić "Niszczyciele", "Pancerniki" itd., a to jest moim zdaniem zbędne i wprowadzi tylko zamieszanie.

: 2005-07-24, 17:34
autor: RyszardL
krzysiek pisze:Popieram. Co prawda Opy to również okręty wojenne :) , ale w tym zbiorczym dziale wydają się jakby przytłoczone przez łajby z wielkimi działami :x :-)

Krzysiu, masz rację. :-(
Zwłaszcza, jak trafią na HMS "Dreadnought" :wink:

: 2005-07-24, 18:13
autor: crolick
neku, skoro stosujemy transkrypcje lacinska to czemu piszesz: Proteus ,Nireus i Glavkos. Raz tlumaczysz Y jako u, a innym razem jako v - czemu?! Ja tam wole wierzyc Grekom, bo oni wiedza to z pewnoscia najlepiej...

Jerry - przeczytaj artykul o Kunie jak wyjdzie w MSiO. Wtedy pogadamy...

Zgadzam sie calkowicie. dzial poswiecony o.p. jest bezsensu.

: 2005-07-24, 20:25
autor: Gość
crolicku , nazwy oryginalne skopiowałem ze strony którą ty podałeś , ale angielskie tłumaczenie i translacja z oryginału jest bardzo ciekawa : moze mi wyjaśnisz co to za okręty King George ,Queen Olga ,typ Gleeves , od kiedy Miaolis z Themistoklisem są z tego samego typu czy co to za niszczyciel typu Rhein
Sorry że zszedłem trochę z tematu

: 2005-07-24, 22:31
autor: crolick
Anonymous pisze:crolicku , nazwy oryginalne skopiowałem ze strony którą ty podałeś , ale angielskie tłumaczenie i translacja z oryginału jest bardzo ciekawa : moze mi wyjaśnisz co to za okręty King George ,Queen Olga ,typ Gleeves , od kiedy Miaolis z Themistoklisem są z tego samego typu czy co to za niszczyciel typu Rhein
Sorry że zszedłem trochę z tematu
neku - byc moze faktycznie sa tam bledy merytoryczne. Ja sie na tym nie znam. Jednakze pozostale strony greckie [http://users.otenet.gr/~kostast/eng1.html, http://www.v-h.gr/eng/vh05.htm, http://www.army.gr/n/e/archive/events/1940.html] jak i niemieckie [http://www.hansa-online.de/print.asp?artikelID=76, http://www.die-marine.de/_deutsch/schiffe/subm.htm - w tym przypadku chodzi o o.p. typu 209] podaja taka pisownie jaka ja stosuje.

Pozdrawiam

: 2005-07-24, 23:59
autor: Jerrry
crolick, nek - wiecie, że prawdopodobnie obydwaj macie rację :-)

W zależności, czy ktoś zastosował transkrypcję ("F"), czy transliterację ("U").

Przykład drugi w ramce na tej oto stronie:

http://www.economicexpert.com/a/Transliteration.htm

: 2005-07-25, 00:06
autor: Gość
RyszardL pisze:
krzysiek pisze:Popieram. Co prawda Opy to również okręty wojenne :) , ale w tym zbiorczym dziale wydają się jakby przytłoczone przez łajby z wielkimi działami :x :-)

Krzysiu, masz rację. :-(
Zwłaszcza, jak trafią na HMS "Dreadnought" :wink:
hie hie biedny Weddingen
ale przynajmniej dostapił zaszczytu zatopienia przez pływający symbol nowej epoki :-o

baj de łej czy jeszcze jakiś inny drednot oprócz Dreadnoughta ma na koncie op?

krzysiek

: 2005-07-25, 00:20
autor: crolick
No i problem rozwiazany! :-D
Dzieki Jerry!

: 2005-07-25, 09:29
autor: Grzechu
krzysiek pisze:baj de łej czy jeszcze jakiś inny drednot oprócz Dreadnoughta ma na koncie op?
Latadło z Warspite utopiło u-boota pod Narwikiem...

: 2005-07-25, 15:39
autor: nek
crolick pisze:No i problem rozwiazany! :-D
Dzieki Jerry!
j.w.

: 2005-07-25, 22:06
autor: Matros gieroj
[img]C:\Documents%20and%20Settings\Dawidek\Pulpit\zapiski[/img]
No i który jest ładniejszy?[url]C:\Documents and Settings\Dawidek\Pulpit\zapiski[/url]

Okręty podwodne - przyczyny braku popularności ?

: 2005-07-25, 22:39
autor: Tadeusz Klimczyk
14 października 1918r. wiodący 6 dywizjon pancerników US Navy "New York" w pobliżu Scapa Flow zderzył się z podwodną przeszkodą uszkadzając śrubę. Ślady na kadłubie pancernika wskazywały na zderzenie z okrętem podwodnym. Wedle niemieckich źródeł w październiku 1918r. w okolicy Scapa Flow zaginęły dwa U-booty: UB 113 i UB 123.

: 2005-07-27, 09:00
autor: MiKo
Następnego dnia New York mógł zapłacić za swój sukces. Podczas przejścia do Rosyth w celu dokonania niezbędnych napraw, został zaatakowany przez inny okręt podwodny (prawdopodobnie właśnie UB 113 lub UB 123, jako że o tym ataku nie ma wzmianki w niemieckich źródłach). Wszystkie trzy torpedy przeszły przed dziobem pancernika. Gdyby płynął na obu śrubach z normalną prędkością 16 węzłów pewnie byłyby celne.