: 2004-04-16, 09:43
na ja
Warship Discussion Board
https://www.fow.pl/forum/
Noo Bismarck zaprojektowany do pomykania po morzach z predkoscia 27w?CIA pisze:No to po tej sporej dawce teorii troche praktyki![]()
Bismarck:
Moc robocza (ekonomiczna) - 115 500 KM i 27węzłów (?)
/..../
Eeee... trochę chyba nie takdashiki pisze:Jakby kogos interesowalo, to kotly instalowane na okretach roznily sie od stosowanych dzisiaj w elektrowniach tym, ze na statkach spaliny (z komory spalania) przeplywajace przez rure podgrzewaly wode. W elektrowniach jest na odwrot, czyli woda przeplywa w rurkach, a spaliny podgrzewaja te rurki. Dzieki temu kotly okretowe maja tak duza tolerancje pracy i prostote konstrukcji.
100 mm pocisk nie prrzebije 38 mm stali STS ?Nala pisze:100 mm powiadasz. Po kolei.SmokEustachy pisze:Wlasnie o tym pisalem.Nala pisze:
Ze jak ?
320 mm pionowego pancerza i nie byloby dziury ???
Trafienie czymkolwiek w okolice linii wodnej Iowki daje dziure, nawet setka z Hunta.
I o to sie rozchodzi.
1. 100 mm zrobi dziure i na tym koniec. Odlamkow nie bedzie, wiec sie nic nie rozchodzi.
2. 100 mm by przebic burte na linii wodnej musialo by byc wystrzelone z duzej odleglosci a z duzej odleglosci 100 mm pociski nie sa w stanie przebic 38 mm stali STS.
3. 100 mm trafiajace w linie wodna lub tuz pod woda napotka dodatkowy opor w postaci wody. Wowczas nie ma juz kompletnie szans na przebicie 38 mm STS.
Dlategodakoblue pisze:100 mm pocisk nie prrzebije 38 mm stali STS ?Nala pisze:100 mm powiadasz. Po kolei.SmokEustachy pisze:
Wlasnie o tym pisalem.
Trafienie czymkolwiek w okolice linii wodnej Iowki daje dziure, nawet setka z Hunta.
I o to sie rozchodzi.
1. 100 mm zrobi dziure i na tym koniec. Odlamkow nie bedzie, wiec sie nic nie rozchodzi.
2. 100 mm by przebic burte na linii wodnej musialo by byc wystrzelone z duzej odleglosci a z duzej odleglosci 100 mm pociski nie sa w stanie przebic 38 mm stali STS.
3. 100 mm trafiajace w linie wodna lub tuz pod woda napotka dodatkowy opor w postaci wody. Wowczas nie ma juz kompletnie szans na przebicie 38 mm STS.a dlaczego?
karol dzięki za próbę rozmieszeniakarol pisze:takie tam z posta na Iowę
'Lucky' Scharnhorst, as she was known in Germany, was a focus for national pride. With her flared "clipper" bow and an extraordinary top speed of 33 knots, she had been described as one of the most beautiful warships ever built. 'Lucky', that is, until she was sunk by HMS Duke of York. On Christmas Day, Doenitz signalled Scharnhorst: 'The enemy is attempting to aggravate the difficulties of our eastern land forces in their heroic struggle by sending an important convoy of provisions and arms to the Russians. We must help'.
http://www.bbc.co.uk/history/war/wwtwo/ ... t_01.shtml
tak na marginesie szybkości Sch Miko
Oj Dashiki,dashiki pisze:Masz racje CIA. Rozmawialem dzisiaj z doktorem z MEiL na ten temat. Niestety na tym wydziale nie ucza nas o wykozystywaniu kotlow do napedu jednostek
Wykorzystywanie kotlow oplomkowych jest zpowodowane tym, ze uzyskuje sie wieksze cisnienia niz w plomieniowkowych. Dzisiaj oplomkowe pracuja juz na parametrach podkrytycznych. Mam nadzieje ze teraz juz nie walnolem zadnej bzdury