Tak na marginesie krytykowany przez wszystkich ssystem TDS na Bismarcku wytrzymywał 300 kg mieszaniny S1 (TNT+HNDP +aluminium)

ja tu czepialskich nie widzeNala pisze:1. Prosze sie zarejestrowac jeszcze raz na forum klubu Iron cats, wypelniajac przy tym wszystkie niezbedne pola w rejestratorze. Wysle aktywacje i bedzie po krzyku.
2. Silownia - moglem silniki narysowac w formie krzyzykow i co ? To rysunek pogladowy a nie stoczniowka. Zrodlo - tekst z Friedmana i T. Kliczyka. Nie sztuka cos od kogos przerysowac, sztuka jest samemu cos stworzyc metoda dedukcji, tym bardziej ze nie ma wiarygodnych, dobrych rysunkow silowni Big Five, a te z Friedmana sa co namniej denne...
3. Opracowuje wlasnie drobne poprawki dla tej silowni. Z pomoca Tellera i kilku zyczliwych, nieczepialskich osob moze cos sie uda zrobic. Pod warunkiem ze nie bedzie sie tworzylo chorej atmosfery jak tu.
4. Jak widze moj post odnosnie pancerza i konstrukcji stanowiska dowodzenia zostal zignorowany - szkoda.
5. Pisac nie bede tu juz. Osoby anonimowe i czytacze nie sa dla mnie partnerem do debat. Od tego jest moje forum i moj klub - chyba ze Nicpon cos zmieni w tej kwestii i zaprowadzi tu porzadek jakies, wowczas z checia wroce.
6. Wiecej przez dluzszy czas nie pogadamy nawet na moim forum poniewaz wyjezdzam i wroce jak bede. No a jak juz wroce, to sie zabieram do pracy i tez czasu bedzie niewiele.
Anonymous pisze:A tu najokrutniejsza recenzja "Big Five" jaką czytałem
http://www.merlin.com.pl/sklep/sklep/st ... ys55355459
Recenzje naszych klientów:
Ewa Kowalska 2004.03.26
Świetne, dokładne i ciekawe.
Jeżeli szukasz czegoś, co nie zanudzi Cię na śmierć i przy okazji lubisz pancerniki, to to jest w sam raz na popołudniową lekturę. Polecam
Jeżeli dobrze się przyjrzeć adresowi mailowemu recenzentki (no właśnie, recenzentki a nie recenzenta) to taki sam znajdziemy na tej stronce:![]()
http://www.felidae.pl/strona.php?s=klubowicze
Lepsza durna recenzja niż rzeczowa. Na durne lizusostwo to się kolega nie obraża, ale rzetelna analiza to despekt śmiertelny.
Pretensje prosze do CIA kierowacNala-SFW pisze:Smoku, mam wielki szacunek do Ciebie za wykonanie masy pracy odnosnie tabelek twoich, ale musisz je troche popoprawiac jeszczeSmokEustachy pisze:No juz widze pewna ewolucje pogladow.Nala pisze:
na maszynie sterowej 356 mm wychylone 40-45 stopni![]()
w rejonie wiez takze lekko pochylone, ale tam juz 406 mm. Wszystko na 100 mm Teaku i calowym poszyciu HTS. Wazne tez jaka powierznie pokrywa pancerz no i poklady ! A poza tym po co pancernikowi ery radioelektronicznej liczyc pancerz. FCS zalatwia 80 % roboty.
Jeszcze jakies 20 lat i kto wie.
Czyli jakby Renown dostal super-FCS to jego braki w blasze by byly bez znaczenia??
No to 406 mm wychylone o 5% to mniej wiecej odpornosc blachy maszynowni KGVNo i przede wszystkim pojac pewne sprawy.
KGV NIE MIAL wychylonego pancerza, King George V miał płyty 356 mm pionowe a nie pod kątem 8 stopni -- to był tylko naturalny efekt obłości krańców cytadeli i prawdę mówiąc nawet na całej długości komór prochowych nie było 8 stopni nachylenia dla płyt 381 mm.
Dalej - Strasbourg miał nie 15,5 stopnia tylko 11,7 stopnia odchylenia płyt pancernych. To zmienia cały rachunek... Vittorio Veneto -- to chyba nie było aż 14 stopni, chyba że znów na krańcach cytadeli.
W kwestii Big Five - zarowno na nich jak i na wczesniejszej Nevadzie i Pennsylvanii rejon maszyny sterowej byl NIEPRZEBIJALNY dla jakiegokolwiek pocisku. Kat wychylenia 40-45 stopni - przy takim kacie starczylaby byle jaka blacha utwardzona o grubosci nawet 180 mm, a co dopiero 330-356 mm... Przy takim kacie wychylenia pocisk po prostu rykoszetuje i nie ma sensu licfzenie ekwiwalentow...
Ale ja musze miec jedna cyferke do tabelki...CIA pisze:Cierpliwosci Smoku - to bardzo złożone zagadnienie i objaśnienie tego wymagałoby kilu stron tekstu i rysunków.
Sam widzisz jakie nieporozumienia spowodowało moje pobiezne podanie wychylenia pancerza na pancernikach (nie miałem wtedy czasu na dokładniejsze opisy)...
Niemniej jednak w kwestii wychylenia pancerza to chyba zaznaczyłem Ci, ze wychylenie np. w KGV i Bismarcku występowało tylko na wysokości wież, a tym samym magazynów. Wychylenia na Stasbourgu chyba nie podawałem...
Moja wina pewnie była taka, że podałem wychylenie przybliżone - bo w każdym miejscu w okolicach wież wychylenie przybierało rózne wartości. Oczywiście im bliżej rufy czy dziobu - tym wychylenie wieksze. Dałem teraz rysunki, wiec niech każdy sam sobie zobaczy. Zaraz wkleje VV...
Możesz ja (a właściwie je - bo Friedman triochę tych książek popełnił...)kupić na http://www.amazon.comRyszardL pisze:Czy ja mógłbym prosić, o pełny tytuł książki Friedmana, pełne nazwisko autora oraz numer ISBN, jeżeli jest to możliwe.
Tyle raza ta książka jest cytowana w różnych tematach, że musze coś zrobić, aby ją jakoś dostać.
Jeżeli nakład jest zupełnie wyczerpany, to choć ksero byłoby wskazane.
Dzięki z góry.
Ja sie zgadzam.dakoblue pisze:ja tu czepialskich nie widzeNala pisze:1. Prosze sie zarejestrowac jeszcze raz na forum klubu Iron cats, wypelniajac przy tym wszystkie niezbedne pola w rejestratorze. Wysle aktywacje i bedzie po krzyku.
2. Silownia - moglem silniki narysowac w formie krzyzykow i co ? To rysunek pogladowy a nie stoczniowka. Zrodlo - tekst z Friedmana i T. Kliczyka. Nie sztuka cos od kogos przerysowac, sztuka jest samemu cos stworzyc metoda dedukcji, tym bardziej ze nie ma wiarygodnych, dobrych rysunkow silowni Big Five, a te z Friedmana sa co namniej denne...
3. Opracowuje wlasnie drobne poprawki dla tej silowni. Z pomoca Tellera i kilku zyczliwych, nieczepialskich osob moze cos sie uda zrobic. Pod warunkiem ze nie bedzie sie tworzylo chorej atmosfery jak tu.
4. Jak widze moj post odnosnie pancerza i konstrukcji stanowiska dowodzenia zostal zignorowany - szkoda.
5. Pisac nie bede tu juz. Osoby anonimowe i czytacze nie sa dla mnie partnerem do debat. Od tego jest moje forum i moj klub - chyba ze Nicpon cos zmieni w tej kwestii i zaprowadzi tu porzadek jakies, wowczas z checia wroce.
6. Wiecej przez dluzszy czas nie pogadamy nawet na moim forum poniewaz wyjezdzam i wroce jak bede. No a jak juz wroce, to sie zabieram do pracy i tez czasu bedzie niewiele.
moze dociekliwych to tak
Serdeczne dzięki, CIA. Biorę się do dzieła.Możesz ja (a właściwie je - bo Friedman triochę tych książek popełnił...)kupić na http://www.amazon.com
W wyszukiwarce wpisz Norman Friedman (ewentualnie + battleship) ....